Zwiększenie rzetelności reklam suplementów diety, potrzeba większej edukacji konsumentów i sprzedawców oraz walka z szarą strefą - to główne wnioski ze spotkania 18 instytucji publicznych i stowarzyszeń branżowych zaangażowanych w tematykę suplementów diety, które odbyło się 13 stycznia w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Uczestnicy spotkania podkreślali kwestię samoregulacji branży w zakresie zwiększania rzetelności reklam suplementów diety, a także edukacji konsumentów i sprzedawców. Spotkania będą odbywały się raz na kwartał.

W spotkaniu wzięło udział 18 przedstawicieli instytucji publicznych, organizacji branżowych i konsumenckich. Działania te są kontynuacją akcji zainicjowanej przez UOKiK na rzecz ochrony konsumentów dotyczącej suplementów diety, między innymi reklam.

W listopadzie 2015 roku 12 instytucji podjęło wspólną akcję dotyczącą suplementów diety. Jej celem jest przypominanie o właściwościach suplementów i zwracanie uwagi na rzetelność reklam.

W akcji informacyjnej na rzecz ochrony konsumentów biorą udział: Główny Inspektorat Farmaceutyczny, Główny Inspektorat Sanitarny, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Zdrowia, Instytut Żywności i Żywienia, Narodowy Instytut Leków, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny, Rada Reklamy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Opracowanie: Magdalena Okoniewska

Źródło: www.uokik.gov.pl, stan z dnia 14 stycznia 2016 r.