Odbiorca reklamy otrzymuje informację o tym ,że żel Voltaren Max „trafia tam gdzie jest źródło bólu i jako jedyny działa aż do 12 godzin”, czyli że gwarantuje lepszy skutek lub taki sam jak w przypadku stosowania innych produktów leczniczych (tabletek). Według GIF istnieje więc ryzyko, że odbiorca reklamy może odstawić dotychczas przyjmowane leki w postaci tabletek i stosować Voltaren Max.
Według GIF jest to naruszenie przepisu ar. 55 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego skierowana do publicznej wiadomości nie może zawierać treści, które zapewniają, że przyjmowanie produktu leczniczego gwarantuje właściwy skutek, nie towarzyszą mu żadne działania niepożądane lub że skutek jest lepszy lub taki sam jak w przypadku innej metody leczenia lub leczenia innym produktem.
Przedstawiciel firmy GlaxoSmithkline Consumer Healthcare nie zgodził się z zarzutami GIF. Poza tym firma wniosła o umorzenie postępowania, twierdząc, że zaprzestano emisji reklamy. GIF jednak stwierdził, że reklama jest ciągle nadawana oraz że pomimo iż zmieniona, zawiera te same treści. Nakazał więc jej zaprzestanie.
Magdalena Okoniewska
Źródło: www.gif.gov.pl