Ogłoszenie o naborze NR PE/220/S - Dyrektor generalny (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Zewnętrznej Unii Europejskiej.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/220/S
Dyrektor generalny (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15)

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI ZEWNĘTRZNEJ UNII EUROPEJSKIEJ

(2019/C 100 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 15 marca 2019 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego 1  (AD, grupa zaszeregowania 15) w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Zewnętrznej Unii Europejskiej na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 15 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 458,65 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor generalny będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej kilka dyrekcji zajmujących się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji generalnej,
-
proponowanie zmian, określanie celów i środków, zarządzanie zespołami, wybór modeli organizacyjnych, gospodarowanie zasobami,
-
zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym lub nadzorowanie ich realizacji,
-
doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu Europejskiego w swojej dziedzinie kompetencji; współpraca z dyrektorem Wydziału Prawnego i pozostałymi dyrektorami generalnymi,
-
w razie potrzeby reprezentowanie instytucji,
-
pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,
-
w razie potrzeby zastępowanie sekretarza generalnego.
5.
Warunki dopuszczalności

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

-
Co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej dziewięcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
-
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
-
doskonałe zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego, przepisów wewnętrznych i innych związanych z nimi aktów Parlamentu Europejskiego,
-
doskonała znajomość zasad i środków zarządzania regulaminowego i ich wdrażania,
-
doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

29 marca 2019 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 220/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/220/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z wymienionych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI ZEWNĘTRZNEJ UNII EUROPEJSKIEJ

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 219 pracowników: 206 urzędników, 3 pracowników zatrudnionych na czas określony i 10 pracowników kontraktowych)

-
Ogólne kierowanie DG,
-
pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,
-
wykonywanie uprawnień organu powołującego;
-
doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu Europejskiego w swoich dziedzinach kompetencji;
-
reprezentowanie DG w organach Parlamentu Europejskiego i na wewnętrznych zebraniach;
-
reprezentowanie DG w różnych komitetach lub grupach międzyinstytucjonalnych bądź wysyłanie swojego przedstawiciela,
-
w razie potrzeby reprezentowanie instytucji w zastępstwie sekretarza generalnego.

DYREKCJA A

DYREKCJA DS. KOMISJI

-
Zarządzanie sekretariatami komisji (AFET, DEVE, INTA) i podkomisji (SEDE i DROI) oraz koordynacja ich prac, w tym organizowanie regularnych zebrań dyrekcji i zarządzanie personelem,
-
uczestniczenie w wewnętrznych zebraniach koordynacyjnych i w zebraniach organów wspólnych dla różnych służb;
-
utrzymywanie stosunków międzyinstytucjonalnych, w szczególności z Komisją Europejską, Radą, ESDZ i ambasadami państw trzecich;
-
zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym, w tym o charakterze międzyinstytucjonalnym,
-
uczestniczenie w Konferencji Parlamentarnej ds. WTO oraz w jej komitecie pilotażowym, w konferencjach międzyparlamentarnych (WPZiB/WPBiO) i w misjach ad hoc z udziałem różnych organów parlamentarnych,
-
utrzymywanie stosunków z innymi podmiotami wielostronnymi,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego. Zastępowanie dyrektora generalnego pod jego nieobecność.

SEKRETARIAT KOMISJI SPRAW ZAGRANICZNYCH

-
Przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej,
-
prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły posiedzeń; organizacja corocznego wręczenia Nagrody im. Sacharowa we współpracy z DROI, DEVE oraz Działem ds. Działań na rzecz Praw Człowieka, a także organizacja prac 5 grup roboczych: Stosunki UE-ONZ, Sąsiedztwo od południa, Partnerstwo Wschodnie, Instrumenty finansowania zewnętrznego, Bałkany Zachodnie),
-
wspieranie posłów do PE - pisemnie lub ustnie - w pełnieniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
-
organizacja wysłuchań publicznych, konferencji, wyjazdów delegacji ad hoc itp.;
-
utrzymywanie kontaktów z pozostałymi instytucjami, ESDZ, placówkami dyplomatycznymi akredytowanymi przy UE i państwami trzecimi; kontakty z ONZ, Unią Międzyparlamentarną, Zgromadzeniem Parlamentarnym OBWE i Radą Współpracy Regionalnej na Bałkanach Zachodnich,
-
koordynacja zadań komisji z zadaniami wspólnych komisji parlamentarnych i delegacji międzyparlamentarnych - w tym delegacji obserwatorów wyborów - wchodzących w zakres kompetencji sekretariatu,
-
koordynacja prac komisji i jej dwóch podkomisji (SEDE i DROI),
-
koordynacja prac komisji AFET z pracami organów politycznych i administracyjnych (zgromadzenie plenarne, Konferencja Przewodniczących, Konferencja Przewodniczących Komisji, Prezydium itp.).

