Firma sprzedawała swoje produkty podczas prezentacji, na które potencjalni klienci byli zapraszani przez telemarketerów.

Wcześniej Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych wycofał z obrotu i używania „biostymulator” produkowany przez spółkę Instytut HenMed, zaopatrującą Mat-Medic. UOKiK, w swojej decyzji w sprawie firmy Mat-Medic, uznał trzy praktyki sprzedażowe za naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Autorzy artykułu wyjaśniają, że do praktyk tych należy brak informacji o sprzedażowych celach spotkań, co może prowadzić do trudności w ocenie oferty przez klientów, tym samym do niemożności podjęcia świadomej decyzji, czy warto z niej skorzystać. Transparentność celu prezentacji jest szczególnie istotna, gdy grupą docelową oferowanych produktów są osoby starsze. Tak było w przypadku firmy Mat-Medic. W ofercie tej firmy znajdowały się „biostymulatory”, mające w założeniu pomagać w leczeniu wielu schorzeń. Podczas rozmów telefonicznych z pracownikami firmy, klienci byli zapraszani na „bezpłatne badania” lub „bezpłatne spotkania diagnostyczne”. Dodatkowo, dystrybutor wyrobów paramedycznych nazywany był „poradnią diagnostyczną”, a telemarketerzy unikali haseł „prezentacja”, „pokaz” czy „sprzedaż”.

Cały artykuł www.wyrobmedyczny.info