W ciągu 11 tygodni trwania kampanii na parkingach przed sklepami Intermarché i Bricomarché zorganizowano 113 akcji popularyzujących honorowe krwiodawstwo, w tym 102 połączone z poborem krwi. Krwiobusy Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa między 7 maja a 18 lipca 2015 roku pojawiły się łącznie w 111 miejscowościach 14 polskich województw. 

W ramach kampanii „Zbieramy krew dla Polski” zorganizowano również 11 akcji edukacyjnych promujących honorowe krwiodawstwo, pierwszą pomoc i zdrowy styl życia. Wzięło w nich udział blisko 1500 osób. 

– Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wielką wartość ma krew oraz jak bardzo potrzebują jej szpitale, szczególnie w okresie letnim. Niestety krew można magazynować zaledwie przez 42 dni, dlatego tak ważne jest, by regularnych honorowych krwiodawców w Polsce przybywało – komentuje Jerzy Zaborowski, przedstawiciel Narodowego Centrum Krwi, które objęło akcję honorowym patronatem. 

Czytaj: Wysokości opłat za krew i jej składniki w 2016 roku prawdopodobnie bez zmian >>>

Akcjom organizowanym w ramach kampanii „Zbieramy krew dla Polski” towarzyszyło wiele atrakcji, takich jak pokazy pierwszej pomocy i ratownictwa, konkursy plastyczne, czy występy artystyczne. W ciągu ich trwania rozdano ponadto ponad 6,5 tysiące breloczków ratunkowych, zawierających maseczkę do sztucznego oddychania i jednorazowe rękawiczki oraz rozlosowano 1130 profesjonalnych apteczek samochodowych.

- W Polsce wciąż brakuje krwi, niezbędnej do przeprowadzania operacji, zwłaszcza w lokalnych szpitalach, w małych miejscowościach. Dlatego tak ważne jest nagłośnienie tego problemu. Akcja „Zbieramy krew dla Polski” organizowana przez Grupę Muszkieterów angażuje się w tę pomoc, dzięki wsparciu mieszkańców oddających krew – Podkreśla Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy. 

Od 2008 roku Grupie Muszkieterów oraz Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi udało się zebrać ponad 10 600 litrów krwi, a wspólna akcja została wielokrotnie wymieniona w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce” jako dobra praktyka.

VIII edycja kampanii „Zbieramy krew dla Polski” potrwa do 5 października 2015 roku. Dokładny harmonogram kolejnych zbiórek krwi i promocji, można znaleźć na plakatach i ulotkach, komunikatach prasowych, w Radio Muszkieterów działającym na terenie supermarketów Intermarché i Bricomarché, a także na stronach internetowych: www.intermarche.pl, www.bricomarche.pl, www.pck.pl oraz na www.oddajkrew.pl