Jak wskazuje Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA, Wschodnia Obwodnica Warszawy jest jednym z najistotniejszych elementów infrastruktury drogowej w Polsce. Próby uzyskania decyzji środowiskowej rozpoczęły się w 2006 r. W tamtym czasie, koszt budowy szacowany był na ok. 550 mln zł, przy czym cena zawierała także budowę tunelu. Na chwilę obecną, bez tunelu GDDKiA szacuje, że koszt realizacji wyniesie ponad 1,2 mld zł. 

Jak czytamy w "DGP" poprzednia decyzja środowiskowa została wygaszona, zaś o nową Dyrekcja ubiega się od maja 2015 r. Termin jej wydania był jednak wielokrotnie przekładany. Aktualnie postępowanie przedłużono do końca roku. Konieczność przedłużenia postępowania uzasadniona jest analizą raportu środowiskowego, uzyskania opinii sanepidu oraz przeprowadzenia konsultacji społecznych.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska występowała już o uzupełnienie raportu przedstawionego przez GDDKiA, która za każdym razem udzielała wyjaśnień. W ocenie organu, nie były one jednak wystarczające ze względu na to, że raport środowiskowy zawiera wiele uchybień. Wpływa na to skomplikowany charakter postępowania, co bezpośrednio przekłada się na jego długość.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna