Osiem czynników zwiększających zaangażowanie pracowników
Oddani pracownicy wpływają na wzrost produktywności, rozwój innowacji orazzmniejszenie liczby konfliktów i absencji. Pracownicy emocjonalnie związani z firmą nie zawiodą w sytuacjach kryzysowych. Zaangażowanie pracowników jest i będzie metodą na zwiększenie efektywności organizacji.
-
Pracownik zaangażowany – w pełni oddany swojej pracy, z którą się utożsamia. Jest motorem napędowym rozwoju firmy.
-
Pracownik niezaangażowany – nie poświęca swoim obowiązkom zbyt dużej uwagi. W pracy jest obecny fizycznie, poświęca jej wymagany czas, ale nie wkłada w nią energii. Nie jest z nią emocjonalnie związany.
-
Pracownik aktywnie niezaangażowany – jest niezadowolony ze swojej pracy. Nie odczuwa satysfakcji z wykonywanych obowiązków, ponadto poświęca energię na wyrażanie swojego niezadowolenia na zewnątrz organizacji, tym samym podważając jej autorytet.