united kingdom
ukraine

Szczegółowy zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 9 czerwca 2006 r.
w sprawie szczegółowego zakresu, form i zasad sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym

Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. Nr 169, poz. 1420) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§  2. 
1. 
Podmiot publiczny sporządza informacje dotyczące:
1)
celu i przedmiotu przedsięwzięcia oraz czasu, na jaki umowa została zawarta;
2)
łącznej kwoty wydatków na wykonanie umowy, w tym łącznej kwoty wydatków budżetu;
3)
łącznej kwoty wydatków na wykonanie umowy w poszczególnych latach, w tym łącznej kwoty wydatków budżetu w poszczególnych latach;
4)
podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia pomiędzy partnera prywatnego i podmiot publiczny;
5)
podziału ryzyk związanych z budową, dostępnością i popytem, wraz ze stwierdzeniem, czy zobowiązania wynikające z zawartej umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym wpływają na poziom długu publicznego oraz deficytu jednostek sektora finansów publicznych;
6)
charakteru zobowiązań stron wynikających z umowy w każdym roku jej obowiązywania;
7)
rodzaju i wielkości wkładu własnego oraz zasad i terminów jego wnoszenia przez podmiot publiczny, jeśli jest on przewidywany, a także zasad dysponowania tym wkładem;
8)
wynagradzania partnera prywatnego;
9)
norm jakościowych i standardów stosowanych przy realizacji przedsięwzięcia;
10)
zasad okresowego przeprowadzania przez strony wspólnej oceny realizacji przedsięwzięcia;
11)
bieżącej kontroli realizacji przedsięwzięcia przez podmiot publiczny;
12)
zasad i zakresu ubezpieczeń realizowanego przedsięwzięcia oraz gwarancji udzielonych w ramach umowy;
13)
zasad i trybu rozstrzygania sporów pomiędzy stronami;
14)
postanowień dotyczących spółki, o której mowa w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym, w przypadku gdy strony postanowią o zawiązaniu takiej spółki;
15)
warunków przekazania podmiotowi publicznemu składnika majątkowego będącego przedmiotem umowy po zakończeniu jej wykonywania lub innych postanowień dotyczących tego składnika majątkowego.
2. 
Informacje, o których mowa w ust. 1, podmiot publiczny sporządza w formie pisemnej lub elektronicznej, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. 
Podmiot publiczny sporządza informacje:
1)
wymienione w ust. 1 pkt 1 i 7-15 - w formie opisowej;
2)
wymienione w ust. 1 pkt 2 i 3 - w formie tabeli wydatków, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia;
3)
wymienione w ust. 1 pkt 4 - w formie tabeli podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia;
4)
wymienione w ust. 1 pkt 6 - w formie tabeli zobowiązań, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Informacje, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5, podmiot publiczny sporządza w formie tabeli analizy jakościowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do rozporządzenia lub w formie tabeli analizy wartościowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do rozporządzenia.
2. 
Sporządzenie informacji następuje na podstawie zaktualizowanych wyników analiz, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868), oraz postanowień umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§  4. 
W przypadku zmiany danych, o których mowa w § 2 ust. 1, w wyniku zmiany umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, do sporządzenia zaktualizowanych informacji stosuje się odpowiednio przepisy § 2 ust. 2 i 3 oraz § 3.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 220, poz. 1888).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

.............................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela wydatków

Rok Wydatki w tys. PLN
łączna kwota wydatki z budżetu podmiotu publicznego na realizację przedsięwzięcia wydatki z budżetu państwa na realizację przedsięwzięcia
2006
2007
...
Suma:

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia

Rodzaje ryzyka* Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** Prawdopodobieństwo wystąpienia** Wpływ na przedsięwzięcie**
rodzaj ryzyko podmiot publiczny podmiot prywatny wspólne W Ś N W Ś N
I. 1.
2.
...
II. 1.
2.
...
.... ...

* Wypełnić w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wstawić "X" w odpowiednią komórkę.

