(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2011/C 110/05)
(Dz.U.UE C z dnia 8 kwietnia 2011 r.)
| Numer środka pomocy państwa | SA.32588(11/X) | |
| Państwo członkowskie | Austria | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
OBEROESTERREICH Obszary mieszane |
|
| Organ przyznający pomoc |
Amt der oberósterreichischen Landesregierung, Abteilung Wirtschaft Amt der oó LR Bahnhofsplatz 1 4021 Linz www.land-oberoesterreich.gv.at |
|
| Nazwa środka pomocy | Oberósterreichischer Hightechfonds | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Beschluss der oberósterreichischen Landesregierung vom 31.1.2011 | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 1.2.2011-30.6.2014 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | - | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dostarczenie kapitału podwyższonego ryzyka.Pozostałe Podać - Insgesamt stehen fur den Zeitraum 2011-2.014 EUR 11,090 Mio an Budgetmittel zur Verfiigung. | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych |
WI-222208145 vom 31.1.2011 Beschluss der oberósterreichischen Landesregierung - 2,77 (w min) |
|
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc w formie kapitału podwyższonego ryzyka (art. 28 - 29) | 1.500.000 EUR | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy
| Numer środka pomocy państwa | SA.32640(11/X) | |
| Państwo członkowskie | Niemcy | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
BRANDENBURG Artykuł 107 ust. 3 lit. a),Artykuł 107 ust. 3 lit. c) |
|
| Organ przyznający pomoc |
LASA Brandenburg GmbH Wetzlarer Straße 54 14482 Potsdam http://www.lasa-brandenburg.de |
|
| Nazwa środka pomocy |
"Einstiegszeit" (Landesprogramm zur Förderung von arbeitslosen Jugendlichen) |
|
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
§ 44 Landeshaushaltsordnung des Landes Brandenburg nebst den dazu erlassenen Verwaltungsvorschriften Gesetz- und Verordnungsblatt für das Land Brandenburg Teil I vom 21.4.1999 (GVBl. I/99, S. 106), zuletzt geändert durch Artikel 14 des Gesetzes vom 28.6.2006 (GVBl. I/06, S. 74, 85) |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 1.3.2011-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | - | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja bezpośrednia | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | CCI:2007DE051PO001 - 8,50 (w mln) | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Szkolenia ogólne (art. 38 ust. 2) | 60 % | 10 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy
http://www.lasa-brandenburg.de/Einstiegszeit-fuer-Jugendliche.764.0.html
| Numer środka pomocy państwa | SA.32644(11/X) | |
| Państwo członkowskie | Austria | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
STEIERMARK Obszary mieszane |
|
| Organ przyznający pomoc |
Steirische Wirtschaftsförderungsgesellschaft m. b. H. (SFG) Nikolaiplatz 2 8020 Graz ÖSTERREICH http://www.sfg.at |
|
| Nazwa środka pomocy | Haftungsübernahmen der SFG basierend auf Punkt 5.1.5 der Richtlinie für die Steirische Wirtschaftsförderung | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
Steiermärkisches Wirtschaftsförderungsgesetz 2001 (LGBl. Nr. 14/2002, Novellen LGBl. Nr. 98/2007 und LGBl. Nr. 32/2009) Richtlinie für die Steirische Wirtschaftsförderung (GZ: A14-10-2/ 2010-218 vom 4.10.2010) |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 10.2.2011-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP,duże przedsiębiorstwo | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | EUR 17,00 (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | EUR 17,00 (w mln) | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Gwarancja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Program pomocy | 15 % | 20 % |
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) | 20 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy
http://www.sfg.at/downloads/docs/5459_SFGRichtlinie2010.pdf
| Numer środka pomocy państwa | SA.32652(11/X) | |
| Państwo członkowskie | Hiszpania | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | ES | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
RIOJA Obszary nieobjęte pomocą |
|
| Organ przyznający pomoc |
Agencia de Desarrollo Económico de La Rioja C/ Muro de la Mata 13-14 26271 Logroño (La Rioja) - ESPAÑA http://www.ader.es |
|
| Nazwa środka pomocy | Promoción de la seguridad en el trabajo. | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Orden no 8/2011, de 11 de febrero, de la Consejería de Industria, Innovación y Empleo, por la que se aprueban las bases reguladoras de la concesión de subvenciones por la Agencia de Desarrollo Económico de La Rioja, destinadas a la promoción de la seguridad en el trabajo, en régimen de concurrencia competitiva (B.O.R. no 22, de 16/2/2011) | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Modification X 308/2009 | |
| Czas trwania pomocy | 17.2.2011-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | - | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja bezpośrednia | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) | 20 % | - |
| Pomoc na rzecz MŚP na usługi doradcze (art. 26) | 50 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy
http://www2.larioja.org/pls/dad_user/G04.texto_integro?p_cdi_accn=33-314129
| Numer środka pomocy państwa | SA.32653(11/X) | |
| Państwo członkowskie | Hiszpania | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | ES | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
RIOJA Obszary nieobjęte pomocą |
|
| Organ przyznający pomoc |
Agencia de Desarrollo Económico de La Rioja Muro de la Mata 13/14 26071 Logroño http://www.ader.es |
|
| Nazwa środka pomocy | Subvenciones destinadas a la elaboración de protocolos familiares de las empresas | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Orden no 14/2011, de 11 de febrero, de la Consejería de Industria, Innovación y Empleo, por la que se aprueban las bases reguladoras de la concesión de subvenciones por la Agencia de Desarrollo Económico de La Rioja destinadas a la elaboración de protocolos familiares de las empresas, en régimen de concurrencia competitiva (BORno 22, de 16/2/2011). | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Modification X 309/2009 | |
| Czas trwania pomocy | 17.2.2011-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | |
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | - | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja bezpośrednia | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP -w % |
| Pomoc na rzecz MŚP na usługi doradcze (art. 26) | 50 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy
http://www2.larioja.org/pls/dad_user/G04.texto_integro?p_cdi_accn=39-314135
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2011.110.74 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych). |
| Data aktu: | 08/04/2011 |
| Data ogłoszenia: | 08/04/2011 |