(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(2007/679/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 24 października 2007 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 378/2007 z dnia 27 marca 2007 r. ustanawiające zasady dobrowolnej modulacji płatności bezpośrednich przewidzianych w rozporządzeniu (WE) nr 1782/2003 ustanawiającym wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającym określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1290/2005(1), w szczególności jego art. 4 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że państwa członkowskie, w których w chwili wejścia tego rozporządzenia w życie stosowany jest system dodatkowych redukcji płatności bezpośrednich, o których mowa w art. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1655/2004 z dnia 22 września 2004 r. ustanawiającego zasady przejścia z opcjonalnego systemu modulacji ustanowionego w art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1259/1999 na obowiązkowy system modulacji ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 1782/2003(2), mogą zastosować w latach 2007-2012 zmniejszenie, zwane "dobrowolną modulacją", wszystkich kwot płatności bezpośrednich w rozumieniu art. 2 lit. d) rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników(3).
(2) Artykuł 2 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że w terminie dwóch miesięcy od wejścia w życie tego rozporządzenia państwa członkowskie podejmują decyzję o wysokości rocznej stawki dobrowolnej modulacji, która będzie obowiązywała w latach 2007-2012, i informują o niej Komisję, wraz z oceną wpływu zastosowania dobrowolnej modulacji.
(3) Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 każde państwo członkowskie, w którym w chwili wejścia w życie tego rozporządzenia stosowany jest system dodatkowych zmniejszeń płatności bezpośrednich, o których mowa w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1655/2004 oraz system płatności jednolitych na poziomie regionalnym, może na lata 2007-2012 wybrać stosowanie stawek zróżnicowanych regionalnie zgodnie z obiektywnymi kryteriami. Maksymalna stawka dla jakiegokolwiek regionu w każdym państwie członkowskim, którego to dotyczy, wynosi 20 %.
(4) Artykuł 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że państwo członkowskie stosujące zróżnicowane regionalnie stawki dobrowolnej modulacji w terminie dwóch miesięcy od wejścia w życie tego rozporządzenia przedstawia Komisji na okres 2007-2012 następujące informacje, podlegające zbadaniu przez Komisję: a) roczne stawki dobrowolnej modulacji dla każdego regionu i dla całego terytorium; b) roczne całkowite kwoty zmniejszenia w ramach dobrowolnej modulacji, c) w odpowiednich przypadkach, roczne całkowite dodatkowe kwoty wymagane do pokrycia dodatkowej kwoty pomocy, o której mowa w art. 1 ust. 3 akapit drugi powyższego rozporządzenia, oraz d) dane statystyczne i inne dane pomocnicze stosowane do określenia kwot, o których mowa w lit. b) i c).
(5) Artykuł 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że Komisja określa kwoty netto uzyskane z zastosowania dobrowolnej modulacji na podstawie: a) obliczeń w przypadku jednolitej krajowej stawki dobrowolnej modulacji; b) w przypadku państw członkowskich stosujących stawki zróżnicowane regionalnie, na podstawie wielkości podanych przez państwa członkowskie we wniosku, zgodnie z art. 3 ust. 2 powyższego rozporządzenia.
(6) Zjednoczone Królestwo podało Komisji następujące roczne stawki dobrowolnej modulacji ustalone na poziomie regionalnym:
| Regiony | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 |
| Anglia | 12 % | 13 % | 14 % | 14 % | 14 % | 14 % |
| Irlandia Północna | 4,5 % | 6% | 7% | 8% | 9% | 9% |
| Walia | 0% | 2,5 % | 4,2 % | 5,8 % | 6,5 % | 6,5 % |
| Szkocja | 5% | 8% | 8,5 % | 9% | 9% | 9% |
(7) Zjednoczone Królestwo przekazało również całkowitą kwotę zmniejszenia w ramach dobrowolnej modulacji oraz ocenę wpływu zastosowania dobrowolnej modulacji.
(8) Należy zatem ustalić kwoty netto uzyskane z zastosowania dobrowolnej modulacji w Zjednoczonym Królestwie.
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 października 2007 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mariann FISCHER BOEL | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 95 z 5.4.2007, str. 1.
(2) Dz.U. L 298 z 23.9.2004, str. 3.
(3) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 552/2007 (Dz.U. L 131 z 23.5.2007, str. 10).
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.280.25 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2007/679/WE ustalająca kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie dla lat kalendarzowych 2007-2012 |
| Data aktu: | 22/10/2007 |
| Data ogłoszenia: | 24/10/2007 |