W diagnozie umiejętności matematycznych uczniowie piątych klas podstawówki nie poradzili sobie z zadaniami, które sprawdzały umiejętność rozumowania matematycznego i tworzenie strategii. Mało punktów zdobyli także za zadania dotyczące brył.

Szkoła zabija talent do matematyki?>>

- Najwięcej trudności sprawiły polecenia dotyczące brył - mówi dr Agnieszka Sułowska z IBE. - Ale to ta część materiału, która w piątej klasie mogła jeszcze nie być przerobiona na lekcjach. Wiedzieliśmy, że o maksymalną liczbę punktów będzie tutaj trudno. Jednak chcieliśmy dać nauczycielom sygnał, że powinni poświęcić więcej czasu na rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i plastyczności umysłu. To też sugestia, że takie działania, jak samodzielne klejenie brył na lekcjach, nie jest stratą czasu. Dzieci, które nie bały się kombinować, mogły rozwiązać nawet to nieco trudniejsze zadanie. Więcej>>

IBE zaleca przeszkolenie matematyków>>

Źródło: "Gazeta Wyborcza", stan z dnia 5 września 2014 r.