Zespół do spraw Zapewnienia Współpracy Polskiej Administracji Rządowej z Wielkoskalowymi Systemami Informacyjnymi Unii Europejskiej.

ZARZĄDZENIE Nr 2
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 13 stycznia 2021 r.
w sprawie Zespołu do spraw Zapewnienia Współpracy Polskiej Administracji Rządowej z Wielkoskalowymi Systemami Informacyjnymi Unii Europejskiej

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Tworzy się Zespół do spraw Zapewnienia Współpracy Polskiej Administracji Rządowej z Wielkoskalowymi Systemami Informacyjnymi Unii Europejskiej, zwany dalej "Zespołem".
2. 
Zespół jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§  2. 
Ilekroć w niniejszym zarządzeniu jest mowa o:
1)
Programie - należy przez to rozumieć zbiór powiązanych ze sobą projektów i zadań realizowanych przez Zespół, zmierzających do zapewnienia współpracy organów i jednostek administracji rządowej z Wielkoskalowymi Systemami Informacyjnymi Unii Europejskiej;
2)
Systemach - należy przez to rozumieć Wielkoskalowe Systemy Informacyjne Unii Europejskiej budowane, rozwijane i utrzymywane przez Agencję Unii Europejskiej ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości, a w szczególności:
a)
System Informacyjny Schengen drugiej generacji (SIS II),
b)
Wizowy System Informacyjny (VIS),
c)
Europejski Zautomatyzowany System Rozpoznawania Odcisków Palców (Eurodac),
d) 1
 System wjazdu/wyjazdu (EES),
e)
Europejski system informacji o podróży oraz zezwoleń na podróż (ETIAS),
f)
Scentralizowany system służący do ustalania państw członkowskich posiadających informacje o wyrokach skazujących wydanych wobec obywateli państw trzecich i bezpaństwowców (ECRIS-TCN);
3)
Projektach - należy przez to rozumieć przedsięwzięcia związane z budową nowych, modernizacją istniejących i zapewnieniem interoperacyjności Systemów;
4)
MasterPlanie - należy przez to rozumieć plan dostosowania organów administracji rządowej do współpracy z Systemami;
5)
Interoperacyjności - należy przez to rozumieć ramy interoperacyjności Systemów Wielkoskalowych Unii Europejskiej, w tym narzędzia interoperacyjności takie jak: europejski portal wyszukiwania, wspólny system porównywania danych biometrycznych, wspólne repozytorium danych umożliwiających identyfikację, detektor wielokrotnych tożsamości, które zapewnią dodatkowo odpowiedni dostęp organów krajowych do danych spoza systemów wielkoskalowych UE, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/817 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie ustanowienia ram interoperacyjności systemów informacyjnych UE w obszarze granic i polityki wizowej oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 767/2008, (UE) 2016/399, (UE) 2017/2226, (UE) 2018/1240, (UE) 2018/1726, (UE) 2018/1861 oraz decyzje Rady 2004/512/WE i 2008/633/WSiSW (Dz. Urz. UE L 135 z 22.05.2019, s. 27) oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/818 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie ustanowienia ram interoperacyjności systemów informacyjnych UE w obszarze współpracy policyjnej i sądowej, azylu i migracji oraz zmieniające rozporządzenia (UE) 2018/1726, (UE) 2018/1862 i (UE) 2019/816 (Dz. Urz. UE L 135 z 22.05.2019, s. 85);
6)
Planie projektu - należy przez to rozumieć dokument, który zawiera w szczególności: zakres projektu zadania, zasoby, w tym zasoby ludzkie, harmonogram projektu, oszacowanie kosztów, ryzyka, podmioty zaangażowane w projekt, skład zespołu projektowego.
§  3. 