SEKRETARIAT PODKOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I OBRONY

-
Udzielanie podkomisji skutecznego i profesjonalnego wsparcia (organizacja posiedzeń, posiedzeń koordynatorów, innych zebrań politycznych, przygotowywanie notatek informacyjnych, protokołów posiedzeń itd.),
-
służenie wiedzą fachową i pomocą członkom podkomisji pełniącym rolę sprawozdawców (lub współsprawozdawców) w ramach sprawozdań i opinii w kwestiach ustawodawczych i nieustawodawczych; czuwanie nad prawidłowym przebiegiem i skuteczną finalizacją związanych z nimi procedur,
-
utrzymywanie regularnych kontaktów z Komisją, Radą, ESDZ, właściwymi agencjami (EDA), NATO, ONZ we wszystkich obszarach związanych z WPBiO; w razie potrzeby utrzymywanie kontaktów ze stałymi przedstawicielstwami państw członkowskich przy UE i placówkami dyplomatycznymi państw trzecich przy UE,
-
organizacja wysłuchań, warsztatów (wraz z departamentami tematycznymi) i prezentacji badań (wraz z departamentami tematycznymi);
-
przygotowywanie notatek, dokumentów roboczych i pism (w tym notatek dla przewodniczącego, notatek informacyjnych, konspektów przemówień itp.) oraz współpraca z innymi służbami i gabinetami (przewodniczący, sekretarz generalny) w kwestiach bezpieczeństwa i obrony,
-
organizacja oficjalnych wyjazdów delegacji podkomisji,
-
prowadzenie sekretariatu i wsparcie dla D-NAT - Delegacji do spraw Stosunków ze Zgromadzeniem Parlamentarnym NATO (organizacja posiedzeń i wyjazdów, przygotowywanie notatek, dokumentów roboczych i pism, utrzymywanie kontaktów z sekretariatem Zgromadzenia Parlamentarnego NATO).

SEKRETARIAT PODKOMISJI PRAW CZŁOWIEKA/DZIAŁ - PRAWA CZŁOWIEKA

-
Prowadzenie sekretariatu podkomisji (organizacja posiedzeń, wysłuchań publicznych, posiedzeń prezydium w poszerzonym składzie oraz grupy roboczej ds. instrumentów finansowania zewnętrznego, sporządzanie protokołów; nadzór nad wdrażaniem Europejskiego Instrumentu na rzecz Wspierania Demokracji i Praw Człowieka);
-
służenie sprawozdawcom podkomisji DROI pomocą w sporządzaniu rocznego sprawozdania dotyczącego praw człowieka i demokracji na świecie oraz sprawozdań INI; udzielanie wsparcia sprawozdawcom Komisji Spraw Zagranicznych w kwestiach praw człowieka; udzielanie wsparcia komisjom AFET i DEVE, wspólnym zgromadzeniom, wspólnym komisjom parlamentarnym i delegacjom międzyparlamentarnym w kwestiach praw człowieka; współpraca z Działem ds. Działań na rzecz Praw Człowieka w sprawach organizacyjnych związanych z Nagrodą im. Sacharowa;
-
organizacja wyjazdów delegacji podkomisji DROI do państw spoza Unii Europejskiej, do siedziby Rady Praw Człowieka ONZ i udział w organizacji wyjazdów delegacji na Zgromadzenie Ogólne ONZ do Nowego Jorku, a także w razie potrzeby organizacja wyjazdów w obrębie UE,
-
współpraca z instytucjami europejskimi, Radą Europy, ONZ, w tym specjalne procedury i Biuro Wysokiego Komisarza NZ ds. Praw Człowieka, OBWE i innymi organizacjami regionalnymi, jak również z państwami członkowskimi w dziedzinie praw człowieka; utrzymywanie kontaktów i wymiana informacji z Siecią Współpracy na rzecz Praw Człowieka i Demokracji oraz ze światowymi, regionalnymi i lokalnymi przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego; zapewnienie łączności z krajowymi instytucjami praw człowieka w krajach partnerskich i innymi instrumentami ochrony praw człowieka,
-
przekazywanie kierowanych do przewodniczącego Parlamentu i do przewodniczących komisji DROI i AFET pism dotyczących konkretnych sytuacji związanych z prawami człowieka oraz pism z wnioskami o wsparcie w indywidualnych przypadkach; przygotowywanie dokumentów roboczych i notatek (we współpracy z departamentem tematycznym); redagowanie komunikatów prasowych dla przewodniczącego podkomisji DROI,
-
udział w procedurze w trybie pilnym (art. 135 Regulaminu); przekazywanie adresatom przyjętych przez Parlament rezolucji w dziedzinie praw człowieka.

SEKRETARIAT KOMISJI ROZWOJU

-
Przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze),
-
prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły posiedzeń itp.),
-
organizacja i przygotowywanie wyjazdów delegacji komisji,
-
wspieranie przewodniczącego Parlamentu i innych posłów do PE - pisemnie lub ustnie - w pełnieniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej,
-
utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim; utrzymywanie kontaktów z placówkami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej w dziedzinie handlu międzynarodowego,
-
organizacja i przygotowywanie Konferencji Parlamentarnej ds. WTO oraz udzielanie wsparcia jej organom,
-
organizacja wysłuchań publicznych i wyjazdów delegacji ad hoc poza miejsca pracy.

