Kandydaci potrzebują informacji zwrotnej o przebiegu procesu rekrutacji. Dlaczego polscy pracodawcy nie korzystają z darmowych działań wspierających employer branding?
Sytuacja na rynku pracy nigdy nie była tak dobra, bezrobocie spadło do poziomu 9,6 proc., a na portalach rekrutacyjnych w 2015 roku opublikowano ponad milion nowych ofert pracy. W samej tylko branży IT zapotrzebowanie na pracowników jest większe niż liczba osób gotowych podjąć pracę w tym obszarze. Takiej sytuacji na polskim rynku pracy jeszcze nie było. Pracodawcy chcący zatrudniać specjalistów muszą wysilić się bardziej niż kiedykolwiek. Badania pokazują, że 85% kandydatów nie otrzymuje od pracodawcy feedbacku o przebiegu procesu rekrutacyjnego, w którym bierze udział.
Zespół GoldenLine sprawdził, czy rzeczywiście przekazanie indywidualnej informacji zwrotnej kandydatom zabiera tyle czasu, że rekruterzy wymieniają feedback jako jedną z głównych przyczyn braku kontaktu z osobami biorącymi udział w procesach rekrutacyjnych. Tak powstał projekt „Rekrutacja 24h”, której celem było wyłonienie nowego zespołu zajmującego się sprzedażą telefoniczną. Rekruterzy GoldenLine postanowili udowodnić, że da się zrekrutować pracowników szybko i skutecznie, dodatkowo udzielając informacji zwrotnej każdej osobie, która przyśle swoją aplikację. Zorganizowana przez nich rekrutacja trwała 24 godziny, każda osoba otrzymała rzetelny feedback i w efekcie wyłoniono dwadzieścia dwie osoby, które przeszły do kolejnego etapu.
Więcej: www.hrstandard.pl/2016/05/20/jak-w-ciagu-doby-udzielic-feedbacku-153-kandydatom
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 20 maja 2016 r.