Jak poinformowała  rzecznik Dolnośląskiego Centrum Onkologii Agnieszka Czajkowska, DCO jest pierwszym publicznym szpitalem w Polsce, który zdecydował się w ten sposób dotrzeć do potencjalnych pacjentek. 

- Chcemy nagłośnić możliwość przeprowadzania bezpłatnych badań profilaktycznych, przede wszystkim mammografii. Informujemy również o budowie w naszej placówce Centrum Chorób Piersi Breast Unit. To będzie pierwszy taki ośrodek w naszym regionie. Spot opowiada o nowoczesnym systemie leczenia raka piersi, w którym najważniejszy jest czas i współpraca wielodyscyplinarnego zespołu specjalistów - powiedziała Czajkowska. 
 
Dodała, że półminutowy spot powstał w oparciu o wcześniej nakręcony film na temat leczenia w DCO. 

- W kilkuminutowym filmie samych siebie zagrali lekarze różnych dyscyplin, a obok specjalistów wystąpiły prawdziwe pacjentki, które zostały już wyleczone i te, które nadal się leczą z powodu raka piersi -  powiedziała rzecznik. 
 
Poinformowała, że od piątku 10 czerwca do końca czerwca 2016 roku spot będzie emitowany w dwóch wrocławskich kinach. 
 
Budowa Centrum Chorób Piersi Breast Unit przy DCO trwa od kilku miesięcy i ma się zakończyć do końca 2016 roku. Obiekt o powierzchni 2,5 tys. m kw. będzie kosztować 25 mln zł, a całe centrum z wyposażeniem nowej sali operacyjnej to w sumie koszt 30 mln zł. Będzie w nim można leczyć rocznie prawie tysiąc pacjentek. 
 
Rocznie DCO leczy w sumie około 4 tysiące pacjentów. W Polsce każdego roku na raka piersi zapada ponad 15 tysięcy kobiet. (pap)