SEKRETARIAT KOMISJI HANDLU MIĘDZYNARODOWEGO

-
Prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły posiedzeń itp.),
-
przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/projektów opinii (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), negocjacje (procedury ustawodawcze),
-
organizacja wysłuchań publicznych, misji badawczych, wyjazdów delegacji ad hoc (obserwacja wyborów) poza miejsca pracy (kraje rozwijające się) itp.,
-
wspieranie przewodniczącego Parlamentu i innych posłów do PE - pisemnie lub ustnie - w pełnieniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej;
-
utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami, zainteresowanymi środowiskami i społeczeństwem obywatelskim,
-
udzielanie doraźnego wsparcia komisji DEVE podczas dwóch dorocznych sesji plenarnych i posiedzeń komisji Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE.

DYREKCJA B

REGIONY

-
Nadzorowanie prac 44 delegacji i departamentu tematycznego,
-
nadzorowanie prac Konferencji Przewodniczących Delegacji,
-
nadzorowanie organizacji Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE i jego organów,
-
nadzorowanie organizacji Zgromadzenia Parlamentarnego Euromed i jego organów;
-
nadzorowanie organizacji Zgromadzenia Parlamentarnego EuroLat i jego organów,
-
nadzorowanie organizacji Zgromadzenia Parlamentarnego Euronest i jego organów,
-
organizowanie spotkań koordynacyjnych i służbowych z działami oraz na szczeblu dyrekcji (kierownicy działów dyrekcji B: przygotowanie i monitorowanie),
-
udział w posiedzeniach organów (Konferencja Przewodniczących, Konferencja Przewodniczących Komisji, Konferencja Przewodniczących Delegacji) oraz spotkaniach koordynacyjnych wewnątrz DG EXPO i na szczeblu międzywydziałowym.

DZIAŁ DS. EUROPY: ROZSZERZENIE I EUROPEJSKA PRZESTRZEŃ GOSPODARCZA

-
Prowadzenie zależnie od potrzeb sekretariatu delegacji międzyparlamentarnych, wspólnych komisji parlamentarnych, parlamentarnych komitetów stabilizacji i stowarzyszenia oraz delegacji ad hoc (organizowanie posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, planowanie, protokoły itd.),
-
organizowanie posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli i w Strasburgu oraz w państwach trzecich i prowadzenie związanych z nimi działań następczych (protokoły, sprawozdania, zalecenia, "arkusze sprawozdawcze" i inne dokumenty),
-
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji,
-
w ramach realizacji koncepcji "desk officer" zapewnianie koordynacji działań w porozumieniu z komisjami parlamentarnymi i właściwymi służbami; monitorowanie polityki rozszerzenia, sytuacji w Europejskim Obszarze Gospodarczym, stosunków ze Szwajcarią, polityki Północy i spraw wewnętrznych,
-
wspieranie kierownictwa i Gabinetu Przewodniczącego w rozwiązywaniu kwestii politycznych i administracyjnych leżących w kompetencjach działu,
-
utrzymywanie kontaktów z placówkami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej;
-
współpraca z innymi działami w przygotowywaniu na prośbę przewodniczącego lub jego gabinetu komunikatów i odpowiedzi na różne pisma oraz w przyjmowaniu różnych osobistości z państw utrzymujących stosunki z UE.

DZIAŁ DS. AZJI, AUSTRALII I NOWEJ ZELANDII

-
Realizacja zadań Działu ds. Azji, Australii i Nowej Zelandii. Zapewnianie sprawnej komunikacji z kierownictwem oraz różnymi działami Parlamentu i innych instytucji unijnych,
-
prowadzenie sekretariatu dwóch delegacji międzyparlamentarnych, obejmujących cztery komisje współpracy parlamentarnej i trzy partnerstwa na rzecz dwustronnych stosunków międzyparlamentarnych (organizowanie posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, planowanie, protokoły, prowadzenie stron internetowych itd.); monitorowanie ich prac (protokoły, sprawozdania i inne narzędzia),
-
organizowanie posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli i w Strasburgu oraz w państwach trzecich i prowadzenie związanych z nimi działań następczych (protokoły, sprawozdania i inne dokumenty),
-
zarządzanie zasobami ludzkimi działu, koordynacja działań różnych "desk officers";
-
w ramach realizacji koncepcji "desk officer" zapewnianie koordynacji działań w porozumieniu z komisjami parlamentarnymi i właściwymi służbami.

