Szczegółowy zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 9 czerwca 2006 r.
w sprawie szczegółowego zakresu, form i zasad sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym

Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. Nr 169, poz. 1420) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§  2. 
1. 
Podmiot publiczny sporządza informacje dotyczące:
1)
celu i przedmiotu przedsięwzięcia oraz czasu, na jaki umowa została zawarta;
2)
łącznej kwoty wydatków na wykonanie umowy, w tym łącznej kwoty wydatków budżetu;
3)
łącznej kwoty wydatków na wykonanie umowy w poszczególnych latach, w tym łącznej kwoty wydatków budżetu w poszczególnych latach;
4)
podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia pomiędzy partnera prywatnego i podmiot publiczny;
5)
podziału ryzyk związanych z budową, dostępnością i popytem, wraz ze stwierdzeniem, czy zobowiązania wynikające z zawartej umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym wpływają na poziom długu publicznego oraz deficytu jednostek sektora finansów publicznych;
6)
charakteru zobowiązań stron wynikających z umowy w każdym roku jej obowiązywania;
7)
rodzaju i wielkości wkładu własnego oraz zasad i terminów jego wnoszenia przez podmiot publiczny, jeśli jest on przewidywany, a także zasad dysponowania tym wkładem;
8)
wynagradzania partnera prywatnego;
9)
norm jakościowych i standardów stosowanych przy realizacji przedsięwzięcia;
10)
zasad okresowego przeprowadzania przez strony wspólnej oceny realizacji przedsięwzięcia;
11)
bieżącej kontroli realizacji przedsięwzięcia przez podmiot publiczny;
12)
zasad i zakresu ubezpieczeń realizowanego przedsięwzięcia oraz gwarancji udzielonych w ramach umowy;
13)
zasad i trybu rozstrzygania sporów pomiędzy stronami;
14)
postanowień dotyczących spółki, o której mowa w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym, w przypadku gdy strony postanowią o zawiązaniu takiej spółki;
15)
warunków przekazania podmiotowi publicznemu składnika majątkowego będącego przedmiotem umowy po zakończeniu jej wykonywania lub innych postanowień dotyczących tego składnika majątkowego.
2. 
Informacje, o których mowa w ust. 1, podmiot publiczny sporządza w formie pisemnej lub elektronicznej, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. 
Podmiot publiczny sporządza informacje:
1)
wymienione w ust. 1 pkt 1 i 7-15 - w formie opisowej;
2)
wymienione w ust. 1 pkt 2 i 3 - w formie tabeli wydatków, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia;
3)
wymienione w ust. 1 pkt 4 - w formie tabeli podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia;
4)
wymienione w ust. 1 pkt 6 - w formie tabeli zobowiązań, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Informacje, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5, podmiot publiczny sporządza w formie tabeli analizy jakościowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do rozporządzenia lub w formie tabeli analizy wartościowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do rozporządzenia.
2. 
Sporządzenie informacji następuje na podstawie zaktualizowanych wyników analiz, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868), oraz postanowień umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§  4. 
W przypadku zmiany danych, o których mowa w § 2 ust. 1, w wyniku zmiany umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, do sporządzenia zaktualizowanych informacji stosuje się odpowiednio przepisy § 2 ust. 2 i 3 oraz § 3.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 220, poz. 1888).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

.............................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela wydatków

Rok Wydatki w tys. PLN
łączna kwota wydatki z budżetu podmiotu publicznego na realizację przedsięwzięcia wydatki z budżetu państwa na realizację przedsięwzięcia
2006
2007
...
Suma:

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia

Rodzaje ryzyka* Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** Prawdopodobieństwo wystąpienia** Wpływ na przedsięwzięcie**
rodzaj ryzyko podmiot publiczny podmiot prywatny wspólne W Ś N W Ś N
I. 1.
2.
...
II. 1.
2.
...
.... ...

* Wypełnić w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wstawić "X" w odpowiednią komórkę.

Symbole:

W- wysoki/e

Ś - średni/e

N - niski/e

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela zobowiązań

ROK 2005 2006 ... tys. PLN ogółem
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA DEFICYT/NADWYŻKĘ SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody
Wydatki podmiotu (podmiotów) publicznego
1. wydatki na wynagrodzenie partnera prywatnego
2. wydatki z tytułu zaniechania/odszkodowania/kary dla partnera prywatnego
3. odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek
4. wydatki z tytułu amortyzacji majątku
5. wydatki z tytułu zrealizowania poręczenia lub gwarancji
6. wydatki z tytułu innych płatności gotówkowych dla partnera prywatnego (wymienić jakie)
Dochody podmiotu (podmiotów) publicznego
1. dochody od partnera prywatnego z tytułu zaniechania/odszkodowania/kary
2. inne dochody od partnera prywatnego wynikające z postanowień umowy (wymienić jakie)
CZYNNKI WPŁYWAJĄCE NA DŁUG PUBLICZNY:
rozchody przychody rozchody przychody rozchody przychody rozchody przychody
1. spłaty rat kapitałowych od zaciągniętej pożyczki lub kredytu (w danym okresie)
2. zaciągnięte pożyczki lub kredyty (w danym okresie)
DODATKOWE INFORMACJE:
1. udzielone przez podmiot publiczny poręczenia lub gwarancje (w danym okresie)
2. należności od partnera prywatnego z tytułu spłaconej raty (rat) kredytu lub pożyczki w ramach udzielonej gwarancji lub poręczenia (na koniec okresu)

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Analiza jakościowa ryzyk

Rodzaje ryzyka Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** Prawdopodobieństwo wystąpienia** Wpływ na przedsięwzięcie**
rodzaj ryzyko* podmiot publiczny podmiot prywatny wspólne wysokie średnie niskie wysoki średni niski
I. 1.
związane 2.
z budową 3.
...
II. 1.
związane 2.
z dostępnością 3.
...
III. 1.
związane 2.
z popytem 3.
...
Występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych/nie występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych***

* Wypełnić, w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk, określonych w § 2 pkt 1-3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wstawić "X" w odpowiedniej komórce.

*** Niepotrzebne skreślić, z uwzględnieniem § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  5 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Analiza wartościowa ryzyk

Rodzaje ryzyka Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** w tys. PLN
rodzaj ryzyko* podmiot publiczny podmiot prywatny
I. 1.
związane z budową 2.
3.
...
SUMA:
II. 1.
związane z dostępnością 2.
3.
...
SUMA:
III. 1.
związane z popytem 2.
3.
...
SUMA:
Opis i uzasadnienie użytej metodologii
Występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych/nie występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych***

* Wypełnić, w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk, określonych w § 2 pkt 1-3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wypełnić, podając wartość liczbową w tys. PLN.

*** Niepotrzebne skreślić, z uwzględnieniem § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.125.867

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowy zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
Data aktu: 09/06/2006
Data ogłoszenia: 13/07/2006
Data wejścia w życie: 28/07/2006