uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych 1 , w szczególności jego art. 31 ust. 14,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1784/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku zbóż 2 , w szczególności jego art. 18,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1785/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku ryżu 3 , w szczególności jego art. 15 ust. 3,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 318/2006 z dnia 20 lutego 2006 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru 4 , w szczególności jego art. 33 ust. 4,
(1) Zgodnie z art. 31 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 oraz odpowiednimi artykułami innych rozporządzeń w sprawie wspólnej organizacji rynków produktów rolnych, różnice między notowaniami lub cenami niektórych przetworów mlecznych na rynku światowym i we Wspólnocie mogą być pokryte w odniesieniu do produktów rolnych przez refundacje wywozowe w zakresie potrzebnym do umożliwienia wywozu tych produktów w ramach limitów wynikających z porozumień zawartych zgodnie z art. 300 Traktatu.
(2) Aby jak najefektywniej wykorzystać dostępne zasoby oraz zwiększyć przejrzystość i konkurencję między eksporterami zainteresowanymi udziałem w programie refundacji, refundacje mogą być ustalane przez Komisję w drodze procedury przetargowej w odniesieniu do produktów, dla których wprowadzono w przeszłości przepisy dotyczące takiej procedury.
(3) Rozporządzenia Komisji ustanawiające szczegółowe zasady stosowania systemu przetargowego do refundacji wywozowych dotyczących niektórych wspólnych organizacji rynków przewidują różne zasady proceduralne w zakresie przetargów na refundacje wywozowe.
(4) W celu uproszczenia oraz poprawy efektywności mechanizmów zarządzania i kontroli należy ustanowić wspólne zasady zarządzania procedurami przetargowymi na refundacje wywozowe.
(5) W celu zmniejszenia obciążenia administracyjnego podmiotów gospodarczych i administracji krajowych należy zorganizować procedurę przetargową w połączeniu z procedurą wnioskowania o pozwolenia na wywóz, zaś zabezpieczenie oferty powinno stanowić również zabezpieczenie pozwolenia w przypadku zaakceptowania oferty.
(6) Oferty powinny zawierać wszelkie informacje niezbędne do ich oceny. Należy zapewnić wymianę informacji pomiędzy państwami członkowskimi a Komisją.
(7) Zabezpieczenie oferty powinno gwarantować wywóz zaakceptowanych ilości zgodnie z pozwoleniem wystawionym w ramach przetargu. Z tego względu należy przyjąć przepisy dotyczące zwalniania i przejmowania wniesionego zabezpieczenia zgodnie z rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 2220/85 z dnia 22 lipca 1985 r. ustanawiającym wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu zabezpieczeń w odniesieniu do produktów rolnych 5 .
(8) Na podstawie otrzymanych ofert można ustalić maksymalną refundację wywozową. Mogą jednak powstać sytuacje na rynku, w których aspekty ekonomiczne lub inne spowodują nieprzyjęcie żadnej z otrzymanych ofert.
(9) Z doświadczenia wynika, że konieczne jest ustanowienie przepisów w celu zapobieżenia składaniu nieścisłych dokumentów. Należy zatem ustanowić odpowiedni system sankcji i określić przypadki, w których sankcje nie mają zastosowania.
(10) Do refundacji wywozowych przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu powinny mieć zastosowanie przepisy rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/1999 z dnia 15 kwietnia 1999 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu refundacji wywozowych do produktów rolnych 6 oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 1291/2000 z dnia 9 czerwca 2000 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na wywóz i przywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych 7 .
(11) W następstwie przyjęcia wspólnych zasad należy uchylić rozporządzenie Komisji (EWG) nr 584/75 z dnia 6 marca 1975 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania systemu przetargowego do refundacji wywozowych do ryżu 8 oraz rozporządzenie Komisji (WE) nr 580/2004 z dnia 26 marca 2004 r. ustalające procedurę przetargową dla refundacji wywozowych w odniesieniu do niektórych przetworów mlecznych 9 .
(12) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opiniami właściwych komitetów zarządzających,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 10 grudnia 2007 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mariann FISCHER BOEL | |
| Członek Komisji |
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.325.69 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1454/2007 ustanawiające wspólne zasady określania procedury przetargowej w odniesieniu do ustalania refundacji wywozowych na niektóre produkty rolne |
| Data aktu: | 10/12/2007 |
| Data ogłoszenia: | 11/12/2007 |
| Data wejścia w życie: | 18/12/2007 |