W czasach niepewności rynkowej, gdy organizacje muszą obniżać koszty, a przy tym zwiększać swoją elastyczność i wydajność, dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie pracy tymczasowej. Niestety, błędy towarzyszące wdrożeniu tej usługi, takie jak: wybór nieodpowiedniego partnera, pominięcie analizy przedwdrożeniowej, brak zrozumienia przez partnera HR strategii i celów firmy oraz niewłaściwe zarządzanie relacjami, często uniemożliwiają osiągnięcie oczekiwanych korzyści.
Praca tymczasowa to specyficzne rozwiązanie, w które zaangażowane są trzy podmioty: agencja zatrudnienia, pracownik tymczasowy i pracodawca użytkownik. Agencja zatrudnienia jest formalnym pracodawcą pracownika tymczasowego, a następnie oddelegowuje go do pracy na rzecz pracodawcy użytkownika, swojego partnera biznesowego. W tej sytuacji po stronie agencji leży odpowiedzialność za proces rekrutacji oraz obsługę administracyjną (podpisywanie umów, naliczanie wynagrodzeń, rozliczanie urlopów, czy odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy i składki ZUS, itd.). Wdrożenie pracy tymczasowej umożliwia optymalizację kosztów, podniesienie efektywności oraz elastyczne dopasowanie zasobów do potrzeb biznesowych. Niestety, z obserwacji LeasingTeam wynika, że nie wszystkie firmy są w stanie osiągnąć oczekiwane korzyści z pracy tymczasowej, ponieważ popełniają błędy już na etapie przygotowań do wprowadzenia tego rozwiązania.
Więcej: www.hrstandard.pl/2016/01/12/najczestsze-bledy-przy-wdrazaniu-pracy-tymczasowej
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 12 stycznia 2016 r.