Ogłoszenie o naborze nr 6/2019 (Publikacja na mocy artykułu 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego).

Ogłoszenie o naborze nr 6/2019

(Publikacja na mocy artykułu 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

(2019/C 102 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 18 marca 2019 r.)

Europejski Inspektor Ochrony Danych (EIOD) zadecydował w swoim planie zatrudnienia o obsadzeniu stanowiska w grupie zaszeregowania AD15.

STANOWISKO: SEKRETARIAT EUROPEJSKIEGO INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Sekretarz Generalny

GRUPA ZASZEREGOWANIA: AD 15

MIEJSCE: BRUKSELA

INFORMACJE PODSTAWOWE:

Europejski Inspektor Ochrony Danych to niezależny organ nadzorczy, którego zadaniem jest zapewnienie przestrzegania przez instytucje i organy Unii Europejskiej prawa prywatności podczas przetwarzania danych osobowych, opracowywania nowych polityk oraz świadczenia obsługi sekretariatu Europejskiej Rady Ochrony Danych.

Europejski Inspektor Ochrony Danych został ustanowiony w 2004 r. i obecnie zatrudnia około 100 pracowników, podzielonych na sześć działów/sektorów koordynowanych przez dyrektora, z których każdy posiada kierownika działu/ sektora: Dział Nadzoru i Egzekwowania Prawa, Dział Polityki i Konsultacji, sektory: polityki technologii informacyjnej, informacji i komunikacji, zarządzania dokumentacją i zasobami ludzkimi oraz dział budżetu i administracji (więcej informacji na naszej stronie internetowej). Europejski Inspektor Ochrony Danych zapewnia również obsługę sekretariatu Europejskiej Rady Ochrony Danych (EROD).

OPIS STANOWISKA PRACY:

Działając z upoważnienia Inspektora 1 , Sekretarz Generalny będzie wykonywał następujące funkcje:

-
będzie szefem sekretariatu wspomaganym przez dyrektora w zakresie budżetu i administracji, a także innych zadań i zobowiązań,
-
będzie współpracować z Inspektorem i dyrektorem przy zarządzaniu instytucją na wysokim szczeblu,
-
będzie zastępował Inspektora w przypadku nieobecności lub gdy Inspektor nie będzie mógł wykonywać swoich obowiązków.

Sekretarz Generalny będzie odpowiedzialny za:

-
przygotowywanie i wdrażanie wraz z dyrektorem polityk EIOD w kontekście stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 2 , a także innych aktów UE, w odniesieniu do których EIOD jest lub stanie się organem właściwym, w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/ 46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) 3  oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/680 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez właściwe organy do celów zapobiegania przestępczości, prowadzenia postępowań przygotowawczych, wykrywania i ścigania czynów zabronionych i wykonywania kar, w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylająca decyzję ramową Rady 2008/977/WSiSW 4 ,
-
przygotowywanie i wdrażanie decyzji związanych z nadzorem Europolu, EPPO (Prokuratury Europejskiej) oraz Eurojust, jak również całego zestawu wielkoskalowych informatycznych baz danych i monitorowanie nowych technologii informatycznych,
-
prowadzenie współpracy z krajowymi organami nadzorczymi w Europejskiej Radzie Ochrony Danych, skoordynowanych organach nadzorczych i innych sieciach i forach międzynarodowych,
-
zapewnianie trwałych i spójnych relacji z zainteresowanymi stronami oraz partnerami EIOD, w szczególności w kontekście rozporządzenia (UE) 2018/1725, oraz ułatwianie stosowania zintegrowanego podejścia do wszystkich komunikacji wewnętrznych i zewnętrznych.

W szczególności poszukujemy osoby zaangażowanej na rzecz naszych podstawowych wartości: integralności, bezstronności, przejrzystości i pragmatyzmu.

