(1999/501/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 7 ust. 3 akapit pierwszy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 1 akapit pierwszy pkt 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że cel 1 funduszy strukturalnych polega na promowaniu rozwoju i dostosowania strukturalnego regionów opóźnionych w rozwoju.
(2) Artykuł 7 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że 69,7 % środków przyznanych w ramach funduszy strukturalnych przeznacza się na cel 1, w tym 4,3 % w ramach uzgodnień dotyczących pomocy tymczasowej.
(3) Artykuł 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Komisja powinna stosować przejrzyste procedury przy dokonywaniu przybliżonego podziału przydzielonych środków przypadających na Państwo Członkowskie, dostępnych dla tworzenia programów na lata 2000-2006, w pełni uwzględniając do celów 1 i 2 jedno obiektywne kryterium lub więcej, podobne do kryteriów stosowanych we wcześniejszym okresie, objętym rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2052/88 z dnia 24 czerwca 1988 r. w sprawie zadań funduszy strukturalnych i ich skuteczności oraz w sprawie koordynacji działań funduszy między sobą i z operacjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego i innymi istniejącymi instrumentami finansowymi(2), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 3193/94(3), a mianowicie: liczba kwalifikującej się ludności, koniunktury w regionie, koniunktury w kraju i względnej dotkliwości problemów strukturalnych, w szczególności poziomu bezrobocia.
(4) Artykuł 7 ust. 3 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi w odniesieniu do celów 1 i 2, że podziały te powinny rozróżniać przydział środków przyznawanych dla regionów oraz dla obszarów korzystających z tymczasowego wsparcia, a także że podziały te należy określać, kierując się kryteriami wymienionymi w pierwszym akapicie tego artykułu oraz że roczny podział tych przyznanych środków powinien być degresywny począwszy od dnia 1 stycznia 2000 r. i musi być niższy w 2000 r. niż w 1999 r.; profil tymczasowego wsparcia może być dostosowany do konkretnych potrzeb poszczególnych regionów; Komisja wzięła pod uwagę prośby Państw Członkowskich w tym względzie, uwzględniając roczny podział środków w ramach funduszy strukturalnych wymienionych w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 1260/1999.
(5) Artykuł 7 ust. 4 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 ustanawia w ramach celu 1 program wspierający proces pokojowy w Irlandii Północnej (Peace) na lata 2000-2004, służący Irlandii Północnej i obszarom granicznym Irlandii, na tych samych warunkach, jak warunki dotyczące programu na lata 1994-1999.
(6) Artykuł 7 ust. 4 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 ustanawia w ramach celu 1 na lata 2000-2006 program specjalnego wsparcia dla szwedzkich regionów typu NUTS II, nie uwzględnionych na wykazie podanym w art. 3 ust. 2 tego rozporządzenia, a spełniających kryteria określone w art. 2 protokołu 6, załączonego do Aktu Przystąpienia: Austrii, Finlandii i Szwecji(4).
(7) Deklaracja Komisji załączona do protokołu z posiedzenia Rady z dnia 21 czerwca 1999 r. określa metodę, którą Komisja będzie stosować, ustanawiając przybliżony podział środków przyznanych w ramach celu 1 przypadających na Państwa Członkowskie, zgodnie z art. 7 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999.
(8) Uwzględniając tę metodę, w ust. 44 lit. a), b), c), e), f), h), i) oraz j) konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej z posiedzenia w Berlinie w dniach 24 i 25 marca 1999 r. określono kwoty odnoszące się do poszczególnych wypadków na lata 2000-2006,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.
| W imieniu Komisji | |
| Monika WULF-MATHIES | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9.
(3) Dz.U. L 337 z 24.12.1994, str. 11.
(4) Dz.U. L 1 z 1.1.1995, str. 11.
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.194.49 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 1999/501/WE ustalająca przybliżony podział przydzielonych środków między Państwa Członkowskie dla celu 1 funduszy strukturalnych w latach 2000-2006 |
| Data aktu: | 01/07/1999 |
| Data ogłoszenia: | 27/07/1999 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 27/07/1999 |