DEPARTAMENT TEMATYCZNY DS. STOSUNKÓW ZEWNĘTRZNYCH

-
Przygotowywanie briefingów, projektów przemówień dla przewodniczącego (i pełniącego obowiązki wiceprzewodniczącego) we współpracy z odpowiednimi działami Dyrekcji A, B i D oraz z DG IPOL,
-
udzielanie wsparcia organom parlamentarnym oraz sekretariatom komisji i podkomisji parlamentarnych, delegacji międzyparlamentarnych, zgromadzeń wielostronnych i delegacji obserwacji wyborów w zakresie analizy i przygotowywania opcji politycznych dzięki opracowywaniu analiz sytuacji politycznej w poszczególnych krajach,
-
przeprowadzanie procedur przetargowych i negocjacji mających na celu realizację badań i zakup usług świadczonych przez ekspertów zewnętrznych (analizy, komunikaty, warsztaty),
-
przygotowywanie dla jednostki kryzysowej analiz sytuacji politycznej w krajach wysokiego ryzyka;
-
rozwój kontaktów z innymi instytucjami unijnymi, ekspertami zewnętrznymi, instytutami badawczymi i uniwersytetami,
-
zapewnianie synergii z innymi działami PE zajmującymi się badaniami (DG EPRS i DG IPOL) w celu wzmocnienia funkcji ośrodka analitycznego.

DZIAŁ DS. KRAJÓW EUROMED I BLISKIEGO WSCHODU

-
Pełnienie funkcji geograficznego "desk officer" określonych przez DG EXPO; prowadzenie sekretariatu delegacji międzyparlamentarnych DMAG, DMAS, DIL, DPAL, DIQ i DARP oraz wspólnych komisji parlamentarnych (z Algierią, Marokiem i Tunezją),
-
organizowanie posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli i w Strasburgu oraz w państwach trzecich i prowadzenie związanych z nimi działań następczych (protokoły, sprawozdania i inne dokumenty),
-
prowadzenie sekretariatu DMED i wspieranie działań posłów do PE w ramach Zgromadzenia Parlamentarnego Unii dla Śródziemnomorza,
-
doradzanie posłom do PE i ich wspieranie, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji,
-
zapewnianie koordynacji z działaniami organów parlamentarnych i grup politycznych w zakresie rozwiązywania przez nie kwestii związanych z regionem Euromed; współpraca z departamentem tematycznym w przygotowywaniu na prośbę przewodniczącego i jego gabinetu komunikatów i odpowiedzi na korespondencję,
-
utrzymywanie kontaktów z placówkami dyplomatycznymi akredytowanymi przy UE, jak również z ESDZ, Komisją, innymi instytucjami unijnymi oraz zainteresowanymi stronami z regionu Euromed (przedstawiciele polityczni i gospodarczy, przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego, eksperci itp.);
-
prowadzenie stron internetowych delegacji i zarządzanie przepływem informacji (gromadzenie, rozpowszechnianie, archiwizacja).

DZIAŁ DS. AMERYKI ŁACIŃSKIEJ

-
Organizowanie prac Zgromadzenia Parlamentarnego EuroLat i jego organów (9); prowadzenie wspólnego sekretariatu Zgromadzenia, jego Prezydium, czterech komisji i grup roboczych oraz wspomaganie współprzewodniczącego, współwiceprzewodniczących i współsprawozdawców z ramienia PE,
-
prowadzenie sekretariatu delegacji międzyparlamentarnych DLAT, DCAM, DMER, DAND, D-BR oraz wspólnych komisji parlamentarnych D-CL i D-MX; organizowanie posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli, w Strasburgu oraz w państwach trzecich i prowadzenie związanych z nimi działań następczych (protokoły, sprawozdania i inne dokumenty),
-
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji;
-
w ramach realizacji koncepcji "desk officer" koordynacja działań w porozumieniu z zainteresowanymi komisjami parlamentarnymi i wspieranie ich prac (AFET, INTA, DEVE, DROI, SEDE); koordynacja prac grupy międzywydziałowej UE-Ameryka Łacińska i Karaiby i "Project Team EuroLat",
-
utrzymywanie kontaktów z właściwymi służbami Rady Ministrów oraz ESDZ, Komisją Europejską, placówkami dyplomatycznymi Ameryki Łacińskiej i Karaibów akredytowanymi przy Unii, szczytem UE-CELAC, SOM, Fundacją UE-Ameryka Łacińska i Karaiby;
-
współpraca z departamentem tematycznym w przygotowywaniu na prośbę przewodniczącego lub jego gabinetu komunikatów i odpowiedzi na różne pisma oraz w przyjmowaniu różnych osobistości z państw utrzymujących stosunki z UE,
-
utrzymywanie kontaktów ze środowiskami akademickimi i prasą specjalistyczną oraz udział w spotkaniach i seminariach wysokiego szczebla,
-
prowadzenie stron internetowych, przygotowywanie dokumentów koncepcyjnych itp.

