Inwestycja obejmuje budowę linii tramwajowej w ciągu ulic Żołnierska - Kościuszki - pl. Konstytucji 3 Maja - Dworcowa -Towarowa. Zwycięski wykonawca musi zrealizować całe przedsięwzięcie w ciągu 400 dni.

O wyborze oferty Torpolu zdecydowało kryterium najniższej ceny. Budżet zamawiającego opiewał przy tym na kwotę 70 mln zł.

Oferty w przetargu złożyły jeszcze: konsorcjum Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola (80,64 mln zł) oraz konsorcjum Strabag, Strabag Rail, Viamont DSP (85,97 mln zł ). Obydwie jednak znacząco przewyższały budżet inwestora.

Zgodnie z pierwotnymi założeniami 11-kilometrową olsztyńską linię tramwajową miało wybudować FCC Construccion z Hiszpanii. W sierpniu 2013 r. prezydent Olsztyna zerwał z hiszpańską spółką warty 250 mln zł kontrakt. Jako powód wskazno niewielki poziom zaawansowania prac.

Olsztyńscy urzędnicy uznali, iż dokończą inwestycję w ramach kilku przetargów, obejmujących mniejsze zakresy prac.

Źródło: www.wnp.pl