Bardzo często przedsiębiorstwa nie są jednak dokładnie pewne co wpływa na poprawę nastrojów kadry zarządzającej, jakie właściwie instrumenty należałoby wykorzystać, żeby motywacja do działania, a zarazem skuteczność menedżerów, rosły w sposób zauważalny. Działamy zazwyczaj intuicyjnie i schematycznie, co samo w sobie nie jest błędem, jakkolwiek dobra strategia wymaga potwierdzenia w faktach i rzeczywistych danych.

Zasadniczo nie ma wątpliwości, że wynagrodzenie zasadnicze na poziomie rynkowym jest w tym procesie elementem bardzo istotnym. Ale czy tylko?

Na ile ważne są elastyczne godziny pracy, atmosfera w firmie, system premiowy? Które z bardzo wielu dostępnych bonusów pozapłacowych cieszą się największą popularnością, a które nie mają wielkiego wpływu na postawę menedżerów? Czy właściwe jest przenoszenie międzynarodowych rozwiązań do Polski, czy też należy dostosowywać swój system benefitowy do rzeczywistych potrzeb lokalnego rynku?

Szereg z tych pytań pozostaje bez precyzyjnej odpowiedzi. Dodatkowo, dynamiczna sytuacja makroekonomiczna powoduje częste zmiany menedżerskich preferencji.

Dlatego, trzech renomowanych partnerów: BIGRAM, Legg Mason i Wolters Kluwer, postanowiło przyjrzeć się bliżej tym zagadnieniom i zrobić „pokryzysową” fotografię polskiego rynku pod kątem motywacji kadry zarządzającej.

Dziś, kiedy firmy o podobnym potencjale osiągają często diametralnie różne wyniki biznesowe, jest na to jedno wytłumaczenie: „people make difference”. Dlatego właśnie tak bardzo ważna jest motywacja i zaangażowanie kadry menedżerskiej.

Kilkaset precyzyjnych odpowiedzi w krótkim okresie czasu i duże zainteresowanie projektem, utwierdziło nas w przekonaniu, że było to badanie niezbędne i bardzo przez wszystkich oczekiwane.

Bardzo się z tego cieszymy i planujemy powtórzyć ten „barometr motywacyjny” za rok, ale tymczasem zapoznajmy się z interesującymi wynikami.

Więcej informacji: motywacjemanagerow.pl