1 Na podstawie art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw (rozporządzenie WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
3 Decyzja z dnia 23 września 2019 r. była skierowana do Orlenu, decyzja z dnia 30 września 2019 r. była skierowana zarówno do Orlenu, jak i do Lotosu, natomiast w dniu 22 listopada 2019 r. Komisja przesłała dwie oddzielne decyzje do Orlenu i Lotosu.
4 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 z 21 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1), ze zm.
5 W dniu 7 kwietnia 2020 r. prawnikom Orlenu przesłano (nieformalną) wyprzedzającą kopię pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń wraz z listem przewodnim.
6 Ten wirtualny pokój danych utworzono jako substytut stosowanego zazwyczaj fizycznego pokoju udostępniania danych, ponieważ z powodu trwającej pandemii koronawirusa udostępnienie fizycznego pokoju danych nie było możliwe. Konsultanci ekonomiczni mogli udostępnić stronom niemające poufnego charakteru sprawozdanie dotyczące ich wniosków po tym, jak Komisja potwierdziła, że nie zawiera ono żadnych informacji poufnych.
7 Z powodu trwającej pandemii koronawirusa złożenie ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym przeprowadzono zdalnie za pośrednictwem bezpiecznej, szyfrowanej wideokonferencji.