DZIAŁ DS. EUROPY: PARTNERSTWO WSCHODNIE I ROSJA

-
Prowadzenie sekretariatu delegacji i organów międzyparlamentarnych, w tym trzech PAC utworzonych w ramach układów o stowarzyszeniu podpisanych z trzema państwami objętymi Partnerstwem Wschodnim, trzech PCC i Delegacji do spraw stosunków z Białorusią; organizowanie posiedzeń wewnętrznych i międzyparlamentarnych w miejscach pracy PE lub za granicą,
-
organizowanie dorocznej sesji zwyczajnej Zgromadzenia Parlamentarnego Euronest oraz posiedzeń jego organów politycznych (cztery komisje, dwie grupy robocze i Prezydium),
-
przygotowywanie na żądanie różnych komunikatów, pism i briefingów,
-
prowadzenie stron internetowych delegacji, za które odpowiada dział,
-
koordynacja działań w porozumieniu z zainteresowanymi organami PE, organizowanie zebrań międzywydziałowych i korzystanie z SharePoint;
-
utrzymywanie kontaktów z placówkami dyplomatycznymi państw trzecich, parlamentami partnerskimi, innymi instytucjami unijnymi i obywatelami (społeczeństwo obywatelskie, ośrodki analityczne, odwiedzający) i przyjmowanie ich przedstawicieli,
-
organizowanie i prowadzenie konferencji, warsztatów i innych nadzwyczajnych wydarzeń takich jak Euronest-Scola.

DZIAŁ DS. AFRYKI, KARAIBÓW I PACYFIKU

-
Organizowanie sesji Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE i posiedzeń jego organów;
-
organizowanie posiedzeń regionalnych, misji informacyjnych, misji badawczych, misji obserwacji wyborów do Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE i prowadzenie związanych z nimi działań następczych (protokoły, sprawozdania i inne dokumenty),
-
organizowanie posiedzeń międzyparlamentarnych w państwach trzecich i prowadzenie związanych z nimi działań następczych (protokoły, sprawozdania i inne dokumenty),
-
organizowanie posiedzeń międzyparlamentarnych w Brukseli i w Strasburgu i prowadzenie związanych z nimi działań następczych (protokoły, sprawozdania i inne dokumenty),
-
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członka delegacji,
-
prowadzenie sekretariatu delegacji międzyparlamentarnych (organizowanie posiedzeń przygotowawczych, posiedzeń członków Prezydium, planowanie, protokoły itd.),
-
przygotowywanie na prośbę przewodniczącego lub jego gabinetu komunikatów i odpowiedzi na różne pisma oraz przyjmowanie różnych osobistości z państw utrzymujących stosunki z UE.

DZIAŁ DS. STOSUNKÓW TRANSATLANTYCKICH I G8

-
Prowadzenie sekretariatu delegacji międzyparlamentarnych D-US i D-CA, organizowanie posiedzeń TLD i komitetu sterującego TLD (organizowanie posiedzeń zwyczajnych, przygotowawczych, międzyparlamentarnych i posiedzeń członków Prezydium - planowanie, dokumenty robocze itd.); organizowanie prac grup roboczych w ramach TLD; organizowanie prezentacji dla członków D-US i D-CA,
-
wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczących D-US i D-CA, wiceprzewodniczących i członków delegacji (redagowanie przez sekretariat briefingów, projektów przemówień, przemówień, artykułów prasowych); współpraca z departamentem tematycznym w przygotowywaniu na prośbę delegacji komunikatów i analiz,
-
organizowanie posiedzeń parlamentarnych, przyjmowanie zagranicznych dygnitarzy w Brukseli i w Strasburgu (przedstawiciele Kongresu i administracji USA oraz rządu Kanady, ambasadorowie, zastępcy sekretarza stanu) i prowadzenie działań następczych związanych z posiedzeniami (posiedzenia w różnym składzie: Prezydium w poszerzonym składzie, wyspecjalizowani posłowie, seminaria itd.),
-
w ramach realizacji koncepcji "desk officer" koordynacja działań w porozumieniu z zainteresowanymi komisjami parlamentarnymi (udział sprawozdawców w posiedzeniach międzyparlamentarnych), w tym koordynacja prac "TLD Administrators' Network", i prowadzenie związanych z tym działań następczych; utrzymywanie kontaktów z EPLO w Waszyngtonie; organizowanie seminariów dla pracowników Kongresu, Departamentu Stanu i ambasad USA oraz dla kolegów z PE,
-
udział w projektach horyzontalnych takich jak Sharepoint, Webstreaming, e-Dossier, szkolenia EPIC, przegląd regulaminu, e-Delegacje;
-
utrzymywanie kontaktów z placówkami dyplomatycznymi akredytowanymi przy Unii Europejskiej i transatlantyckimi grupami zadaniowymi,
-
przyjmowanie grup odwiedzających i studentów transatlantyckich oraz udzielanie im informacji na temat pracy sekretariatu, w tym w kontekście programu wizyt w instytucjach Unii Europejskiej, a także innych programów wymiany,
-
monitorowanie prac i szczytów G8 (G7).

