W strukturach firm, komórki compliance podlegają zwykle bezpośrednio zarządom, co ma gwarantować ich niezależność.

Specjaliści tego zawodu pracują jednak z wieloma departamentami oraz z pracownikami różnych szczebli organizacji, dzięki czemu mają możliwość kontroli niemal wszystkich procesów w firmach. To ułatwia zarządzanie procedurami zgodnie z obowiązującym prawem i regułami w określonej branży.

Czytaj także: Jest boom na zawód specjalisty ds. compliance >>>

Zakres obowiązków pracowników ds. compliance zależy od rodzaju organizacji. Najczęściej jest to identyfikacja, ocena, monitorowanie i raportowanie dotyczące ryzyk compliance, zapobieganiu praniu brudnych pieniędzy, zarządzanie i zapobiegania konfliktowi interesów w firmie czy doradzane regulacyjne.

Cały artykuł www.praca.egospodarka.pl

Na temat compliance czytaj także:

GRC nie można sprowadzać tylko do odpowiedzialności odszkodowawczej >>

Compliance to efektywność wszystkich szczebli organizacji szpitala>>>