uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2371/2002 z dnia 20 grudnia 2002 r. w sprawie ochrony i zrównoważonej eksploatacji zasobów rybołówstwa w ramach wspólnej polityki rybołówstwa(1), w szczególności jego art. 23 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rada przyjęła rozporządzenia ustalające na lata 2001, 2002, 2003, 2004 i 2005 wielkości dopuszczalne połowów i inne związane z nimi warunki dla pewnych zasobów rybnych i grup zasobów rybnych, stosowane na wodach terytorialnych Wspólnoty oraz w odniesieniu do statków wspólnotowych na wodach, gdzie wymagane są ograniczenia połowowe(2).
(2) Na podstawie badań krajowych przeprowadzonych w 2005 r. i 2006 r. przez Zjednoczone Królestwo, Zjednoczone Królestwo i Irlandia powiadomiły Komisję o przekroczeniu przyznanych im wielkości dopuszczalnych połowów wyrażone w złowionych ilościach makreli (Zjednoczone Królestwo i Irlandia) i śledzia (Zjednoczone Królestwo) w niektórych strefach w latach 2001-2004.
(3) W 2006 r., w następstwie opublikowania rozporządzenia(3) dostosowującego niektóre kwoty połowowe na 2006 r. zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 847/96(4), Zjednoczone Królestwo poinformowało również Komisję o dodatkowej ilości makreli złowionej z przekroczeniem kwoty w 2005 r.
(4) Artykuł 23 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 2371/2002 stanowi, że Komisja dokonuje odliczeń od przyszłych wielkości dopuszczalnych połowów dla państw członkowskich, jeżeli stwierdziła, że przekroczyły one wielkości dopuszczalne połowów, które zostały im przyznane.
(5) Zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 2371/2002 wspólna polityka rybacka zapewnia taką eksploatację żywych zasobów wodnych, która zapewnia zrównoważone warunki ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
(6) Z uwagi na fakt, że w okresie kilku lat wystąpiło przełowienie zasobów oraz biorąc pod uwagę potrzebę uwzględnienia sytuacji gospodarczej i społecznej odpowiednich sektorów rybołówstwa odnośnych państw członkowskich, a także w celu możliwie jak największego ograniczenia negatywnego wpływu na te sektory, należy odliczyć przekroczone ilości złowione w okresie dłuższym niż jeden rok.
(7) Tendencja kwot połowowych makreli od 2001 r. do 2004 r. była malejąca. W celu uniknięcia niewspółmiernego wpływu odliczeń należy zastosować współczynnik korygujący do ilości, które mają zostać odliczone od kwoty makreli w odniesieniu do ilości złowionych z przekroczeniem kwoty w latach 2001-2004.
(8) Od kwoty Zjednoczonego Królestwa na 2007 r. należy odliczyć dodatkową ilość makreli złowioną z przekroczeniem kwoty w 2005 r.
(9) System odliczeń powinien być zgodny z opinią naukową, zważywszy że całkowite dopuszczalne połowy dla makreli i śledzia w najbliższych latach będą opierać się na opinii naukowej, uwzględniającej dostosowaną ilość połowów wynikającą ze zmniejszonych kwot.
(10) Współczynnik korygujący powinien odpowiadać całkowitym dopuszczalnym połowom z 2006 r. dla makreli, wyrażonym jako procent średniej całkowitych dopuszczalnych połowów z lat 2001-2004.
(11) Ponadto, w celu uniknięcia negatywnych skutków społecznych i gospodarczych, ilości odliczane w danym roku nie mogą przekraczać pewnego procentu kwoty rocznej. Należy ustalić ten procent na poziomie 15 %.
(12) Jeżeli ilość, którą należy odliczyć w danym roku, przekracza 15 % kwoty rocznej, okres odliczenia zostaje przedłużony w celu obniżenia ilości do lub poniżej 15 %.
(13) Należy uwzględnić fakt, iż odnośne państwa członkowskie zwróciły się o odliczenie mniejszej ilości od niektórych kwot w 2007 r. niż w kolejnych latach (od 2008 r. do 2012 r.).
(14) Komitet Zarządzający ds. Rybołówstwa i Akwakultury nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 lutego 2007 r.
| W imieniu Komisji | |
| Joe BORG | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 358 z 31.12.2002, str. 59.
(2)Rozporządzenie Rady (WE) nr 2848/2000 (Dz.U. L 334 z 30.12.2000, str. 1); rozporządzenie Rady (WE) nr 2555/2001 (Dz.U. L 347 z 31.12.2001, str. 1); rozporządzenie Rady (WE) nr 2341/2002 (Dz.U. L 356 z 31.12.2002, str. 12); rozporządzenie Rady (WE) nr 2287/2003 (Dz.U. L 344 z 31.12.2003, str. 1); rozporządzenie Rady (WE) nr 27/2005 (Dz.U. L 12 z 14.1.2005, str. 1).
(3)Rozporządzenie Komisji (WE) nr 742/2006 (Dz.U. L 130 z 18.5.2006, str. 7).
(4) Dz.U. L 115 z 9.5.1996, str. 3.
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.46.10 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 147/2007 dostosowujące określone kwoty połowowe od 2007 r. do 2012 r. na mocy art. 23 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 2371/2002 w sprawie ochrony i zrównoważonej eksploatacji zasobów rybołówstwa w ramach wspólnej polityki rybołówstwa |
| Data aktu: | 15/02/2007 |
| Data ogłoszenia: | 16/02/2007 |
| Data wejścia w życie: | 23/02/2007 |