Jak poinformowały PKP PLK, powstałe opóźnienie uniemożliwia rozpoczęcie planowanej w tym roku przebudowy ok. 20 km trasy. Jednak pozostałe prace na tej linii rozpoczną się w czerwcu. Ponadto, PKP PLK deklarują, że nie stracą z tego powodu unijnej dotacji na tej projekt.

- Decyzja o rozwiązania umowy z wykonawcą projektu odcinka od stacji Czachówek do stacji Radom nie oznacza utraty unijnego dofinansowania na wykonanie prac budowlanych na tej trasie. PKP Polskie Linie Kolejowe mogą wykorzystać ją na inne projekty inwestycyjne - podkreśla spółka.

Umowę ze spółką Mott MacDonald na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji administracyjnych podpisano już w lutym 2011 r. Pierwotnie wykonawca zobowiązał się, że inwestycja zostanie zrealizowana do końca 2012 r. Pomimo, iż umowę przedłużono o rok, nowego terminu również wykonawca nie dotrzymał. PKP PLK zadecydowały o rozwiązaniu umowy.

- Podstawowym warunkiem sprawnej realizacji projektów inwestycyjnych PKP Polskich Linii Kolejowych jest terminowe i rzetelne wywiązywanie się wykonawców z umów, które z nami podpisują. Niestety nie zawsze potencjał firm, które składają najkorzystniejsze oferty w przetargach na to pozwala - mówił w komunikacie Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK.

- W takich sytuacjach jesteśmy zmuszeni do szukania innych, optymalnych rozwiązań, pozwalających na możliwie najbardziej efektywną realizację inwestycji. W tym przypadku PLK nie mogła pozwolić, by mieszkańcy Radomia czekali na remont linii w nieskończoność - dodał.

Jak pisze portal wnp.pl, zmodernizowanie prawie 100-kilometrowej linii Warszawa Okęcie - Radom podzielono na dwa etapy. Pierwszy z nich obejmował modernizację niemal połowy trasy, czyli odcinek z Warszawy Okęcie do Warki oraz stację Radom. Drugi etap zaś rozpisany na lata 2014-2020 obejmuje prace wraz dobudową drugiego toru na odcinku Warka - Radom.

- Z powodu opóźnień wykonawcy w przygotowaniu projektu, pierwszy etap inwestycji ruszy na 27-kilometrowym odcinku Warszawa Okęcie - Czachówek oraz na stacji w Radomiu. Pozostała część trasy będzie modernizowana równolegle w ramach drugiego etapu projektu. Umożliwi to zakończenie wszystkich prac w kolejnej perspektywie finansowej - podały PKP PLK.

Źródło: www.wnp.pl