DYREKCJA C

DS. ZASOBÓW

-
Koordynowanie i organizowanie pracy działów i wydziałów dyrekcji C,
-
udzielanie dyrektorowi generalnemu i dyrekcjom należącym do DG wsparcia w kwestiach informatycznych, finansowych, logistycznych oraz związanych ze szkoleniami zawodowymi i zasobami kadrowymi,
-
reprezentowanie dyrekcji generalnej w komitetach i na zebraniach wewnętrznych,
-
zarządzanie schematami organizacyjnymi, podróżami służbowymi, środkami na podróże służbowe, umowami pracowników kontraktowych, oddelegowanymi ekspertami krajowymi,
-
zarządzanie projektem 4 w ramach portfolio projektów parlamentarnych (PPP) "Więcej informacji o zasobach w celu lepszego zarządzania zasobami",
-
przyczynianie się do koordynacji projektów w ramach PPP i kluczowych wskaźników,
-
informowanie o polityce zewnętrznej w reakcji na oczekiwania obywateli,
-
rozwijanie komunikacji wewnętrznej w DG EXPO, w szczególności przez udoskonalanie EXPOnet,
-
koordynowanie organizacji wydarzeń.

DZIAŁ DS. KADROWYCH

-
Nadzorowanie zarządzania personelem: procedury publikowania i obsadzania wolnych stanowisk, mobilność, delegowanie urzędników w interesie służby, rekrutacja pracowników tymczasowych i kontraktowych, monitorowanie puli środków przeznaczonych na pracowników kontraktowych, procedura oceny pracowników, delegowanie ekspertów krajowych do DG, wybór stażystów i wsparcie administracyjne stażystów,
-
zarządzanie poleceniami podróży służbowej i zdecentralizowanymi pulami środków na podróże służbowe,
-
koordynacja szkoleń w DG: plan szkoleń, zarządzanie wnioskami standardowymi i specjalnymi, szkolenia zewnętrzne, wizyty studyjne, programy wymiany, monitorowanie linii budżetowych przeznaczonych na szkolenia,
-
zarządzanie pomieszczeniami biurowymi (przeprowadzki, meble, sprzęt telefoniczny) i zapotrzebowaniem na artykuły biurowe oraz monitorowanie odnośnych wydatków,
-
zarządzanie nieobecnościami, urlopami wypoczynkowymi i specjalnymi, nadgodzinami i danymi statystycznymi dotyczącymi telepracy,
-
monitorowanie kwestii dotyczących bezpieczeństwa delegacji oraz ich wspomagania (zarządzanie sprawami związanymi z bezpieczeństwem, udział w pracach nad tworzeniem aplikacji na potrzeby zarządzania kryzysowego), udział w pracach komórki kryzysowej,
-
udział w posiedzeniach EMAS i komitetu ds. odpadów oraz koordynacja działań w tym sektorze w imieniu DG.

DZIAŁ FINANSOWY

-
Koordynowanie zarządzania budżetowego, bieżącego wykonywania budżetu, ewentualnych wniosków o przesunięcie środków w trakcie wykonywania budżetu, przygotowywania budżetu rocznego, zamknięcia rozliczeń oraz absolutorium,
-
koordynowanie organizacji posiedzeń Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE, Eurolat, Unii dla Śródziemnomorza, Euronest, sprawozdawczość po wydarzeniach; pomoc przy innych ważnych wydarzeniach organizowanych przez DG EXPO (Dni Otwarte, Euromed i Euronest Scola, doroczna konferencja ambasadorów, Nagroda im. Sacharowa),
-
prowadzenie lub koordynowanie procedur dotyczących zamówień publicznych w odniesieniu do delegacji międzyparlamentarnych i badań zewnętrznych,
-
przygotowywanie i weryfikacja wniosków o utworzenie rachunku zaliczkowego, rozliczanie rachunków zaliczkowych,
-
redagowanie sprawozdania rocznego, sprawozdań śródokresowych i budżetowych, udział w pracach związanych z planem działania, podejmowanie działań następczych w związku ze sprawozdaniami audytora wewnętrznego i sprawozdaniami Trybunału Obrachunkowego,
-
przygotowywanie kosztorysów na potrzeby wszystkich projektów decyzji Prezydium, Konferencji Przewodniczących lub Kwestorów; podejmowanie działań w związku ze sprawozdaniem rocznym;
-
organizowanie szkoleń dla osób odpowiedzialnych za inicjowanie operacji; udział w komisjach otwierających i oceniających, w posiedzeniach koordynacyjnych między DG i w forum ds. przetargów,
-
koordynowanie kontroli wewnętrznej, przyczynianie się do zarządzania ciągłością działania i zarządzania ryzykiem.

