Jest to jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na ok. 18,5 km odcinku trasy S2 od w. Puławska do w. Lubelska. Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym to wykonawcy proponują technologię budowy, mającą wpływ na proponowaną cenę.

- Zadanie „A” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6  km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską - podano w komunikacie.

Jednocześnie, do składania ofert na wszystkie trzy zadania zostało zaproszonych 22 firmy i konsorcja, przy czym każdy z wykonawców może ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań.

Dla poszczególnych zadań złożono następującą ilość ofert:
- zadanie B (odcinek z mostem przez Wisłę) – 5 ofert.
- zadanie C (odcinek z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowy) – 3 oferty.
- zadanie A (odcinek z tunelem pod Ursynowem) – 10 ofert.

O wyborze oferty najkorzystniejszej oferty zadecyduje cena i okres gwarancji. Zgodnie z założeniami, planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 r.

Źródło: www.gddkia.gov.pl