W uzasadnionych przypadkach ta forma kontaktu daje także Rzecznikowi Praw Pacjenta możliwość podjęcia pilnej interwencji bądź wszczęcie postępowania wyjaśniającego.

Dzięki temu, że infolinia ma zasięg ogólnopolski, a forma telefoniczna jest najprostszym i najszybszym sposobem kontaktu, stanowi ona skuteczny system wsparcia ochrony praw pacjenta. Większość rozmów telefonicznych stanowią praktyczne porady dotyczące działań, które należy podjąć w określonej sytuacji, w tym sugerowane rozwiązanie w sytuacjach trudnych – informuje Biuro Rzecznika.

Infolinia, która jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. Od 8.00 do 20.00 jest tylko jedną z możliwych form kontaktu, jakie oferuje Rzecznik Praw Pacjenta. Z Biurem można skontaktować się także za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie www.rpp.gov.pl lub poczty elektronicznej pod adresem kancelaria@rpp.gov.pl. Dokument można złożyć również za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie ePUAP lub przesłać na adres Biura.

[-OFERTA_HTML-]

Osoby, które wolą kontakt osobisty mogą skorzystać z porady na miejscu w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta i porozmawiać z pracownikiem. Biuro Rzecznika ma siedzibę w Warszawie przy ulicy Młynarskiej 46, czynne jest w poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 9:00 do15:00.

Rzecznik przypomina także o ułatwionym kontakcie dla osób głuchych i głuchoniemych, które mogą porozumiewać się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta poprzez tłumacza języka migowego online. Mogą to zrobić za pośrednictwem aplikacji mobilnej Migam lub klikając na specjalny banner znajdujący się w zakładce „Kontakt dla osób z trudnościami w komunikowaniu się”. Po kliknięciu użytkownik połączy się z tłumaczem języka migowego, który w tym samym czasie wykona połączenie na infolinię Rzecznika. Wystarczy posiadać urządzenie mobilne z kamerą, dzięki której zostanie wykonane połączenie a pracownicy na bieżąco odniosą się do sytuacji osoby dzwoniącej.

 Urząd Rzecznika Praw Pacjenta cały czas się zmienia dla dobra pacjentów. Rzecznik Bartłomiej Chmielowiec pragnie usprawnić i jak najlepiej dostosować urząd do potrzeb i oczekiwań obywateli. W najbliższym czasie planuje uruchomienie eksperckich porad za pośrednictwem infolinii, gdzie pacjenci będą mogli zasięgnąć informacji od osób, które specjalizują się w wybranych dziedzinach zdrowia.

 [-DOKUMENT_HTML-]