DZIAŁ INFORMATYCZNY

-
Nadzorowanie i koordynowanie realizacji projektów informatycznych; udział w działaniach analitycznych, sprawdzanie, czy potrzeby użytkowników są prawidłowo uwzględniane w ramach poszczególnych projektów, zapewnianie przestrzegania harmonogramów oraz dbanie o właściwy przebieg wszystkich etapów projektu, w tym uruchamiania i wprowadzania nowego systemu w dyrekcji generalnej,
-
zapewnianie wsparcia informatycznego drugiego stopnia personelowi DG EXPO oraz nadzór nad wsparciem informatycznym pierwszego stopnia udzielanym przez DG ITEC,
-
analizowanie potrzeb związanych z działalnością dyrekcji/działów oraz określanie wspólnie z pracownikami DG EXPO zapotrzebowania na projekty priorytetowe w rocznym planie IT; przyczynianie się do cyfryzacji procesów biznesowych za pomocą, w miarę możliwości, scenariuszy z wykorzystaniem SharePoint,
-
zarządzanie parkiem informatycznym dyrekcji generalnej oraz dostępem do poczty elektronicznej i sieci,
-
zapewnianie prawidłowego funkcjonowania i aktualizacji strony intranetowej i zewnętrznych stron internetowych zgromadzeń wielostronnych; prowadzenie szkoleń dla pracowników odpowiedzialnych za aktualizację stron,
-
zapewnianie kontaktu między personelem DG EXPO a pozostałymi dyrekcjami generalnymi w związku z działaniami w dziedzinie ICT.

DYREKCJA D

DS. WSPIERANIA DEMOKRACJI

-
Wdrażanie decyzji Zespołu ds. Wspierania Demokracji i Koordynacji Wyborów dotyczących w szczególności obserwacji wyborów, kompleksowego podejścia do wspierania demokracji i działań w zakresie praw człowieka (w tym koordynacja Nagrody im. Sacharowa i Sieci Laureatów Nagrody im. Sacharowa),
-
kierowanie pracą działów dyrekcji D (Dział ds. Wspierania Demokracji i Obserwacji Wyborów, Dział ds. Działań na rzecz Praw Człowieka, Dział ds. Działań Przedakcesyjnych, Dział ds. Wsparcia Mediacji Parlamentu Europejskiego) oraz jej koordynowanie i organizowanie,
-
organizowanie i wspomaganie prac Zespołu ds. Wspierania Demokracji i Koordynacji Wyborów,
-
monitorowanie wszystkich projektów opracowanych przez działy dyrekcji, w szczególności w ramach kompleksowego podejścia do wspierania demokracji,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego i zarządzanie liniami budżetowymi dyrekcji,
-
organizowanie prac dyrekcji D, w szczególności za pośrednictwem comiesięcznych zebrań z kierownikami działów.

DZIAŁ DS. WSPIERANIA DEMOKRACJI I OBSERWACJI WYBORÓW

-
Wdrażanie kompleksowego podejścia do wspierania demokracji w odniesieniu do krajów priorytetowych wybranych przez Zespół ds. Wspierania Demokracji i Koordynacji Wyborów,
-
planowanie działań w zakresie obserwacji wyborów, w tym organizowanie i monitorowanie obserwacji,
-
prowadzenie sekretariatu Zespołu ds. Wspierania Demokracji i Koordynacji Wyborów (posiedzenia, dokumenty, pisma, protokoły itd.),
-
podtrzymywanie i rozwijanie kontaktów z pozostałymi służbami PE (sekretariat Konferencji Przewodniczących, sekretariaty komisji parlamentarnych i delegacji itd.), pozostałymi instytucjami (ESDZ, Komisja, a w szczególności delegatury UE, Rada), organizacjami międzynarodowymi (Rada Europy, OBWE, ONZ itd.),
-
organizowanie wydarzeń/konferencji o znacznej skali, takich jak Dzień Demokracji.

DZIAŁ DS. DZIAŁAŃ PRZEDAKCESYJNYCH

-
Zapewnianie Zespołowi ds. Wspierania Demokracji i Koordynacji Wyborów niezbędnego wsparcia w określaniu i monitorowaniu programu wspierania parlamentów krajów objętych procesem rozszerzenia,
-
wspieranie i wspomaganie parlamentów państw Bałkanów Zachodnich i Turcji, w szczególności w procesie integracji europejskiej tych państw, poprzez organizację i koordynację spotkań tematycznych o charakterze regionalnym między posłami do tych parlamentów lub urzędnikami tych parlamentów a osobami pełniącymi analogiczne funkcje w PE w ramach programu wspierania parlamentów krajów objętych procesem rozszerzenia,
-
reagowanie za pośrednictwem szczególnych ukierunkowanych działań na potrzeby w zakresie reform organizacyjnych i operacyjnych zgłoszone przez sekretariaty generalne parlamentów państw Bałkanów Zachodnich i Turcji w celu zwiększenia ich skuteczności i roli parlamentów, w szczególności w ramach procesu integracji europejskiej poszczególnych państw,
-
zarządzanie programem przyjmowania urzędników parlamentów państw Bałkanów Zachodnich i Turcji - programem rezydentury przedakcesyjnej,
-
monitorowanie działań ustawodawczych i politycznych parlamentów państw Bałkanów Zachodnich i Turcji w ramach ich stosunków z Parlamentem Europejskim,
-
utrzymywanie kontaktów z Komisją Europejską (w szczególności DG NEAR, a także innymi dyrekcjami generalnymi w zależności od potrzeb programu), ESDZ, pozostałymi instytucjami i agencjami UE, a także Radą Europy,
-
zapewnianie kontaktów z organizacjami międzynarodowymi (w szczególności Radą Współpracy Regionalnej) i regionalnymi parlamentarnymi forami współpracy parlamentarnej, w szczególności zgromadzeniem parlamentarnym ds. procesu współpracy w Europie Południowo-Wschodniej i sekretariatem regionalnym ds. współpracy parlamentarnej w Europie Południowo-Wschodniej,
-
udział w przygotowywaniu not informacyjnych dla przewodniczącego i posłów zajmujących się państwami objętymi procesem rozszerzenia.

