Ogłoszenie o naborze nr PE/216/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Komunikacji - Dyrekcja ds. Środków Przekazu.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/216/S

DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. KOMUNIKACJI - DYREKCJA DS. ŚRODKÓW PRZEKAZU

(2018/C 132 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 13 kwietnia 2018 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Komunikacji - Dyrekcja ds. Środków Przekazu, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 303,51 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zagadnieniach związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
gruntowna wiedza ogólna z zakresu administracji (aspekty zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspekty prawne itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

27 kwietnia 2018 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie PDF - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 216/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/216/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. KOMUNIKACJI - DYREKCJA DS. ŚRODKÓW PRZEKAZU GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 150 pracowników: 115 urzędników, 22 osób zatrudnionych na czas określony i 13 pracowników kontraktowych)
-
Kierowanie pracą działów Dyrekcji ds. Środków Przekazu, koordynacja i organizacja ich pracy, ich współpracy z innymi dyrekcjami w DG COMM oraz z innymi dyrekcjami generalnymi
-
Organizowanie briefingów prasowych, wspieranie rzeczników prasowych PE i wyznaczanie priorytetów Biura Prasowego Parlamentu
-
Kierowanie projektami, w tym nadzór nad projektami szczególnej wagi
-
Pełnienie funkcji głównego delegowanego urzędnika zatwierdzającego
-
Udzielanie wsparcia różnym organom (Przewodniczący, Sekretarz Generalny, Prezydium, Konferencja, Konferencja Przewodniczących itp.).

DZIAŁ PRASOWY

w tym służby zajmujące się polityką gospodarczą, polityką strukturalną i polityką spójności, sprawami konstytucyjnymi i prawami obywatelskimi, polityką budżetową i polityką zewnętrzną

-
Śledzenie bieżącej i przyszłej działalności komisji i delegacji parlamentarnych i informowanie o niej przedstawicieli mediów (komunikaty prasowe, alerty i biuletyny wysyłane pocztą elektroniczną, konta na Twitterze służące rozpowszechnianiu informacji dostarczanych przez komisje parlamentarne, strona internetowa, udział w seminariach, informacja ustna: na spotkaniach i telefonicznie)
-
Śledzenie działalności Parlamentu związanej z posiedzeniami plenarnymi i informowanie o niej przedstawicieli mediów w 23 językach oraz utrzymywanie stałego kontaktu z korespondentami krajowymi
-
Gromadzenie, formatowanie i dystrybucja informacji w celu dementowania i korygowania błędnych informacji o Parlamencie jako instytucji, informowanie o kwestiach niezwiązanych bezpośrednio z działalnością Parlamentu
-
Organizowanie i prowadzenie konferencji prasowych, briefingów technicznych i innych wydarzeń dla przedstawicieli mediów
-
Zarządzanie dostępem do sali prasowej, pomoc w obsłudze technicznej konferencji prasowych i akredytowanie dziennikarzy
-
Udział we wspólnych projektach DG (wybory europejskie, kampanie informacyjne itd.)
-
Opracowanie redakcyjne i multimedialne zagadnień i przygotowywanie wersji dla mediów w ramach działu i we współpracy z innymi działami dyrekcji i innymi dyrekcjami w dyrekcji generalnej.

DZIAŁ USŁUG MEDIALNYCH

-
Wnoszenie wkładu w ramach dyrekcji w zwiększanie liczby relacji medialnych informujących o bieżącej działalności Parlamentu i zwiększanie wiedzy środków przekazu o Parlamencie
-
Koordynowanie działalności rzeczników prasowych
-
Organizowanie w Brukseli i państwach członkowskich seminariów dla prasy, które informują o funkcjonowaniu instytucji i jej działalności ustawodawczej i politycznej, zapraszanie dziennikarzy do śledzenia posiedzeń plenarnych i zwracanie im kosztów
-
Zwiększenie dystrybucji materiałów skierowanych do mediów zarejestrowanych w państwach członkowskich
-
Prowadzenie wydarzeń ("Europejskie Dni Młodych Dziennikarzy") lub informowanie o nich mediów (Nagroda im. Sacharowa, nagroda LUX itd.)
-
Planowanie i wykonywanie rocznego programu prac działu i przeznaczonych na niego środków, opracowywanie rocznego sprawozdania z działalności i przygotowywanie preliminarza na rok budżetowy N+1
-
Zarządzanie personelem działu i organizowanie jego pracy z uwzględnieniem celu ogólnego i szczegółowych celów operacyjnych.

