Według Głównego Inspektora Farmaceutycznego reklama narusza obowiązujące przepisy. Chodzi o treść spotu: „…wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach”, która narusza przepis art. 53 ust. ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu.  

Sport sugeruje, że produkty leczniczego Gripex Maxi Gripex Hot Active Forte różnią się tylko postacią farmaceutyczną (tabletki i proszek do sporządzania roztworu). Tymczasem, jak wynika z zapisów w pkt. 2 „ChPL – skład jakościowy i ilościowy” produkty te są zróżnicowane również pod względem składu, co warunkuje zróżnicowanie co do wskazań do stosowania. Gripex HotActive Forte jako wskazanie do stosowania ma „krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia”, a Gripex Max – „krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów, w tym suchy kaszel”.