DZIAŁ DS. DZIAŁAŃ NA RZECZ PRAW CZŁOWIEKA

-
Wspomaganie Zespołu ds. Wspierania Demokracji i Koordynacji Wyborów w tych aspektach działań na rzecz wspierania demokracji, które wiążą się z prawami człowieka; wzmocnienie potencjału parlamentów partnerskich w zakresie praw człowieka; promowanie partnerstwa między społeczeństwem obywatelskim, parlamentami i organami rządowymi, wzmacnianie roli kobiet, a także wolnych mediów w promowaniu praw człowieka,
-
wspomaganie przewodniczącego PE, komisji AFET, DEVE, DROI i Konferencji Przewodniczących w sprawach organizacyjnych związanych z Nagrodą im. Sacharowa: nominowanie kandydatów, uroczystość wręczenia nagrody, program laureata i finalistów, aspekty finansowe związane z nagrodą; przewodniczenie grupie zadaniowej ds. Nagrody im. Sacharowa złożonej z właściwych służb PE,
-
monitorowanie sytuacji laureatów Nagrody im. Sacharowa oraz proponowanie organom politycznym odpowiednich działań wspierających w razie potrzeby; wspieranie wspólnych działań laureatów i posłów oraz wzmacnianie kontaktów między nimi w ramach Sieci Laureatów Nagrody im. Sacharowa za pośrednictwem biuletynu informacyjnego i strony internetowej,
-
wzmacnianie potencjału obrońców praw człowieka oraz ich związku z Parlamentem Europejskim przez spotkania i konferencje; organizowanie stypendium im. Sacharowa dla obrońców praw człowieka: wybór kandydatów, program, monitorowanie i wspieranie uczestników,
-
pomoc w realizacji planu działań Parlamentu Europejskiego w zakresie praw człowieka i zwiększanie jego widoczności: organizowanie konferencji i wydarzeń we współpracy z komisjami DROI, AFET, DEVE, LIBE i FEMM oraz DG COMM,
-
współpraca z Europejską Służbą Działań Zewnętrznych, Komisją Europejską, Radą Europy, ONZ i innymi podmiotami instytucjonalnymi w celu zwiększenia synergii wokół wspólnego planu promowania obrony praw człowieka,
-
pomoc posłom do PE w pracach w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Demokracji.

DZIAŁ DS. WSPARCIA MEDIACJI PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO

-
Wspomaganie Parlamentu w zakresie ukierunkowania politycznego, doradztwa i informacji związanych z zapobieganiem konfliktom (w tym konfliktom związanym z wyborami), mediacją i dialogiem,
-
rozwijanie programu Parlamentu Europejskiego na rzecz młodych przywódców politycznych,
-
zapewnianie Zespołowi ds. Wspierania Demokracji i Koordynacji Wyborów wiedzy specjalistycznej w dziedzinie mediacji; monitorowanie decyzji DEG,
-
organizowanie i monitorowanie delegacji związanych z zapobieganiem konfliktom (w tym konfliktom związanym z wyborami), mediacją i dialogiem, a także szkoleń dla posłów;
-
rozwijanie działań w zakresie mediacji i dialogu - idea dialogu im. Jeana Monneta,
-
podtrzymywanie i rozwijanie kontaktów z pozostałymi służbami PE (sekretariat Konferencji Przewodniczących, sekretariaty komisji parlamentarnych i delegacji itd.), pozostałymi instytucjami europejskimi (ESDZ, Komisja, Rada), organizacjami międzynarodowymi (Rada Europy, OBWE, ONZ itd.) oraz organizacjami pozarządowymi.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.

Zmiany w prawie

Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2019.100A.1

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Ogłoszenie o naborze NR PE/220/S - Dyrektor generalny (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Zewnętrznej Unii Europejskiej.
Data aktu: 15/03/2019
Data ogłoszenia: 15/03/2019