Więcej niż połowa liderów i szefów HR nie uważa, że ma obowiązek chronić zdrowie swojego pracownika - wykazały wyniki badania przeprowadzonego przez Morgan Redwood.

Badanie prowadzone przez Morgan Redwood, firmę z branży HR specjalizującą się w rozwoju przywództwa, wykazało, że tylko 46% przedsiębiorstw uznaje dbałość o zdrowie pracownika za swój obowiązek. Wyniki te pozostają w ostrym kontraście z wynikami z 2009 r., kiedy z tym stwierdzeniem zgodziło się aż 95% pracodawców.

Tak ogromny skok postaw jest zaskakujący w świetle danych, zgodnie z którymi 26% respondentów uważa, że wyniki firmy są "bardzo silnie związane" z dobrostanem personelu, a kolejne 57% postrzega je jako "silnie związane".

Badania wykazały również, że pomoc pracownikom w osiągnięciu równowagi między pracą a życiem prywatnym stoi nisko na liście priorytetów HR. Respondenci umieszczają ją na 10. pozycji, a za kluczowy aspekt strategii HR uznało ją zaledwie 6% ankietowanych. Samopoczucie pracownika zostało ocenione jeszcze niżej - mniej niż 6% pracodawców uznaje je za priorytet - i wylądowało na pozycji 12.

Janice Haddon, dyrektor zarządzający w Morgan Redwood, powiedziała: "Najnowsze ustalenia wskazują na naprawdę zaskakujące zmiany w opiniach pracodawców. Skok z 95% do 46% jest ogromną różnicą. Wypalony źle traktowany pracownik stanie się w końcu szkodliwy, więc pracodawcy muszą upewnić się, że przeznaczają wystarczające duże zasoby, aby zaspokoić pełne spektrum potrzeb pracownika."

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/08/11/majority-of-leaders-fail-to-recognise-duty-of-care-for-staff-health-finds-study.aspx

Źródło: People Management, stan z dnia 14 stycznia 2016 r.