Na realizację inwestycji zwycięski wykonawca będzie miał 280 dni. Do czasu realizacji nie będą wliczane miesiące zimowe. O wyborze oferty najkorzystniejszej zdecyduje kryterium najniższej ceny.

Najtańsza oferta należy do konsorcjum Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola (24,12 mln zł). Najdroższej swoje usługi wycenił Torpol tj. 28,35 mln zł. Budżet zamawiającego opiewa przy tym, na 25 mln zł.

- Odnoga na Stare Miasto mimo stosunkowo niewielkiej długości (ok. 800 metrów) będzie kluczowa dla olsztyńskiej sieci tramwajowej. To tędy kursować będzie najbardziej obciążona linia Wysoka Brama - Jaroty, która będzie też najczęściej kursującą linią komunikacji miejskiej w Olsztynie - w godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty - informował olsztyński magistrat.

- W ramach zlecenia wykonawca wybuduje dwutorową trasę tramwajowo-autobusową w alei Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do pl. Jana Pawła II, za którym trasa zmieni się w jednotorową linię tramwajową i przebiegać będzie ul. 11 Listopada, by zakończyć się jednotorową krańcówką na pl. Jedności Słowiańskiej - podano również.

Po zerwaniu w sierpniu 2013 r. kontraktu z pierwotnym wykonawcą FCC Construccion, olsztyński magistrat postanowił dokończyć inwestycję w ramach kilku przetargów, obejmujących mniejsze zakresy prac.

Źródło: www.wnp.pl