Przyjacielu, znajdź mi pracę
\

Od wieków wiadomo, że dzięki kontaktom można znaleźć pracę, uzyskać informacje i zrobić interes. W dzisiejszych czasach zjawisko to podbija biznes pod szyldem networkingu. Pielęgnowanie kontaktów, nawiązywane znajomości z jak najszerszymi kręgami przedsiębiorców z różnych branż – oto czym jest networking.

– Networking to wzajemne relacje i wymiana informacji. Nie odnosi się jedynie do rynku pracy, ale do biznesu w ogóle. Wzajemne rekomendacje, dzielenie się wiedzą czy konkretną pomocą - to główne założenia tego nurtu – komentuje Magdalena Witek z Sedlak &amp Sedlak. Wirtualnym przykładem budowania sieci kontaktów mogą być coraz popularniejsze portale społecznościowe - zwłaszcza te skupione wokół biznesu i rozwoju kariery zawodowej. Ponad 200 serwisów powstało tylko po to, aby wprowadzać w życie idee networkingu. Rekruterzy często podkreślają ich dużą rolę w procesie szukania pracy oraz nawiązywania kontaktów, zarówno z headhunterami, jak i osobami z interesujących branż. Jednak nawet w dobie Internetu wielu profesjonalistów preferuje osobisty kontakt. Poznać, zobaczyć na własne oczy, uścisnąć dłoń, wymienić się wizytówkami – a więc tzw. schmoozing. W nawiązywaniu kontaktów przydatne są konferencje, prelekcje czy szkolenia – wszystkie miejsca jest pojawia się szansa na spotkanie nowych ludzi. Coraz częściej powstają też „profesjonalne” grupy networkingowe. Specjaliści radzą by na takich wydarzeniach być aktywnym i zaopatrzonym w wizytówki.

Źródło: inf. pras. rynekpracy.pl, stan z dnia 21 czerwca 2012 r.

Data publikacji: 21 czerwca 2012 r.