Do zadań Zespołu należy:
1)
przygotowywanie projektów dokumentów i rozstrzygnięć mających znaczenie dla Systemów oraz ich Interoperacyjności w Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawianych Prezesowi Rady Ministrów celem przedłożenia Radzie Ministrów;
2) 2
 przygotowanie oraz przedstawienie do przyjęcia przez Radę Ministrów projektu MasterPlanu;
3)
opracowanie harmonogramu prac Zespołu;
4)
identyfikacja zadań oraz ustalenie, w celu zarekomendowania Radzie Ministrów, które organy administracji rządowej oraz podległe im jednostki organizacyjne lub przez nie nadzorowane będą realizowały zadania jako wiodące lub współpracujące w kwestiach związanych z Systemami oraz ich Interoperacyjnością;
5)
przeprowadzenie szczegółowej analizy zadań administracji rządowej zmierzających do zapewnienia współpracy organów oraz podległych im jednostek organizacyjnych lub przez nie nadzorowanych z Systemami oraz ich Interoperacyjnością;
6)
przeprowadzenie analizy kosztów działań związanych z realizacją zadań administracji rządowej zmierzających do zapewnienia współpracy organów oraz podległych im jednostek organizacyjnych lub przez nie nadzorowanych z Systemami oraz ich Interoperacyjnością.
§  4. 
1. 
Organy administracji rządowej oraz podległe im jednostki organizacyjne lub przez nie nadzorowane są obowiązane do współdziałania i udzielania pomocy Zespołowi, w szczególności przez udostępnianie mu informacji i dokumentów niezbędnych do realizacji jego zadań.
2. 
Udostępnianie informacji i dokumentów odbywa się w sposób wskazany w art. 10a ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów.
§  5. 
W skład Zespołu wchodzą:
1)
Rada Programu;
2) 3
 dyrektor albo zastępca dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
3) 4
 (uchylony);
4) 5
 Kierownicy Projektów - dyrektorzy albo zastępcy dyrektorów właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych w urzędach obsługujących członków Rady Programu realizujących odpowiednio projekty:
a)
modernizacji systemu SIS II,
b)
modernizacji systemu VIS,
c)
modernizacji systemu Eurodac,
d)
wdrożenia systemu EES,
e)
wdrożenia systemu ETIAS,
f)
wdrożenia systemu ECRIS-TCN,
g) 6
 (uchylona),
h)
wdrożenia narzędzi Interoperacyjności Systemów,
i) 7
 dostosowania przepisów prawnych systemu EES,
j) 8
 dostosowania przepisów prawnych systemu ETIAS,
k) 9
 dostosowania przepisów prawnych systemu VIS,
l) 10
 dostosowania przepisów prawnych systemu Eurodac.
§  6. 
1. 
W skład Rady Programu wchodzą:
1)
Przewodniczący Rady Programu - sekretarz albo podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji koordynujący działania departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej;
2)
Zastępca Przewodniczącego Rady Programu - Pełnomocnik Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji do spraw Informatyzacji;
3)
członkowie:
a)
sekretarz stanu albo podsekretarz stanu wyznaczony przez Ministra Sprawiedliwości,
b)
sekretarz stanu albo podsekretarz stanu wyznaczony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
c)
sekretarz stanu albo podsekretarz stanu wyznaczony przez ministra właściwego do spraw zagranicznych,
d)
sekretarz stanu albo podsekretarz stanu wyznaczony przez ministra właściwego do spraw informatyzacji,
e)
przedstawiciel krajowy w Zarządzie Agencji eu-LISA,
f)
Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego albo jego zastępca,
g)
Komendant Główny Policji albo jego zastępca,
h)
Komendant Główny Straży Granicznej albo jego zastępca,
i)
Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców albo jego zastępca.
2. 
Członek Rady Programu, za zgodą Przewodniczącego Rady Programu, może być zastępowany w pracach Rady Programu przez upoważnionego przedstawiciela w randze dyrektora. Upoważnienie do zastępowania wymaga zachowania formy pisemnej. Dopuszcza się przekazanie upoważnienia drogą elektroniczną.
3. 
Na zaproszenie Przewodniczącego Rady Programu w posiedzeniach Rady Programu mogą uczestniczyć, bez prawa głosu, przedstawiciele innych organów administracji rządowej.
