RPP: Co ma zrobić pacjent poszkodowany wskutek protestu „1 lipca”?
\\

Rzecznik Praw Pacjenta opublikował komunikat w sprawie planowanego od 1 lipca br. protestu środowiska lekarskiego. Informuje on pacjentów, jakie mają możliwości działania w przypadku nie otrzymania recepty refundowanej, gdy takie uprawnienie im przysługuje.

Rzecznik Praw Pacjenta informuje wszystkich pacjentów oraz świadczeniodawców o działaniach, które zostaną podjęte w sytuacji, gdy 1 lipca br. rozpocznie się protest planowany przez lekarski samorząd zawodowy oraz lekarskie organizacje związkowe, polegający na wystawianiu przez lekarzy pełnopłatnych recept w sytuacji, kiedy pacjentom przysługują recepty na leki refundowane.

Rzecznik przypomina, że każdy ubezpieczony pacjent korzystający ze świadczeń zdrowotnych w placówce medycznej posiadającej kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia na udzielanie refundowanych świadczeń zdrowotnych, ma prawo do otrzymania recepty z przysługującą mu w danym przypadku zniżką, a obowiązkiem lekarza jest taką receptę wypisać. Każde inne zachowanie lekarza będzie podstawą do podejmowania przez RPP konkretnych działań w ramach przysługujących kompetencji ustawowych.

Każdy pacjent, który znajdzie się w sytuacji wyżej opisanej powinien jak najszybciej zgłosić się do dyrektora danej placówki medycznej o wystawienie recepty z należną refundacją, a jeśli nie okaże się to skuteczne – niezwłocznie skontaktować się z Biurem RPP.

Więcej na ten temat na stronie internetowej RPP.

Opracowanie: Agnieszka Sostenes-Brązert

Źródło: www.bpp.gov.pl, stan z dnia 25 czerwca 2012 r.

\
Data publikacji: 25 czerwca 2012 r.