O zarządzaniu wiekiem, różnorodnością i korzyściach z tego płynących od dawna dużo się mówi. Jakiś czas temu brytyjski McDonald's przeprowadził badanie na grupie 32.000 pracowników, którego wyniki udowodniły, że pracujący w zespołach zróżnicowanych pod względem wieku są o 10% szczęśliwsi niż pracownicy mniej zróżnicowanych zespołów.
W 2015 także Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) opublikował raport na temat korzyści płynących z zatrudniania osób w różnym wieku. Okazuje się, że coraz częściej starsze osoby nie traktują pracy na emeryturze jedynie jako możliwości zarobienia dodatkowych pieniędzy. Często jest to dla nich nowe wyzwanie, w którym chcą się sprawdzić, rozwinąć i pokazać swoją wartość.
McDonald's przeprowadził także ankietę na 5000 swoich pracowników, z której wynika, że dla ponad 50% badanych praca z ludźmi w różnym wieku jest bardzo pozytywnym doświadczeniem. Następnie przeprowadzono ankietę wśród 1000 klientów, z których 84% jest zadowolonych z działań McDonald's na rzecz zatrudniania osób zróżnicowanych pod względem wieku. 60% klientów uważa, że dzięki takiej polityce poprawi się jakość obsługi klienta.
Źródło: CIPD, stan z dnia 31 sierpnia 2016 r.