uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 43,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
artykuł 11 rozporządzenia Rady (EWG) nr 804/68 z dnia 27 czerwca 1968 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (EWG) nr 3879/89(4), przewiduje przyznanie pomocy, od momentu wprowadzenia tej organizacji, w odniesieniu do mleka odtłuszczonego produkowanego we Wspólnocie i przetwarzanego w celu wyprodukowania kazeiny i kazeinianów; ta pomoc w odniesieniu do sprzedaży musi zapewnić zainteresowanym producentom kazeiny i kazeinianów ze Wspólnoty identyczną pozycję rynkową, jaką mają producenci spoza Wspólnoty, których produkty po pobraniu opłat celnych są dostępne na rynku Wspólnoty po cenie rynku światowego;
postęp techniczny połączony z systemem kontrolowania produkcji mleka zaowocował rozwojem zastosowania kazeiny i kazeinianów w produktach, dla których pomoc nie była przeznaczona; te czynności zastępcze wywarły wpływ na rynek mleka; utrzymanie zasady pomocy w stosownej wysokości wydaje się niezbędne ze względów konkurencji, należy jednocześnie przyjąć środki w celu zagwarantowania, że przyznanie pomocy nie zakłóci równowagi rynku mleka i że kazeiny i kazeiniany pochodzące ze Wspólnoty i spoza Wspólnoty będą traktowane w ten sam sposób;
właściwości kazeiny i kazeinianów oraz serów wykazują takie podobieństwa, że te ostatnie produkty są szczególnie podatne na wyżej wymienione czynności zastępcze; jedynie zastosowanie kazeiny i kazeinianów w serach powinno być odpowiednio regulowane przepisami na poziomie wspólnotowym;
prawidłowe funkcjonowanie tego systemu wymaga ze strony Państw Członkowskich kontroli zapewniającej zgodność z ustalonymi zobowiązaniami; w tym celu należy przewidzieć w szczególności przepisy o kontroli i stosownych karach; kary te muszą być takie, aby neutralizowały przynajmniej ekonomiczną korzyść wynikającą z niedozwolonego użytkowania,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 24 lipca 1990 r.
| W imieniu Rady | |
| C. MANNINO | |
| Przewodniczący |
______
(1) Opinia wydana dnia 13 lipca 1990 r. (dotychczas niepublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(2) Opinia wydana dnia 4 lipca 1990 r. (dotychczas niepublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(3) Dz.U. L 148 z 28.6.1968, str. 13.
(4) Dz.U. L 378 z 27.12.1989, str. 1.
(5) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.
(6) Dz.U. L 169 z 18.7.1968, str. 6.
(7) Dz.U. L 138 z 31.5.1990, str. 8.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1990.201.7 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 2204/90 ustanawiające dodatkowe ogólne zasady wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych w odniesieniu do sera |
| Data aktu: | 24/07/1990 |
| Data ogłoszenia: | 31/07/1990 |
| Data wejścia w życie: | 15/10/1990, 01/05/2004, 31/07/1990 |