„Kibice, zawodnicy… wszyscy gramy w jednej drużynie. Jesteśmy jak jeden organizm. Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” – ta właśnie myśl przewodnia towarzyszyła twórcom spotu promującego akcję. W nagraniu zobaczyć można przedstawicieli najmłodszego pokolenia kibiców – występujące w spocie dzieci żyją i mogą chodzić na mecze ulubionej drużyny właśnie dzięki czyjejś decyzji o oddaniu po śmierci narządów do przeszczepu.

Obecnie w Polsce na Krajowej Liście Oczekujących na Przeszczepienie znajduje się 1681 osób. Do końca sierpnia 2016 przeszczepiono jedynie 948 narządów – to mniej niż w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

- Jako Ekstraklasa staramy się angażować w różnorodne projekty społeczne – włączenie się w kampanię „Zgoda na życie” wszystkich 16 klubów pokazuje, jak uniwersalnym i istotnym tematem jest dawstwo narządów – mówi Maksymilian Michalczak, manager ds. komunikacji Ekstraklasy – W ramach promowania idei transplantologii kluby zachęcają kibiców na swoich profilach na Facebooku do wypełnienia internetowego oświadczenia woli (deklaracja.zgodanazycie.pl) oraz obejrzenia spotu akcji. Oprócz tego na wszystkich meczach tej kolejki obecni będą wolontariusze kampanii, rozdający sprofilowane pod kątem każdego klubu oświadczenia woli – dodaje.

 [-OFERTA_HTML-]

 

W ramach piłkarskiej odsłony kampanii, dzieci po przeszczepie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina, będą również eskortować piłkarzy na boisko w trakcie niedzielnego (18 września 2016) meczu Legii Warszawa z KGHM Zagłębiem Lubin. Promocja idei transplantologii przez kluby będzie kontynuowana również po zakończeniu 9. kolejki LOTTO Ekstraklasy – w kasach biletowych kibice będą mogli otrzymać oświadczenia woli.

Kampania „Zgoda na życie” potrwa do końca 2016 roku. Jej celem jest upowszechnienie
w społeczeństwie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej, zachęcenie Polaków do publicznego deklarowania swojej woli w kwestii dawstwa narządów oraz zostawania potencjalnymi dawcami szpiku kostnego. Kampania finansowana jest w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej na lata 2011 – 2020. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.zgodanazycie.pl.

Źródło: www.mz.gov.pl