§  7. 
1. 
Do zadań Rady Programu należy w szczególności:
1) 11
 przyjęcie projektu MasterPlanu przedłożonego przez dyrektora albo zastępcę dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
2) 12
 przedłożenie projektu MasterPlanu do przyjęcia przez Radę Ministrów;
3)
monitoring realizacji Programu;
4) 13
 monitoring realizacji poszczególnych Projektów;
5)
akceptacja raportów okresowych i raportu końcowego z prac Zespołu;
6) 14
 przedłożenie raportu końcowego z prac Zespołu do przyjęcia przez Radę Ministrów.
2. 
Pracami Rady Programu kieruje Przewodniczący Rady Programu. W czasie nieobecności Przewodniczącego Rady Programu jego obowiązki wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady Programu.
3. 
Do zadań Przewodniczącego Rady Programu należy w szczególności:
1) 15
 monitorowanie prac Zespołu;
2)
zwoływanie i przewodniczenie posiedzeniom Rady Programu;
3) 16
 zarządzanie rozpatrzenia uchwały przez Radę Programu w trybie obiegowym.
4.  17
 Posiedzenia Rady Programu odbywają się na wniosek członka Rady Programu.
5. 
Udział w obradach Zespołu może być realizowany także w formie telekonferencji.
6.  18
 Rada Programu podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał.
7. 
Uchwały Rady Programu są podejmowane zwykłą większością głosów, a w przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady Programu.
8.  19
 Uchwały Rady Programu mogą być rozpatrywane w trybie obiegowym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Skierowanie projektu uchwały do rozpatrzenia w trybie obiegowym następuje przez przesłanie przez Przewodniczącego Rady Programu członkom Rady Programu projektu uchwały ze wskazaniem terminu na zajęcie stanowiska. Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli w wyznaczonym terminie nie nastąpi zgłoszenie do niego uwag. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, projekt uchwały może zostać poddany przez Przewodniczącego Rady Programu pod głosowanie w trybie obiegowym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio.
§  8. 
1.  20
 Do zadań dyrektora albo zastępcy dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji należy w szczególności:
1)
opracowanie projektu MasterPlanu, na podstawie planów projektów przedstawionych przez Kierowników Projektów;
2)
monitorowanie i identyfikowanie ryzyk w Programie oraz planowanie i monitorowanie skuteczności działań podejmowanych w odpowiedzi na ryzyko;
3)
monitorowanie działań w poszczególnych Projektach;
4) 21
 (uchylony);
5) 22
 (uchylony);
6) 23
 opracowywanie raportów okresowych obejmujących trzymiesięczny okres sprawozdawczy i przedstawianie ich Radzie Programu;
7)
przygotowanie raportu końcowego Programu i przedstawienie Radzie Programu do akceptacji.
2.  24
 Przewodniczący Rady Programu może powoływać grupy robocze, które będą funkcjonować w ramach Programu.
3. 
W skład grup roboczych mogą wchodzić przedstawiciele komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych albo przez niego nadzorowanych oraz przedstawiciele innych organów administracji rządowej.
4.  25
 Pracami grup roboczych kierują przewodniczący grup wyznaczani przez Przewodniczącego Rady Programu.
5.  26
 Zakres prac oraz sposób funkcjonowania grup roboczych określa dyrektor albo zastępca dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  9.  27
 (uchylony).
§  10.  28
 (uchylony).
§  11. 
