Najwięcej, bo 28 procent skarg, dotyczy ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, leczenia u stomatologa - 20,5 procent, podstawowej opieki zdrowotnej - 20 procent  i leczenia szpitalnego - 12,5 procent. Przybywa skarg na leczenie u dentysty.

Czytaj także: Większość skarg kierowanych do NFZ dotyczy dostępności do świadczeń >>>

Większość zgłoszeń dotyczy jakości udzielanych świadczeń, a 40 procent - ograniczonej dostępności do leczenia. Pacjenci skarżą się też na lekarzy i pielęgniarki. Personel medyczny jest krytykowany za niewystarczającą opiekę, nieuprzejme zachowanie, domaganie się opłat za leczenie i nieprzestrzeganie harmonogramu pracy. Pacjenci narzekają także na długie oczekiwanie na leczenie, brak porady lekarskiej w dniu zgłoszenia i na to, że lekarz nie chce odwiedzić chorego w domu.

Cały artykuł www.dzienniklodzki.pl