DZIAŁ AUDIOWIZUALNY

-
Relacjonowanie bieżącej działalności Parlamentu dla mediów audiowizualnych, transmisja debat na żywo, przygotowywanie materiałów wizualnych, relacjonowanie i transmisja internetowa posiedzeń plenarnych i wszystkich posiedzeń komisji parlamentarnych, produkcja materiałów audiowizualnych (wiadomości) i instytucjonalnych, zarządzanie przesyłaniem materiałów audiowizualnych i zarządzanie stroną z materiałami audiowizualnymi i do pobrania
-
Koordynowanie obsługi technicznej i kierowanie pomocą techniczną oferowaną stacjom telewizyjnym i radiowym oraz posłom (zespoły ENG, relacje bezpośrednie (stand-up) i studiami; zarządzanie montażem/mediami; transmisje za pośrednictwem MCR/FTP; usługi multimedia (VOX BOX), radio i fotografia), zarządzanie narzędziami do planowania działalności audiowizualnej AV/workflows "Provys" i narzędziem statystycznym Teletrax (śledzenie i mierzenie stopnia wykorzystania naszych materiałów wizualnych i usług)
-
Zarządzanie administracyjne, finansowe i budżetowe działem
-
Zapewnianie sprawnego funkcjonowania, konserwacji, wymiany, opracowywania i optymalizacji różnych instalacji technicznych AV i infrastruktury informatycznej; czuwanie nad zarządzaniem obsługą audiowizualną; wspieranie tworzenia i realizacji projektów audiowizualnych
-
Opracowywanie strategii promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji seminariów; nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z platformami medialnymi (informowanie dziennikarzy o działalności Parlamentu); obsługa dziennikarzy, zatwierdzanie projektów telewizyjnych
-
Koordynowanie i programowanie treści produkowanych w dziale i koordynacja z Dyrekcją ds. Środków Przekazu; planowanie, organizacja, realizacja i obsługa różnych wydarzeń specjalnych
-
Archiwizowanie, transmisja i rejestrowanie posiedzeń plenarnych, posiedzeń komisji i innej działalności Parlamentu, a także materiałów graficznych; kierowanie multimedialną biblioteką Parlamentu; wyszukiwanie materiałów wizualnych na żądanie stacji, firm produkcyjnych, posłów lub grup politycznych; produkowanie danych statystycznych.

DZIAŁ ANALIZ I STRATEGII MEDIALNYCH

-
Produkowanie analiz jakościowych i ilościowych (analiza wizerunku Parlamentu, różnych perspektyw i tendencji oraz systematyczna analiza relacji z posiedzeń plenarnych), a także analiza w trakcie całej procedury (głosowanie w komisji parlamentarnej, rozmowy trójstronne itd.) na cele ważnych głosowań
-
Zarządzanie platformą EPMM, obsługa platformy (pytania, szkolenia, umowy, przeglądy, użytkowanie); dbanie o współpracę ze służbami IT
-
Śledzenie obecności Parlamentu lub posłów w mediach i przygotowywanie alertów dla komitetu redakcyjnego i kierownictwa
-
Przygotowywanie prasówek i materiałów audiowizualnych dla posłów we współpracy z Działem Usług Medialnych
-
Przygotowywanie zaleceń o zagadnieniach budzących zainteresowanie mediów do planów medialnych i o strategii komunikacyjnej
-
Przygotowywanie przeglądów tematycznych dla komisji parlamentarnych i posłów.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.132A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/216/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Komunikacji - Dyrekcja ds. Środków Przekazu.
Data aktu: 13/04/2018
Data ogłoszenia: 13/04/2018