Decyzja 2015/991 określająca stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach właściwych komitetów Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w odniesieniu do propozycji poprawek do regulaminów ONZ nr 14, 17, 28, 29, 41, 49, 51, 54, 59, 80, 83, 95, 100, 101, 109, 117, 134 i 135, nowego regulaminu w sprawie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych kategorii L oraz poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów

DECYZJA RADY (UE) 2015/991
z dnia 19 czerwca 2015 r.
określająca stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach właściwych komitetów Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w odniesieniu do propozycji poprawek do regulaminów ONZ nr 14, 17, 28, 29, 41, 49, 51, 54, 59, 80, 83, 95, 100, 101, 109, 117, 134 i 135, nowego regulaminu w sprawie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych kategorii L oraz poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 114 w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z decyzją Rady 97/836/WE 1 Unia przystąpiła do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań (Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.).

(2) Zgodnie z decyzją Rady 2000/125/WE 2 Unia przystąpiła do porozumienia dotyczącego ustanowienia ogólnych przepisów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane lub stosowane w pojazdach kołowych (Porozumienie Równoległe).

(3) Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE 3 zastąpiono systemy homologacji państw członkowskich unijną procedurą homologacji oraz ustanowiono zharmonizowane ramy obejmujące przepisy administracyjne i ogólne wymagania techniczne odnoszące się do wszystkich nowych pojazdów, układów, części i oddzielnych zespołów technicznych. Dyrektywą tą włączono regulaminy ONZ do unijnego systemu homologacji typu, bądź jako wymagania dotyczące homologacji typu, bądź jako przepisy alternatywne wobec przepisów Unii. Od czasu przyjęcia tej dyrektywy regulaminy ONZ w coraz większym stopniu są włączane do przepisów Unii w ramach unijnego systemu homologacji typu.

(4) W świetle doświadczenia i rozwoju technicznego należy dostosować wymagania odnoszące się do niektórych elementów lub cech objętych regulaminami ONZ nr 14, 17, 28, 29, 41, 49, 51, 54, 59, 80, 83, 95, 100, 101, 109, 117, 134 i 135 oraz ujednoliconą rezolucją w sprawie budowy pojazdów (R.E.3).

(5) W celu ujednolicenia odpowiednich przepisów bezpieczeństwa w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych należy przyjąć nowy regulamin ONZ w sprawie pojazdów elektrycznych kategorii L. Należy również przyjąć poprawki do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), tak aby uwzględnić postęp techniczny.

(6) Należy zatem określić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Komitetu Administracyjnego Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. oraz Komitetu Wykonawczego Porozumienia Równoległego w odniesieniu do przyjęcia tych aktów ONZ,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowiskiem, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Komitetu Administracyjnego Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. oraz Komitetu Wykonawczego Porozumienia Równoległego w dniach 23-26 czerwca 2015 r., jest głosowanie za aktami ONZ wymienionymi w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Luksemburgu dnia 19 czerwca 2015 r.

W imieniu Rady

J. REIRS

Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 07 do regulaminu nr 14 (kotwiczenia pasów bezpieczeństwa) ECE/TRANS/WP.29/2015/46
Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 08 do regulaminu nr 17 (wytrzymałość siedzeń) ECE/TRANS/WP.29/2015/47
Wniosek dotyczący suplementu 4 do pierwotnej wersji poprawek do regulaminu nr 28 (dźwiękowe urządzenie ostrzegawcze) ECE/TRANS/WP.29/2015/60
Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 03 do regulaminu nr 29 (kabiny pojazdów użytkowych) ECE/TRANS/WP.29/2015/48
Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 04 do regulaminu nr 41 (emisja hałasu powodowana przez motocykle) ECE/TRANS/WP.29/2015/61
Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 06 do regulaminu nr 49 (emisja zanieczyszczeń z silników o zapłonie samoczynnym i silników o zapłonie iskrowym (zasilanych skroplonym gazem ropopochodnym (LPG) i sprężonym gazem ziemnym (CNG)) ECE/TRANS/WP.29/2015/55
Wnioski dotyczące serii poprawek 03 do regulaminu nr 51 (emisja hałasu z pojazdów kategorii M i N) ECE/TRANS/WP.29/2015/62
Wniosek dotyczący suplementu 20 do regulaminu nr 54 (opony do pojazdów użytkowych i ich przyczep) ECE/TRANS/WP.29/2015/66
Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 02 do regulaminu nr 59 (zamienne układy tłumiące hałas) ECE/TRANS/WP.29/2015/63
Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 03 do regulaminu nr 80 (wytrzymałość siedzeń oraz ich mocowań (autobusy)) ECE/TRANS/WP.29/2015/49
Wniosek dotyczący suplementu 5 do serii poprawek 06 do regulaminu nr 83 (emisje z pojazdów kategorii M1 i N1) ECE/TRANS/WP.29/2015/56
Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 07 do regulaminu nr 83 (emisje z pojazdów kategorii M1 i N1) ECE/TRANS/WP.29/2015/57
Wniosek dotyczący suplementu 5 do serii poprawek 03 do regulaminu nr 95 (zderzenie boczne) ECE/TRANS/WP.29/2015/50
Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 01 do regulaminu nr 100 (bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorowo) ECE/TRANS/WP.29/2015/51
Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 02 do regulaminu nr 100 (bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorowo) ECE/TRANS/WP.29/2015/52
Wniosek dotyczący suplementu 5 do serii poprawek 01 do regulaminu nr 101 (emisja dwutlenku węgla/zużycie paliwa) ECE/TRANS/WP.29/2015/58
Wniosek dotyczący suplementu 7 do pierwotnej wersji regulaminu nr 109 (bieżnikowane opony pneumatyczne do pojazdów silnikowych i ich przyczep) ECE/TRANS/WP.29/2015/67
Wniosek dotyczący suplementu 8 do serii poprawek 02 do regulaminu nr 117 (opór toczenia opony, hałas toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni) ECE/TRANS/WP.29/2015/65
Wniosek dotyczący suplementu 1 do regulaminu nr [134] (pojazdy napędzane wodorem i ogniwami paliwowymi (HFCV)) ECE/TRANS/WP.29/2015/53
Wniosek dotyczący suplementu 1 do regulaminu nr [135] (uderzenie boczne w słup (PSI)) ECE/TRANS/WP.29/2015/54
Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 01 do regulaminu nr [135] (uderzenie boczne w słup (PSI)) ECE/TRANS/WP.29/2015/71
Projekt regulaminu w sprawie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych kategorii L ECE/TRANS/WP.29/2015/69
Wniosek dotyczący poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3) ECE/TRANS/WP.29/2015/35
1 Decyzja Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań (Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.) (Dz.U. L 346 z 17.12.1997, s. 78).
2 Decyzja Rady 2000/125/WE z dnia 31 stycznia 2000 r. dotycząca zawarcia Porozumienia dotyczącego ustanowienia ogólnych przepisów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane lub wykorzystywane w pojazdach kołowych (Porozumienie Równoległe) (Dz.U. L 35 z 10.2.2000, s. 12).
3 Dyrektywa 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.159.62

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2015/991 określająca stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach właściwych komitetów Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w odniesieniu do propozycji poprawek do regulaminów ONZ nr 14, 17, 28, 29, 41, 49, 51, 54, 59, 80, 83, 95, 100, 101, 109, 117, 134 i 135, nowego regulaminu w sprawie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych kategorii L oraz poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów
Data aktu: 19/06/2015
Data ogłoszenia: 25/06/2015