Warunki wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 17 października 2002 r.
w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych

Na podstawie art. 2 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 i 2020 oraz 2020 r. poz. 150, 284 i 875) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
"właścicielu stacji zlewnej" - należy przez to rozumieć również jednostkę organizacyjną oraz osobę posiadającą stację zlewną w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające stacją zlewną;
2)
"dostawcy nieczystości ciekłych" - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na podstawie zezwolenia udzielonego w trybie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§  2. 
Stacje zlewne, do których wprowadzane są nieczystości ciekłe, powinny posiadać rozwiązania techniczne zabezpieczające prawidłowe działanie urządzeń stacji i oczyszczalni ścieków i być eksploatowane w sposób niezakłócający stosowanej technologii oczyszczania ścieków.
§  3. 
Stacje zlewne zapewniają:
1)
pomiar objętości dowożonych nieczystości ciekłych;
2)
hermetyczny zrzut nieczystości ciekłych;
3)
separowanie zanieczyszczań stałych.
§  4. 
Nieczystości ciekłe dowożone do stacji zlewnej jednym pojazdem asenizacyjnym nie mogą stanowić mieszaniny nieczystości ciekłych bytowych z nieczystościami ciekłymi przemysłowymi.
§  5. 
Dopuszczalna wielkość ładunku zanieczyszczeń w nieczystościach ciekłych, wprowadzanych do stacji zlewnej, uzgadniana jest przez właściciela stacji zlewnej z posiadaczem oczyszczalni ścieków, w której będą oczyszczane, i wynika z przyjętego dla oczyszczalni ścieków bilansu ilościowego i jakościowego ścieków oraz stosowanych w niej procesów oczyszczania i sposobów stosowania osadów ściekowych.
§  6. 
Nieczystości ciekłe wprowadzane do stacji zlewnej są dawkowane równomiernie do oczyszczalni ścieków.
§  7. 
1. 
Dostawca nieczystości ciekłych wprowadza je do stacji zlewnej, jeżeli w umowie zawartej z właścicielem stacji zlewnej określono w szczególności:
1)
miesięczną objętość i rodzaj dowożonych do stacji zlewnej nieczystości ciekłych;
2)
dopuszczalną wielkość ładunku zanieczyszczeń w dowożonych nieczystościach ciekłych;
3)
miejsce, częstotliwość i sposób pobierania próbek kontrolnych nieczystości ciekłych.
2. 
Pobieranie próbek kontrolnych do analiz określających stan i skład dowożonych nieczystości ciekłych odbywa się w obecności dostawcy nieczystości lub osoby przez niego upoważnionej, w miejscu pobierania próbek wskazanym w umowie, o której mowa w ust. 1.
§  8. 
1. 
W stacji zlewnej odbiór nieczystości ciekłych potwierdzany jest zgodnie z wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia.
2. 
Jeżeli nieczystości ciekłe wprowadzane są do bezobsługowej, zautomatyzowanej stacji zlewnej, dostawca nieczystości ciekłych pozostawia i odbiera informacje, o których mowa w załączniku do rozporządzenia, w miejscu wyznaczonym przez właściciela stacji zlewnej.
§  9. 
Przepis § 3 stosuje się od dnia 1 stycznia 2004 r.
§  10. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Odcinek dla dostawcy nieczystości ciekłych Odcinek dla właściciela stacji zlewnej
1. .............................................................................................

(nr i data zawarcia umowy na wprowadzanie nieczystości ciekłych)

2. .............................................................................................

(imię i nazwisko lub nazwa oraz adres dostawcy nieczystości ciekłych)

3. 1) ...........................................................................................

2) .............................................................................................

3) .............................................................................................

(nr i data zawarcia umowy albo umów na odbiór nieczystości ciekłych z nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy)

4. 1) .............................................................................................

2) .............................................................................................

3) .............................................................................................

(adres nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy)

5. ....................................................................................... m3

(objętość odebranych nieczystości ciekłych)

6. .............................................................................................

(rodzaj nieczystości ciekłych)*

7. .............................................................................................

(nr rejestracyjny pojazdu asenizacyjnego)

8. Potwierdzenie odbioru nieczystości ciekłych

..............................................................................................

..............................................................................................

.............................................................................................

(data, imię i nazwisko lub nazwa oraz adres właściciela stacji zlewnej, podpis właściciela stacji zlewnej lub osoby przez niego upoważnionej)

1. .............................................................................................

(nr i data zawarcia umowy na wprowadzanie nieczystości ciekłych)

2. .............................................................................................

(imię i nazwisko lub nazwa oraz adres dostawcy nieczystości ciekłych)

3. 1) ..........................................................................................

2) .............................................................................................

3. .............................................................................................

(nr i data zawarcia umowy albo umów na odbiór nieczystości ciekłych z nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy)

4. 1) ..........................................................................................

2) .............................................................................................

3) .............................................................................................

(adres nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy)

5. ...................................................................................... m3

(objętość odebranych nieczystości ciekłych)

6. .............................................................................................

(rodzaj nieczystości ciekłych)*

7. .............................................................................................

(nr rejestracyjny pojazdu asenizacyjnego)

8. Potwierdzenie wprowadzenia nieczystości ciekłych do stacji zlewnej

..............................................................................................

..............................................................................................

.............................................................................................

(data, podpis dostawcy nieczystości ciekłych lub osoby przez niego upoważnionej)

* Bytowe lub przemysłowe.
1 Obecnie działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo kieruje Minister Rozwoju, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju (Dz.U.2019.2261).

Zmiany w prawie

Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Wszystkie wyroby tytoniowe wkrótce trafią do systemu Track&Trace

Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych czekają nowe obowiązki. Unijnym Systemem Śledzenia Ruchu i Pochodzenia Wyrobów Tytoniowych (Track&Trace) obecnie objęte są papierosy i tytoń do samodzielnego skręcania papierosów. Od 20 maja trafią do niego także wszystkie inne wyroby zawierające w swoim składzie tytoń. W systemie muszą się również zarejestrować punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych.

Krzysztof Koślicki 05.02.2024
Wyższe diety dla członków komisji wyborczych w wyborach samorządowych

700 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w najbliższych wyborach samorządowych, 800 - zastępca przewodniczącego, a 900 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. W drugiej turze wyborów członkowie komisji otrzymają diety o połowę niższe.

Robert Horbaczewski 25.01.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2020.939 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Warunki wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych.
Data aktu: 17/10/2002
Data ogłoszenia: 26/05/2020
Data wejścia w życie: 15/12/2002, 01/01/2004