W ponownie ogłoszonym przetargu nie pomogła aktualizacja wyceny projektu dokonana przez urzędników, na skutek której budżet zwiększono z 15,9 mln zł do 18,3 mln zł. W postępowaniu wzięły udział cztery firmy, z czego najkorzystniejszą ofertę o wartości 22 989 618,74 zł, złożyło konsorcjum WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson. Niestety i tym razem najtańsza oferta przekroczyła budżet Gdańskich Inwestycji Komunalnych o ok. 4,6 mln zł.

Na chwilę obecną nie wiadomo, czy miasto wycofa się z inwestycji.

- Zdecydowanie za wcześnie mówić o decyzjach, jakie zostaną podjęte. Obecnie skupimy się na sprawdzeniu wszystkich ofert pod względem formalnym. Następnie przedstawimy informacje finansowe na tzw. komitecie sterującym projektami w Urzędzie Miejskim, gdzie zostanie podjęta decyzja co do dalszych losów tej inwestycji. Musi ona zapaść najpóźniej w listopadzie, aby wykonawca zmieścił się w terminie dziesięciu miesięcy na wykonanie projektu - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za ten projekt.

Realizacja tramwaju w ciągu ul. Bulońskiej jest ważna przede wszystkim ze względu na planowany dalszy rozwój sieci tramwajowej w Gdańsku. Warto również nadmienić, iż dodatkowo zwycięski wykonawca jest zobligowany do uzupełnienia infrastruktury powstającego już przystanku PKM Brętowo. Tam będzie zobowiązany wykonać toaletę publiczną, budynek socjalny oraz zadaszenie przejścia między przystankiem PKM a autobusowym przy ul. Rakoczego.

Źródło: www.trojmiasto.pl