Ogłoszenie o naborze Nr PE/263/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14).

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/263/S - DYREKTOR (K/M)
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
(2021/C 178 A/02)

DYREKCJA GENERALNA DS. LOGISTYKI KONFERENCYJNEJ I TŁUMACZEŃ USTNYCH - DYREKCJA DS. ORGANIZACJI KONFERENCJI
1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Logistyki i Tłumaczeń Konferencyjnych - Dyrekcja ds. Organizacji Konferencji, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 941,46 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

zapewnienie właściwego funkcjonowania dużego oddziału Sekretariatu Generalnego zawierającego jednostki obejmujące dziedziny kompetencji podlegające dyrekcji,
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (definiowanie celów i strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 5 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 6 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata;

co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
bardzo dobre rozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość traktatów,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
gruntowna wiedza ogólna z zakresu administracji (aspekty zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspekty prawne itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

28 maja 2021 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/263/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/263/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 9 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do ich poufności i bezpieczeństwa.

ZAŁĄCZNIK

LOGISTYKA I TŁUMACZENIA KONFERENCYJNE - DYREKCJA DS. ORGANIZACJI KONFERENCJI

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 122 pracowników: 85 urzędników, 1 pracownika zatrudnionego na czas określony i

36 pracowników kontraktowych)

Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy; dbanie o ciągłość funkcjonowania służb, zwłaszcza w kontekście kryzysu zdrowotnego, oraz czuwanie nad odpornością i spójnością zespołów,
Zarządzanie zmianami organizacyjnymi i zapewnianie ogólnej spójności w rozwoju zawodów oraz usług wsparcia i organizacji konferencji, w porozumieniu z innymi służbami DG LINC i innymi dyrekcjami generalnymi, z uwzględnieniem nowych usług oraz zdalnej i hybrydowej organizacji posiedzeń,
Udział w wewnątrzdyrekcyjnych i międzydyrekcyjnych komitetach lub grupach roboczych, grupach międzyinstytu- cjonalnych itp. oraz reprezentowanie dyrekcji, a w stosownych przypadkach dyrekcji generalnej, w tych organach,
Udział w określaniu strategicznych wytycznych dyrekcji generalnej w ramach kierownictwa oraz gwarantowanie skutecznego wdrażania decyzji operacyjnych i strategicznych,
Wsparcie poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych, uruchamiania i monitorowania innowacyjnych projektów oraz pozyskiwania i wykorzystywania informacji na temat innowacji technologicznych i organizacyjnych w dziedzinie usług konferencyjnych, w tym zdalnego uczestnictwa wielojęzycznego oraz zdalnej i hybrydowej obsługi konferencji,
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ TECHNIKÓW KONFERENCYJNYCH

Udzielanie wsparcia technicznego w trakcie wszystkich posiedzeń Parlamentu Europejskiego, w tym wielojęzycznych posiedzeń ze zdalnym uczestnictwem, oraz nagrywanie posiedzeń,
Przygotowywanie i udzielanie pomocy technicznej w przypadku złożonych spotkań i wydarzeń, w tym posiedzeń w wielu salach i sesji plenarnych ze zdalnym udziałem, we współpracy z innymi właściwymi służbami,
Obsługa nagłośnienia poza salami posiedzeń i w czasie podróży służbowych poza trzy miejsca pracy,
Zarządzanie przydziałami operatorów i techników konferencyjnych, w tym pracowników zewnętrznych,
Zarządzanie warsztatem w Brukseli.

DZIAŁ WOŹNYCH

Zapewnienie obsługi sal dla obecnych fizycznie uczestników posiedzeń organów Parlamentu Europejskiego, w tym sesji plenarnych; w obecnej sytuacji elementem obsługi sal przez woźnych jest dystrybucja środków ochrony przed wirusem (środki dezynfekcyjne i maski),
Udzielanie pomocy zdalnym uczestnikom posiedzeń organów Parlamentu Europejskiego,
Udzielanie pomocy Działowi ds. Protokołu podczas wizyt i wydarzeń wysokiego szczebla,
Realizacja i monitorowanie projektów, w które jest bezpośrednio zaangażowany dział: e-Poster, Meeting officer, MRS-ushers, konkursy, opracowanie przewodników dla woźnych,
Udzielanie pomocy uczestnikom wydarzeń organizowanych w PE,
Umieszczanie oficjalnych plakatów, taśm bezpieczeństwa, zarządzanie wyświetlaczami elektronicznymi,
Wsparcie dla wielojęzycznych posiedzeń zdalnych; zapewnienie obsługi sal dla Wydziału ds. Wielojęzycznych Posiedzeń Zdalnych.

