O wygranej zdecydowało kryterium najniższej ceny. Wartość oferty Skanski wyceniono na 25,31 mln zł wobec budżetu zamawiającego w wysokości 26 mln zł. Pozostali wykonawcy, którzy złożyli oferty to: Strabag, Przedsiębiorstwao Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz Budimex Budownictwo, który okazał się najdroższy.

Wcześniej GDDKiA ogłosiła, że zamierza podpisać umowę z wybranym wykonawcą w połowie kwietnia. Termin realizacji inwestycji wynosi trzy miesięce.

Podstawowy zakres prac obejmuje dokończenie warstwy ścieralnej nawierzchni, roboty naprawcze osiadania nasypu oraz roboty wykończeniowe, m.in. umocnienie skarp, rowów i pasa dzielącego, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz wykonanie oznakowania.

Dyrekcja udostępniła dla kierowców odcinek DK 16 z Biskupca do Borek Wielkich na początku grudnia 2013 r. Warto nadmienić, że prace niezbędne dla uzyskania przejezdności na trasie zrealizowały Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz Prowerk z Krakowa w ramach osobno zorganizowanych procedur przetargowych.

Kontrakt na budowę odcinka DK16 konsorcjum Alpine Bau i HydroGeo Polska podpisało 18 maja 2011 r. Pierwotnie prace miały zostać zakończone do 27 czerwca 2013 r. GDDKiA odstąpiła jednak od umowy z Alpine Bau 21 czerwca 2013 r. 

Trasa o długości 8,2 km była wtedy zrealizowana w ok. 90 proc.

Źródło: www.wnp.pl