Na rynku medycznym zapowiada się w tym roku rekordowa transakcja. Mid Europa Partners, fundusz private equity, przymierza się do sprzedaży Lux-Medu, największej sieci medycznej w Polsce. Choć wczoraj nie udało się nam skontaktować z właścicielem sieci, większość zainteresowanych potwierdza — wstępne rozmowy się toczą. W skład grupy Lux-Med wchodzi dzisiaj 70 własnych przychodni, działających pod marką Lux-Med, CM LIM, Medycyna Rodzinna, Promedis i Profemed. Do grupy, której przychody w zeszłym roku oscylowały w granicach 700 mln zł, należy też szpital przy ul. Puławskiej w Warszawie.

Za lidera polskiego rynku będzie trzeba słono zapłacić.

— Na podstawie aktualnych mnożników rynkowych Lux-Med mógłby kosztować 570-660 mln zł — mówi Adrian Kowollik, analityk niemieckiego biura maklerskiego Dr Kalliwoda Research.

Więcej w piątkowym "Pulsie Biznesu".