Symbole:

W- wysoki/e

Ś - średni/e

N - niski/e

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela zobowiązań

ROK 2005 2006 ... tys. PLN ogółem
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA DEFICYT/NADWYŻKĘ SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody
Wydatki podmiotu (podmiotów) publicznego
1. wydatki na wynagrodzenie partnera prywatnego
2. wydatki z tytułu zaniechania/odszkodowania/kary dla partnera prywatnego
3. odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek
4. wydatki z tytułu amortyzacji majątku
5. wydatki z tytułu zrealizowania poręczenia lub gwarancji
6. wydatki z tytułu innych płatności gotówkowych dla partnera prywatnego (wymienić jakie)
Dochody podmiotu (podmiotów) publicznego
1. dochody od partnera prywatnego z tytułu zaniechania/odszkodowania/kary
2. inne dochody od partnera prywatnego wynikające z postanowień umowy (wymienić jakie)
CZYNNKI WPŁYWAJĄCE NA DŁUG PUBLICZNY:
rozchody przychody rozchody przychody rozchody przychody rozchody przychody
1. spłaty rat kapitałowych od zaciągniętej pożyczki lub kredytu (w danym okresie)
2. zaciągnięte pożyczki lub kredyty (w danym okresie)
DODATKOWE INFORMACJE:
1. udzielone przez podmiot publiczny poręczenia lub gwarancje (w danym okresie)
2. należności od partnera prywatnego z tytułu spłaconej raty (rat) kredytu lub pożyczki w ramach udzielonej gwarancji lub poręczenia (na koniec okresu)

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Analiza jakościowa ryzyk

Rodzaje ryzyka Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** Prawdopodobieństwo wystąpienia** Wpływ na przedsięwzięcie**
rodzaj ryzyko* podmiot publiczny podmiot prywatny wspólne wysokie średnie niskie wysoki średni niski
I. 1.
związane 2.
z budową 3.
...
II. 1.
związane 2.
z dostępnością 3.
...
III. 1.
związane 2.
z popytem 3.
...
Występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych/nie występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych***

* Wypełnić, w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk, określonych w § 2 pkt 1-3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wstawić "X" w odpowiedniej komórce.

*** Niepotrzebne skreślić, z uwzględnieniem § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  5 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Analiza wartościowa ryzyk

Rodzaje ryzyka Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** w tys. PLN
rodzaj ryzyko* podmiot publiczny podmiot prywatny
I. 1.
związane z budową 2.
3.
...
SUMA:
II. 1.
związane z dostępnością 2.
3.
...
SUMA:
III. 1.
związane z popytem 2.
3.
...
SUMA:
Opis i uzasadnienie użytej metodologii
Występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych/nie występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych***

* Wypełnić, w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk, określonych w § 2 pkt 1-3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wypełnić, podając wartość liczbową w tys. PLN.

*** Niepotrzebne skreślić, z uwzględnieniem § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

Zmiany w prawie

Język, w jakim ma zostać sporządzona umowa z cudzoziemcem

Powierzenie pracy cudzoziemcowi wymaga, co do zasady, zawarcia umowy w formie pisemnej. Może ona być sporządzona w języku polskim, w języku polskim i jednocześnie w wersji obcojęzycznej, ale również tylko w języku obcym. Jeżeli podmiot powierzający pracę zdecyduje się na to ostatnie rozwiązanie, będzie musiał zlecić tłumaczowi przysięgłemu przetłumaczenie umowy i tłumaczenie to przechowywać.

Marek Rotkiewicz 11.06.2025
Pracodawcy będą mogli wypłacić ekwiwalent za urlop razem z wypłatą ostatniego wynagrodzenia

Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2025
Staż potwierdzony uzyskaniem kwalifikacji i premia dla organizatora stażu

Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.

Marek Rotkiewicz 10.06.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.

Grażyna J. Leśniak 04.06.2025
Zmiany w stażach z urzędu pracy

W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.

Marek Rotkiewicz 03.06.2025
Od 1 czerwca radykalne zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców

Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.

Grażyna J. Leśniak 30.05.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.125.867

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowy zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
Data aktu: 09/06/2006
Data ogłoszenia: 13/07/2006
Data wejścia w życie: 28/07/2006