We wrześniowym wydaniu Personelu Plus
\

Wrześniowy numer Personelu Plus już w sprzedaży! W tym miesiącu postanowiliśmy przybliżyć Państwu tematykę nauki języków obcych na potrzeby organizacji. Eksperci z zakresu HR oraz doświadczeni menedżerowie dzielą się swoimi obserwacjami oraz posiadaną wiedzą. Przekazują cenne wskazówki, jak sprawić, aby poszerzanie umiejętności lingwistycznych było dla pracowników nie tylko przykrym obowiązkiem, ale ważną inicjatywą, w której chętnie i z dużym sukcesem uczestniczą, co przekłada się na efekty dla organizacji.

Ponadto w najnowszym numerze przedstawiamy wywiad z Darrenem LaCroixem, Mistrzem Świata w Przemawianiu Toastmasters z 2001 r., który z godną mistrza charyzmą inspiruje do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności i zdradza swój klucz do sukcesu. Prezentujemy również ciekawe podejście do zmian w organizacji, które naprawdę pozwala zmianę oswoić. Lektura czasopisma przybliży także tematykę motywacji i kompetencji. Coraz większe trudności w pozyskaniu wysoko wykwalifikowanych pracowników branży IT i propozycje zmian, które tę by rekrutację ułatwiły, również znalazły swoje miejsce w numerze. W badaniu Najlepsi Pracodawcy 2013 pod lupę wzięte zostały małe firmy i korporacje. Ich porównanie prezentuje firma Aon Hewitt w dziale Raporty. Pokazujemy także bardzo kreatywne rozwiązanie dla osób ceniących marketing, networking i świetną zabawę. Inspiracja w społeczności questus academy gwarantowana. Czytelnicy poznają również odpowiedzi na pojawiające się na co dzień w obszarze stosowania przepisów prawa pracy pytania. Zachęcamy też do lektury „Rynku Konferencji i Szkoleń”, w którym przedstawiamy korzyści płynące z inwestowania w pracowników oraz szereg informacji praktycznych odnośnie studiów MBA.

Zapraszam na stronę Personelu Plus: www.czasopisma.abc.com.pl/pplus/

oraz do zapoznania się ze spisem treści!

Personel Plus można nabyć w salonach Empik, kioskach Ruchu oraz na stronie www.profinfo.pl/hr-kadry/wynagrodzenia/p,personel-plus-hrm-szkolenia-rekrutacja-prenumerata-2012,39349.html#40152321

Spis Treści:

Dział: Temat numeru

Rozwój kompetencji lingwistycznych pracowników

W ostatnich latach kadry przeobraziły się w Human Resources, dzisiaj coraz częściej mówi się o HR business partnerach. To z kolei wymusza zmianę w sposobie postrzegania roli HR-u.

Rekrutacja z certyfikatem

Jest wiele możliwości oficjalnego potwierdzenia znajomości języka obcego. Jakie z nich są najpopularniejsze? Które cieszą się ugruntowaną renomą w międzynarodowym środowisku biznesowym? Które wybrać? Na co zwracać uwagę podczas rekrutacji nowych pracowników?

Partner na lata – kryteria wyboru szkoły językowej w organizacji

Jak przeprowadzić analizę rynku szkół językowych i dokonać wyboru kooperanta w zakresie podnoszenia znajomości języka obcego pracowników? Jakie kryteria wyboru szkoły językowej do stałej współpracy w zakresie realizacji nauki języków obcych dla pracowników przyjąć? Co w tym obszarze jest kluczowe?

Blaski i cienie organizacji szkoleń językowych w firmie

Czy organizować pracownikom wsparcie w nauce języków obcych? Których pracowników objąć programami nauki języków obcych? Czy i jak mierzyć postępy pracowników w nauce?

Executive English

Na rynku pracy zatrudnia się i współpracuje z obcokrajowcami, przez co zaawansowana znajomość języka angielskiego staje się niezbędna. Takie umiędzynarodowienie biznesu wpłynęło na powstanie nowego rozwiązania w zakresie nauki języków obcych.

Znajomość języka – „must to have” a nie „nice to have”

Szkolenia językowe w międzynarodowej firmie to konieczność a nie dodatkowe świadczenie. Kiedy ma się w strukturze wiele stanowisk odpowiadających za kilka krajów lub za procesy przebiegające wzdłuż i w poprzek Europy, a zespoły zlokalizowane w kilku krajach – organizacja staje się swoistą wieżą Babel, gdzie swoboda komunikacji w językach obcych staje się być albo nie być.

Szkolenia językowe w kontekście szybkiego awansu pracownika

Jakie czynniki wpływają na efektywność procesów doskonalenia kompetencji, a w szczególności umiejętności posługiwania się językiem obcym? Jakie rozwiązania wybierają organizacje? O czym pamiętać, gdy na doskonalenie umiejętności mamy ograniczoną ilość czasu, a jednocześnie zależy nam na wymiernych efektach?

