Hasło akcji nawiązuje do postaci występujących w serialu „The Walking Dead”, opowiadającym o walce bohaterów o przetrwanie i zachowanie człowieczeństwa w świecie opanowanym przez zombie. Telewizja FOX, wspierana przez kampanię świadomego dawstwa Dawca.pl, zaprezentowała nową odsłonę strony www.zanimzostanezombie.pl, z której można pobrać oświadczenia woli, a wypełniając je, wesprzeć szczytną ideę. 

Podczas pierwszej edycji akcji #zanimzostanezombie zostało rozdanych około 5000 oświadczeń woli, czyli pisemnych deklaracji chęci oddania narządów oraz tkanek do przeszczepienia po śmierci. 

W 2014 roku specjalną strefę #zanimzostanezombie na Dworcu Centralnym w Warszawie odwiedziło ponad 1000 osób. Na miejscu mogły one porozmawiać z ekspertami Dawca.pl zaangażowanymi  w projekt, poznać wyniki najnowszych badań ośrodka PBS dotyczących postrzegania tematyki transplantologii przez Polaków, a także otrzymać oświadczenia woli.

Czytaj: Gliwice: ponad 1000 transplantacji szpiku w ciągu pięciu lat >>>

Od stycznia do sierpnia 2015 roku, od zmarłych w całej Polsce przeszczepiono 952 organy. Na liście oczekujący jest nadal 1515 osób (stan na sierpień 2015), a liczba ta stale rośnie, wydłużając tym samym czas oczekiwania na operację. 

Wyniki zeszłorocznego badania zrealizowanego przez agencję badawczą PBS potwierdzają tę potrzebę. 89 procent ankietowanych było zdania, że poziom edukacji w temacie transplantologii jest w Polsce niski. Blisko 80 procent badanych wyraziło gotowość podpisania oświadczenia woli, a tym samym do oddania swoich organów w celach transplantacyjnych po śmierci. Zdecydowana większość (97 procent) ankietowanych była przekonana o słuszności przeszczepiania narządów od osób zmarłych w celu ratowania życia bądź zdrowia. 

- Wierzymy, że wykorzystanie globalnego fenomenu serialu „The Walking Dead” przybliży Polakom trudny temat pozyskiwania organów do transplantacji. Mamy nadzieję, że również w tym roku uda nam się zaangażować w akcję szerokie grono fanów serialu oraz pozyskać nowych ambasadorów naszej idei. – powiedziała Izabella Siurdyna PR Manager FOX International Channels Poland.

Partner projektu, kampania społeczna Dawca.pl - Bądź świadomym dawcą narządów, od ponad 8 lat działa na rzecz poprawienia kondycji transplantologii, przekazując Polakom rzetelną wiedzę na temat dawstwa komórek, tkanek i narządów. Obecnie w klubie Dawca.pl zarejestrowanych jest ponad 86 000 członków.