Can I give some feedback?
\

Przekazywanie pracownikom feedbacku jest w wielu firmach nadal sferą wymagającą dużej poprawy. To taki obszar w zarządzaniu ludźmi, który źle przeprowadzony, bądź potraktowany po macoszemu może przynieść bardzo negatywne skutki. Natomiast użyty poprawnie, stanowi element motywacyjny, budujący zaufanie wśród pracowników. Pozytywne odczucia zatrudnionych prowadzą natomiast do znaczącej poprawy wyników ich pracy.

Ciekawe rozwiązanie w tym zakresie przedstawiła ostatnio firma Interaction Associates wydając eBook dotyczący udzielania informacji zwrotnej w miejscu pracy. Zawarte w nim insighty i wskazówki praktyczne, przeznaczone są do wdrożenia na każdym poziomie organizacji, od menedżerów najwyższego szczebla zaczynając, na stażystach kończąc. Informacje mają przechodzić w obu kierunkach na linii przełożony-podwładny, jak również między współpracownikami o tej samej pozycji w hierarchii.

Firma opracowała w tym celu pięć kroków prowadzących do efektywnego przekazywania informacji zwrotnej, które nie budzą (jak tradycyjna coroczna ocena pracownicza) oporu wśród pracowników. Zaprojektowane rozwiązanie obejmuje podpowiedzi, jak:

- otrzymać feedback,

- przekazać takie informacje współpracownikom,

- wybrać odpowiedni moment na rozmowę,

- szef powinien ustosunkować się do przekazywanych informacji oraz

- zachować się w sytuacji, kiedy feedback jest niewystarczający.

Więcej: www.hrvendornews.com/?p=6377

Źródło: , stan z dnia 7 sierpnia 2014 r.

Data publikacji: 7 sierpnia 2014 r.