united kingdom
ukraine

Szczegółowy zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 9 czerwca 2006 r.
w sprawie szczegółowego zakresu, form i zasad sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym

Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. Nr 169, poz. 1420) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§  2. 
1. 
Podmiot publiczny sporządza informacje dotyczące:
1)
celu i przedmiotu przedsięwzięcia oraz czasu, na jaki umowa została zawarta;
2)
łącznej kwoty wydatków na wykonanie umowy, w tym łącznej kwoty wydatków budżetu;
3)
łącznej kwoty wydatków na wykonanie umowy w poszczególnych latach, w tym łącznej kwoty wydatków budżetu w poszczególnych latach;
4)
podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia pomiędzy partnera prywatnego i podmiot publiczny;
5)
podziału ryzyk związanych z budową, dostępnością i popytem, wraz ze stwierdzeniem, czy zobowiązania wynikające z zawartej umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym wpływają na poziom długu publicznego oraz deficytu jednostek sektora finansów publicznych;
6)
charakteru zobowiązań stron wynikających z umowy w każdym roku jej obowiązywania;
7)
rodzaju i wielkości wkładu własnego oraz zasad i terminów jego wnoszenia przez podmiot publiczny, jeśli jest on przewidywany, a także zasad dysponowania tym wkładem;
8)
wynagradzania partnera prywatnego;
9)
norm jakościowych i standardów stosowanych przy realizacji przedsięwzięcia;
10)
zasad okresowego przeprowadzania przez strony wspólnej oceny realizacji przedsięwzięcia;
11)
bieżącej kontroli realizacji przedsięwzięcia przez podmiot publiczny;
12)
zasad i zakresu ubezpieczeń realizowanego przedsięwzięcia oraz gwarancji udzielonych w ramach umowy;
13)
zasad i trybu rozstrzygania sporów pomiędzy stronami;
14)
postanowień dotyczących spółki, o której mowa w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym, w przypadku gdy strony postanowią o zawiązaniu takiej spółki;
15)
warunków przekazania podmiotowi publicznemu składnika majątkowego będącego przedmiotem umowy po zakończeniu jej wykonywania lub innych postanowień dotyczących tego składnika majątkowego.
2. 
Informacje, o których mowa w ust. 1, podmiot publiczny sporządza w formie pisemnej lub elektronicznej, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. 
Podmiot publiczny sporządza informacje:
1)
wymienione w ust. 1 pkt 1 i 7-15 - w formie opisowej;
2)
wymienione w ust. 1 pkt 2 i 3 - w formie tabeli wydatków, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia;
3)
wymienione w ust. 1 pkt 4 - w formie tabeli podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia;
4)
wymienione w ust. 1 pkt 6 - w formie tabeli zobowiązań, sporządzonej zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Informacje, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5, podmiot publiczny sporządza w formie tabeli analizy jakościowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do rozporządzenia lub w formie tabeli analizy wartościowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do rozporządzenia.
2. 
Sporządzenie informacji następuje na podstawie zaktualizowanych wyników analiz, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868), oraz postanowień umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§  4. 
W przypadku zmiany danych, o których mowa w § 2 ust. 1, w wyniku zmiany umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, do sporządzenia zaktualizowanych informacji stosuje się odpowiednio przepisy § 2 ust. 2 i 3 oraz § 3.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 220, poz. 1888).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

.............................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela wydatków

Rok Wydatki w tys. PLN
łączna kwota wydatki z budżetu podmiotu publicznego na realizację przedsięwzięcia wydatki z budżetu państwa na realizację przedsięwzięcia
2006
2007
...
Suma:

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela podziału ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięcia

Rodzaje ryzyka* Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** Prawdopodobieństwo wystąpienia** Wpływ na przedsięwzięcie**
rodzaj ryzyko podmiot publiczny podmiot prywatny wspólne W Ś N W Ś N
I. 1.
2.
...
II. 1.
2.
...
.... ...

* Wypełnić w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wstawić "X" w odpowiednią komórkę.