Do zadań Kierownika Projektu należy zarządzanie Projektem, w szczególności:
1)
zapewnianie realizacji zadań, zgodnie z zakresem i harmonogramem Projektu;
2)
planowanie i organizowanie pracy w ramach Projektu;
3) 29
 sporządzenie i aktualizacja planu Projektu i przekazywanie go do dyrektora albo zastępcy dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
4)
odpowiedzialność za realizację całości zadań Projektu;
5) 30
 przekazywanie dyrektorowi albo zastępcy dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji informacji o kluczowych terminach realizacji poszczególnych zadań wykonywanych w ramach Projektu;
6) 31
 monitorowanie i przekazywanie niezwłocznie dyrektorowi albo zastępcy dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji informacji o postępach w realizacji Projektu oraz informacji o zagrożeniach w jego realizacji, w szczególności mogących stanowić ryzyko dla osiągnięcia oczekiwanych celów i korzyści Projektu;
7)
monitorowanie i identyfikowanie ryzyk w obszarze odpowiedzialności oraz planowanie działań w odpowiedzi na zidentyfikowane zagrożenia;
8) 32
 przekazywanie dyrektorowi albo zastępcy dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji informacji o ryzykach i problemach występujących w realizacji Projektu, które wymagają podjęcia decyzji lub działań, wraz z propozycjami działań naprawczych;
9) 33
 przekazywanie informacji, na podstawie których dyrektor albo zastępca dyrektora departamentu właściwego merytorycznie do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji sporządza raport okresowy i raport końcowy, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 6 i 7.
§  12.  34
 Obsługa organizacyjna oraz kancelaryjno-biurowa Zespołu, w szczególności Rady Programu, jest prowadzona we właściwej merytorycznie komórce do spraw Wielkoskalowych Systemów Informacyjnych Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracjii obejmuje w szczególności:
1)
prowadzenie dokumentacji Zespołu;
2) 35
 (uchylony);
3)
przygotowywanie materiałów informacyjnych dotyczących prac Zespołu;
4) 36
 (uchylony).
5) 37
 gromadzenie i udostępnianie informacji o zrealizowanych Projektach.
§  13. 
Udział w pracach Zespołu jest nieodpłatny.
§  14.  38
 Zespół ulega rozwiązaniu z dniem przyjęcia przez Radę Ministrów raportu końcowego z prac Zespołu.
§  15. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 § 2 pkt 2 lit. d zmieniona przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
2 § 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
3 § 5 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
4 § 5 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
5 § 5 pkt 4 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 3 lit. c tiret pierwsze zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
6 § 5 pkt 4 lit. g uchylona przez § 1 pkt 3 lit. c tiret drugie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
7 § 5 pkt 4 lit. i dodana przez § 1 pkt 3 lit. c tiret trzecie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
8 § 5 pkt 4 lit. j dodana przez § 1 pkt 3 lit. c tiret trzecie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
9 § 5 pkt 4 lit. k dodana przez § 1 pkt 3 lit. c tiret trzecie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
10 § 5 pkt 4 lit. l dodana przez § 1 pkt 3 lit. c tiret trzecie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
11 § 7 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
12 § 7 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
13 § 7 ust. 1 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
14 § 7 ust. 1 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
15 § 7 ust. 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b tiret pierwsze zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
16 § 7 ust. 3 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b tiret drugie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
17 § 7 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. c zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
18 § 7 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. d zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
19 § 7 ust. 8 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. e zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
20 § 8 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
21 § 8 ust. 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
22 § 8 ust. 1 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
23 § 8 ust. 1 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a tiret drugie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
24 § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
25 § 8 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. c zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
26 § 8 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
27 § 9 uchylony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
28 § 10 uchylony przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
29 § 11 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
30 § 11 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
31 § 11 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
32 § 11 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
33 § 11 pkt 9 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
34 § 12:

- zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a tiret pierwsze zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a tiret drugie zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.

35 § 12 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. b zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
36 § 12 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 9 lit. b zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
37 § 12 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 9 lit. c zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.
38 § 14 zmieniony przez § 1 pkt 10 zarządzenia nr 579 z dnia 21 listopada 2023 r. (M.P.2023.1274) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 grudnia 2023 r.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2021.46

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Zespół do spraw Zapewnienia Współpracy Polskiej Administracji Rządowej z Wielkoskalowymi Systemami Informacyjnymi Unii Europejskiej.
Data aktu: 13/01/2021
Data ogłoszenia: 15/01/2021
Data wejścia w życie: 16/01/2021