Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce UPS Zdrowia z Warszawy natychmiastowe zaprzestanie reklamy produktów leczniczych Gripex Max i Gripex HotActiv Forte, kierowanej do publicznej wiadomości w postaci spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych.

Według Głównego Inspektora Farmaceutycznego reklama narusza obowiązujące przepisy. Chodzi o treść spotu: „…wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach”, która narusza przepis art. 53 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 z późn. zm.), zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu.

Spot sugeruje, że produkty lecznicze Gripex Max i Gripex HotActiv Forte różnią się tylko postacią farmaceutyczną (tabletki i proszek do sporządzania roztworu). Tymczasem, jak wynika z zapisów w punkcie 2 „ChPL – skład jakościowy i ilościowy” produkty te są zróżnicowane również pod względem składu, co warunkuje zróżnicowanie co do wskazań do stosowania. Gripex HotActiv Forte jako wskazanie do stosowania ma „krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia”, a Gripex Max – „krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów, w tym suchy kaszel”.

Opracowanie: Magdalena Okoniewska

Źródło: www.gif.gov.pl, stan z dnia 28 stycznia 2016 r.