Symbole:

W- wysoki/e

Ś - średni/e

N - niski/e

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Tabela zobowiązań

ROK 2005 2006 ... tys. PLN ogółem
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA DEFICYT/NADWYŻKĘ SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody Wydatki/ rozchody Dochody/ przychody
Wydatki podmiotu (podmiotów) publicznego
1. wydatki na wynagrodzenie partnera prywatnego
2. wydatki z tytułu zaniechania/odszkodowania/kary dla partnera prywatnego
3. odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek
4. wydatki z tytułu amortyzacji majątku
5. wydatki z tytułu zrealizowania poręczenia lub gwarancji
6. wydatki z tytułu innych płatności gotówkowych dla partnera prywatnego (wymienić jakie)
Dochody podmiotu (podmiotów) publicznego
1. dochody od partnera prywatnego z tytułu zaniechania/odszkodowania/kary
2. inne dochody od partnera prywatnego wynikające z postanowień umowy (wymienić jakie)
CZYNNKI WPŁYWAJĄCE NA DŁUG PUBLICZNY:
rozchody przychody rozchody przychody rozchody przychody rozchody przychody
1. spłaty rat kapitałowych od zaciągniętej pożyczki lub kredytu (w danym okresie)
2. zaciągnięte pożyczki lub kredyty (w danym okresie)
DODATKOWE INFORMACJE:
1. udzielone przez podmiot publiczny poręczenia lub gwarancje (w danym okresie)
2. należności od partnera prywatnego z tytułu spłaconej raty (rat) kredytu lub pożyczki w ramach udzielonej gwarancji lub poręczenia (na koniec okresu)

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Analiza jakościowa ryzyk

Rodzaje ryzyka Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** Prawdopodobieństwo wystąpienia** Wpływ na przedsięwzięcie**
rodzaj ryzyko* podmiot publiczny podmiot prywatny wspólne wysokie średnie niskie wysoki średni niski
I. 1.
związane 2.
z budową 3.
...
II. 1.
związane 2.
z dostępnością 3.
...
III. 1.
związane 2.
z popytem 3.
...
Występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych/nie występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych***

* Wypełnić, w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk, określonych w § 2 pkt 1-3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wstawić "X" w odpowiedniej komórce.

*** Niepotrzebne skreślić, z uwzględnieniem § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

ZAŁĄCZNIK Nr  5 

WZÓR

...........................

(nazwa i adres podmiotu

sporządzającego informację)

Analiza wartościowa ryzyk

Rodzaje ryzyka Podział ryzyk pomiędzy strony umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym** w tys. PLN
rodzaj ryzyko* podmiot publiczny podmiot prywatny
I. 1.
związane z budową 2.
3.
...
SUMA:
II. 1.
związane z dostępnością 2.
3.
...
SUMA:
III. 1.
związane z popytem 2.
3.
...
SUMA:
Opis i uzasadnienie użytej metodologii
Występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych/nie występuje wpływ na poziom długu publicznego oraz deficytu sektora finansów publicznych***

* Wypełnić, w szczególności z uwzględnieniem rodzajów ryzyk, określonych w § 2 pkt 1-3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. Nr 125, poz. 868).

** Wypełnić, podając wartość liczbową w tys. PLN.

*** Niepotrzebne skreślić, z uwzględnieniem § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 czerwca 2006 r. w sprawie ryzyk związanych z realizacją przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Dane osoby sporządzającej informację:

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Telefon:

e-mail:

Zmiany w prawie

Od 1 czerwca radykalne zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców

Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.

Grażyna J. Leśniak 30.05.2025
Rząd przyjął projekt ustawy likwidującej Centralną Informację Emerytalną

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt ustawy, który umożliwi użytkownikom aplikacji mObywatel dostęp do danych o prognozowanej emeryturze – poinformowało we wtorek Ministerstwo Cyfryzacji. Projekt zakłada też uchylenie ustawy o Centralnej Informacji Emerytalnej.

Grażyna J. Leśniak 20.05.2025
Ustawa o powierzaniu pracy cudzoziemcom - opublikowana

Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.05.2025
Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia opublikowana

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.05.2025
Będzie elektroniczna dokumentacja w zakresie urodzeń i zgonów

Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.

Grażyna J. Leśniak 12.05.2025
Będą zmiany w wydawaniu wiz dla zagranicznych studentów

Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.

kk/pap 10.05.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.125.867

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowy zakres, formy i zasady sporządzania informacji dotyczących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
Data aktu: 09/06/2006
Data ogłoszenia: 13/07/2006
Data wejścia w życie: 28/07/2006