Obserwujemy coraz więcej pracowników i menedżerów, którzy są zaangażowani, ale nie energetyczni. Są lojalni i ciężko pracują, ale są wyczerpani. Mogą być oddani firmie, ale brak im pasji, odporności i emocji w pracy. Wielu z dzisiejszych liderów z pewnością ma dobre intencje, jeśli chodzi o poziom zaangażowania swoich pracowników, ale im bardziej próbują zarządzać zaangażowaniem, tym bardziej ich pracownicy stają się z czasem niezaangażowani. Innymi słowy: tradycyjne podejście do zaangażowania pracowników już nie działa.
Dla stworzenia prawdziwie zaangażowanej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa muszą skupić się nie tylko na zaangażowaniu, ale energii - zasadniczo, ruchu "poza zaangażowaniem", jakie znamy dzisiaj.
Energia: nie technologia rakietowa, ale kognitywistyka
Aby przenieść się poza zaangażowanie, liderzy muszą zrozumieć dokładnie, jak ludzki mózg wpływa na poziom energii i zaangażowania pracowników (i odwrotnie, jak zaangażowanie wpływa na mózg).
Jak angażować mózg pracownika
Krótkie, proste, systematyczne rozmowy między pracownikami i liderami mogą uwolnić wszelkiego rodzaju hormony dobrego samopoczucia i wysokiej wydajności (dopaminę, oksytocynę i serotoninę) w mózgu. To pierwszorzędne pozytywne emocje, które pomagają pracownikom czuć więź, spokój, kreatywność i ciekawość, a to skutkuje zwiększeniem mocy obliczeniowej mózgu (i funkcji wykonawczej) i generuje energię.
Ankiety, mitingi, biuletyny i plany działania departamentu po prostu nie pozwalają na jakościową, energetyzującą rozmowę - i lekceważąc, jak działa mózg, gwarantują one u pracownika odporność na wszelkie inicjatywy. W rezultacie organizacje, które używają tych technik, sabotują swoje wysiłki zwiększenia zaangażowania.
Więcej: www.hr.blr.com/HR-news/Staffing-Training/Leadership/Employee-energy-crisis-at-work-engagement#
Źródło: www.hr.blr.com, stan z dnia 28 sierpnia 2015 r.