Opinię prof. Józefy Bałachowicz z Zespołu Edukacji Elementarnej cytuje "Rzeczpospolita".
Istotnym uchybieniem proponowanych nauczycielom treści wychowania jest utożsamianie wprowadzania idei wychowania równościowego w przedszkolu z wychowaniem apłciowym. Czym innym jest bowiem ujawnianie dyskryminacji ze względu na płeć obecnej w naszej kulturze i rozważny trening zachowań prorównościowych, a czym innym „wysadzanie dziecka" z jego biologicznej płci i kształtowanie niechętnego stosunku do niej – pisze o programie prof. Bałachowicz.
– Mamy sytuację, w której w przedszkolach pod szyldem programów nauczania funkcjonują treści, które nie spełniają jego wymagań – mówi prof. Bogusław Śliwerski, szef Komitetu Nauk Padagogicznych PAN i podkreśla, że sprawą powinien zainteresować się nadzór pedagogiczny oraz Najwyższa Izba Kontroli.
Autorzy "Równościowego przedszkola" tłumaczą z kolei, że to poradnik dla nauczycieli, a nie program nauczania. Więcej>>
Więcej artykułów na temat sporów wokół gender w szkołach i przedszkolach>>