Dział: Ludzie i Wydarzenia

O mistrzostwie i wystąpieniach publicznych

Jak mówić językiem korzyści i skupiać uwagę swych słuchaczy? Czy mistrzostwo w danej dziedzinie jest warte ogromnego wysiłku, który trzeba włożyć, by je osiągnąć, lat pracy, podnoszenia się z porażek? O tym rozmawiamy z Darrenem LaCroixem, Mistrzem Świata w Przemawianiu Toastmasters z 2001 r.

Czego oczekuje od działu HR dyrektor IT?

Pozyskanie specjalistów IT od zawsze było dużym wyzwaniem. Jednak prawdziwa walka o zdobycie i utrzymanie tej grupy pracowników dopiero się zaczyna, a zapewnienie ciągłości pracy w działach IT będzie jeszcze trudniejszym zadaniem.

Przychodzę do pracy, bo jestem zmotywowany?

Jak budować właściwe relacje z pracownikami i w jakim stopniu zaspokajać ich potrzeby? Jakie zadania stoją w tym obszarze przed działem personalnym? Doświadczeniami dzielą się Agnieszka Dziedzic, dyrektor HR w PSA Peugeot Citroën Polska, oraz Berenika Piotrowska, HR Manager w Holmes Place Poland.

Dział: Raport

Plusy i minusy pracy w korporacji i w małej firmie

Co najbardziej sobie cenisz w swoim miejscu pracy? Atmosferę, współpracowników, ciekawe i rozwijające zadania? A co cię najbardziej demotywuje? Nieadekwatne wynagrodzenie, szklany sufit, czyli brak możliwości awansu w firmie? Brzmi znajomo? Ile razy zdarza się słyszeć podobne odpowiedzi podczas rozmów z pracownikami lub kandydatami do pracy w procesie rekrutacyjnym lub w tzw. exit interviews?

Dział: HRM

Przez zmianę przejść jak burza

Spotkania zespołów projektowych mające na celu wypracowanie nowych kreatywnych pomysłów lub rozwiązań danego problemu biznesowego od wielu lat są powszechną metodą pracy twórczej. Popularne brainstormingi mogą stanowić jednak narzędzie nie tylko kreowania rozwiązań, lecz również niezwykle skutecznego implementowania zmian w organizacji.

Odwieczne problemy z oceną pracowników

Karolina jest szefem działu marketingu, regularnie musi dokonywać oceny półrocznej celów i kompetencji podległych jej pracowników i przekazywać wyniki do działu HR. Cały proces wymaga dużego zaangażowania zarówno ze strony Karoliny, jak i jej podwładnych. Arkusze ocen są uzupełniane ręcznie, przez co generują po stronie biznesu stratę czasu i niebezpieczeństwo pomyłek.

Dział: Edukacja i rozwój

Od certyfikatu do społeczności marketerów

– Możliwość nawiązania kontaktów biznesowych, wymiana doświadczeń, ale nade wszystko inspirowanie siebie nawzajem. Oto cele, jakie stawiamy sobie, tworząc tę społeczność – mówi prof. Robert Kozielski, jeden z twórców questus academy, czyli społeczności marketerów związanej z The Chartered Institute of Marketing w Polsce.

Od zdiagnozowania potrzeb do podniesienia poziomu kompetencji

Bycie kompetentnym jest czymś pożądanym, jednak czy każdy ma patent, by nadać sobie bądź swoim pracownikom taką cechę? Kompetencja (łac. competentia) oznacza gotowość, odpowiedniość, predyspozycję do działania. Co świadczy o tym, że ktoś posiada daną kompetencję?

Dział: Prawo

Składki na FP i FGŚP obowiązkowe, ale czy zawsze?

Firmy zatrudniające pracowników czy zleceniobiorców, którzy są objęci obowiązkowymi ubezpieczeniami społecznymi, są zobligowane do opłacania za te osoby składki na Fundusz Pracy (FP) i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP). Istnieją jednak pewne odstępstwa od tej reguły.

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych

Rynek konferencji i szkoleń

Kiedy niższa cena oznacza wyższą cenę

Gdy klient określa kryteria wyboru w konkursie ofert szkoleniowych, praktycznie z automatu jako pierwsze pojawia się kryterium ceny. Zdarzają się wprawdzie wyjątki, w których organizacja daje brokerowi komunikat „cena nie gra roli, to rezultat ma znaczenie”, ale są to dość sporadyczne sytuacje.

Czas na studia MBA

W świecie, który ostatnio bardzo przyspieszył, menedżerowie walczą o to, by w natłoku obowiązków służbowych znaleźć choć trochę czasu dla siebie, rodziny i przyjaciół. Czy menedżerowie mogą pogodzić te potrzeby z chęcią podjęcia studiów MBA?

Biznes na jesień

Pełni słonecznych wspomnień mijającego właśnie lata planujemy już jesienne konferencje i szkolenia. Hotele SPA Dr Irena Eris zapraszają do skorzystania z wyjątkowych propozycji dla grup.

Inwestycja w pracownika procentuje

Grupa Azoty udostępnia swoim menedżerom dwusemestralne studia podyplomowe. Propozycja ta wpisuje się w program budowy tzw. kadry rezerwowej, zmierzający do zapewnienia ciągłości generacyjnej i kulturowej w zarządzaniu.

Data publikacji: 2 września 2014 r.