DZIAŁ KOORDYNOWANIA ORGANIZACJI KONFERENCJI

Organizacja odbywających się w trzech miejscach pracy konferencji i wydarzeń organów Parlamentu, organów zewnętrznych, innych instytucji, komisji i delegacji upoważnionych do odbywania posiedzeń w pomieszczeniach PE, a także konferencji wysokiego szczebla wspieranych przez przewodniczącego, oraz obsługa tych posiedzeń na miejscu,
Organizacja posiedzeń organów PE i grup politycznych poza trzema miejscami pracy oraz obsługa tych posiedzeń na miejscu; w związku z pandemią oddelegowano do Wydziału ds. Wielojęzycznych Posiedzeń Zdalnych pracowników w wymiarze 4 ekwiwalentów pełnego czasu pracy,
Organizacja wsparcia logistycznego i kontroli powierzchni wystawowych zatwierdzonych dla posłów; przygotowanie i przeprowadzenie przetargu na panele wystawowe,
Organizacja wsparcia logistycznego i kontroli wydarzeń na Esplanadzie im. Solidarności 1980 we współpracy z wnioskodawcami i odpowiednimi służbami,
Zarządzanie środkami przeznaczonymi na działalność działu w ścisłej współpracy z Działem ds. Budżetu,
Planowanie i koordynacja z innymi służbami dyrekcji,
Zarządzanie projektami PPP, w które jest bezpośrednio zaangażowany dział,
Wsparcie dla wielojęzycznych posiedzeń zdalnych.

DZIAŁ DS. INFRASTRUKTURY I INNOWACJI NA POTRZEBY KONFERENCJI

Opracowanie innowacyjnych rozwiązań technicznych umożliwiających instytucji prawidłowe funkcjonowanie w czasie kryzysu zdrowotnego oraz zarządzanie projektami i ich monitorowanie, a także nadzorowanie podwykonawców w zakresie modernizacji urządzeń konferencyjnych w trzech miejscach pracy, ze szczególnym uwzględnieniem solidności i odporności sprzętu,
Dbanie o dostawy oraz zarządzanie zapasami i inwentaryzacją sprzętu,
Nadzorowanie podwykonawców odpowiedzialnych za konserwację prewencyjną i naprawczą instalacji technicznych w trzech miejscach pracy,
Przygotowywanie specyfikacji oraz uruchamianie wszystkich procedur administracyjnych dotyczących zakupu wyposażenia i usług świadczonych przez firmy zewnętrzne,
Przygotowanie, utrzymanie i modernizacja sprzętu do wyjazdów służbowych poza trzy miejsca pracy,
Czuwanie nad koordynacją i zarządzanie działem.

Wydział ds. Wielojęzycznych Posiedzeń Zdalnych

Pomoc w zarządzaniu wielojęzycznymi posiedzeniami ze zdalnym uczestnictwem; w kontekście pandemii przy wsparciu kolegów oddelegowanych z działów DG LINC, których działalność jest ograniczona,
Pomaganie klientom w przygotowywaniu posiedzeń, tworzenie odnośników na potrzeby platformy zdalnego uczestnictwa oraz zarządzanie przydziałem środków wsparcia podczas posiedzeń we współpracy ze służbami DG LINC,
Zarządzanie platformą zdalnego uczestnictwa (rozwój techniczny, kontakty z podwykonawcą itp.),
Pomoc w zarządzaniu wydarzeniami oraz wielojęzycznymi posiedzeniami VIP ze zdalnym uczestnictwem; w kontekście pandemii przy wsparciu kolegów oddelegowanych z działów DG LINC, których działalność jest ograniczona.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
6 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, irlandzki, chorwacki, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.
9 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024