KRYTERIA SELEKCJI:

Kandydaci powinni mieć:

-
znaczące doświadczenie zawodowe i udokumentowane sukcesy na stanowisku kierowniczym wyższego szczebla w instytucji lub organie UE lub w krajowym organie ochrony danych w UE/EOG,
-
udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu, włączając w to bezpośrednią odpowiedzialność za personel i budżet, a także udokumentowane umiejętności organizacyjne i zarządzania, w szczególności zdolność kierowania, motywowania i rozwijania zespołów w maksymalnym zakresie ich potencjału,
-
doskonałe zrozumienie funkcji EIOD oraz sekretariatu EROD w środowisku UE; doskonała znajomość przepisów i praktyki w zakresie ochrony danych oraz strategii EIOD zostaną uznane za dodatkowy atut,
-
doskonałe zdolności przywódcze, interpersonalne, decyzyjne, komunikacyjne i negocjacyjne, a także umiejętność budowania z zainteresowanymi stronami relacji zawodowych opartych na zaufaniu,
-
umiejętność pracy pod presją,
-
wysoką inteligencję emocjonalną,
-
umiejętność myślenia strategicznego, otwarcie na kreatywność, poczucie innowacyjności, orientację na rozwiązywanie problemów i zdolności mediacyjne.

KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI:

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu selekcji wyłącznie na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu zgłoszeń:

-
Obywatelstwo: kandydaci muszą mieć obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
-
Dyplom lub stopień uniwersytecki: kandydaci muszą mieć:
-
wykształcenie na poziomie odpowiadającym ukończonym studiom wyższym, trwającym w normalnym trybie cztery lata lub dłużej, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów, lub
-
wykształcenie na poziomie odpowiadającym ukończonym studiom uniwersyteckim w zwykłym wymiarze co najmniej trzech lat potwierdzone dyplomem oraz co najmniej jednoroczne odpowiednie doświadczenie zawodowe (tego jednorocznego doświadczenia zawodowego nie można uwzględniać w doświadczeniu zawodowym po ukończeniu studiów drugiego stopnia, które jest ujęte w wymogu poniżej).
-
Doświadczenie zawodowe: kandydaci muszą mieć przynajmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych i zdobyte po uzyskaniu wyżej wymienionych kwalifikacji. Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego musi być w dziedzinie działalności EIOD.
-
Doświadczenie w zarządzaniu: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów musi być zdobyte na stanowisku kierowniczym wysokiego szczebla 5  w organie ochrony danych w UE/EOG.
-
Języki: od kandydatów wymaga się biegłej znajomości jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  i zadowalającej znajomości innego języka urzędowego Unii Europejskiej.

PROCEDURA SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ:

Kandydaci zainteresowani stanowiskiem powinni wysyłać zgłoszenia na adres recruitment@edps.europa.eu.

Zgłoszenia powinny zawierać:

-
szczegółowy życiorys i wystarczającą dokumentację pozwalającą na ustalenie, że wymagane kwalifikacje i warunki kwalifikowalności zostały spełnione,
-
list motywacyjny.

Zgodnie ze strategią równych szans oraz art. 1d regulaminu pracowniczego, EIOD uznaje różnorodność i promuje równe szanse. Europejski Inspektor Ochrony Danych przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, niepełnosprawność, wiek, tożsamość płciową lub orientację seksualną.

W przypadku wymagania szczególnych udogodnień (ze względu na określoną niepełnosprawność) celem wzięcia udziału w procedurze selekcji, należy określić je w zgłoszeniu.

PROCEDURA SELEKCJI 7 :

Zewnętrzny panel przedstawicieli różnych instytucji Unii Europejskiej rozpatrzy zgłoszenia, które zostaną uznane za dopuszczalne. Panel ten przeprowadzi rozmowy kwalifikacyjne i przedstawi listę trzech najbardziej odpowiednich kandydatów celem podjęcia ostatecznej decyzji przez Inspektora.

Termin składania wniosków: 17 kwietnia 2019 r. godz. 12.00 (w południe) czasu środkowoeuropejskiego.

1 Rozdział VI, art. 53 rozporządzenia (UE) 2018/1725.
2 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.
3 Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 1.
4 Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 89.
5 W życiorysie kandydaci powinni wyraźnie wskazać, w odniesieniu do wszystkich lat, podczas których nabywali doświadczenie w zarządzaniu: 1) tytuł służbowy i rolę na zajmowanych stanowiskach kierowniczych; 2) liczbę pracowników nadzorowanych na tych stanowiskach; 3) wielkość zarządzanych budżetów; 4) liczbę warstw hierarchicznych powyżej i poniżej; oraz 5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
7 Informacja o ochronie danych.

Zmiany w prawie

Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2019.102A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr 6/2019 (Publikacja na mocy artykułu 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego).
Data aktu: 18/03/2019
Data ogłoszenia: 18/03/2019