7 sierpnia 2015 r. rozpoczęła się kampania społeczno-edukacyjna "Akredytacja - jakość i bezpieczeństwo opieki", realizowana przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Kampania realizowana jest w ramach projektu "Bezpieczny Szpital - Bezpieczny Pacjent", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Kampania jako główny cel stawia sobie poinformowanie o znaczeniu akredytacji w ochronie zdrowia dla zapewnienia bezpieczeństwa opieki nad pacjentem. Jej intencją jest zainteresowanie opinii publicznej certyfikatem akredytacyjnym, ale przede wszystkim dostarczenie wiarygodnej i rzetelnej informacji na temat akredytacji w ochronie zdrowia.

W ramach realizowanej kampanii medialnej zaplanowano emisję spotu telewizyjnego (TVP1 i TVP2), emisję spotu radiowego (RMF, RadioZET, PR1), udział w programie "Pytanie na Śniadanie" (TVP2), realizację słuchowiska radiowego (PR1) oraz lokowanie idei w serialu telewizyjnym ("Klan" TVP1).

Od 7 sierpnia do 5 września będzie trwać emisja spotu telewizyjnego, a od 9 sierpnia do 5 września - emisja spotu radiowego.

Szczegółowe harmonogramy emisji dostępne są na stronie www.cmj.org.pl

Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (CMJ) jest centralną jednostką resortu zdrowia. Powołane zostało przez ministra zdrowia w 1994 roku w celu inspirowania oraz wspierania działań zmierzających do poprawy jakości usług medycznych. Program akredytacji szpitali funkcjonuje od 1998 roku i został opracowany na podstawie wzorów czołowych instytucji akredytujących na świecie. Program należy do European Accreditation Network (EAN), koordynowanej przez Europejskie Towarzystwo Jakości w Opiece Zdrowotnej (ESQH), zrzeszającej programy akredytacyjne w Europie.

Opracowanie: Magdalena Okoniewska

Źródło: www.cmj.org.pl, stan z dnia 13 sierpnia 2015 r.