Jak poinformowała w poniedziałek na konferencji prasowej szefowa łódzkiego oddziału GDDKiA Iwona Zatorska-Sytyk przewiduje się, że rozstrzygniecie procedury przetargowej zakończy się we wrześniu przyszłego roku. Zaznaczyła, że przetarg będzie odbywał się w dwóch etapach. W pierwszym będą oceniani wszyscy wykonawcy, którzy się zgłoszą. Do drugiego etapu wybrane zostaną firmy najlepiej ocenione, z największym doświadczeniem w branży budowlanej.

Prace przy budowie obwodnicy mają potrwać nie dłużej niż 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych. Jeśli nie przedłużą się procedury przetargowe, to zakończenie budowy obwodnicy powinno nastąpić pod koniec 2016 roku. Jej głównym zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Bełchatowa i tym samym usprawnienie przejazdu na trasie Warszawa-Wrocław drogą krajową nr 8.

Rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA Maciej Zalewski zwrócił uwagę, że trasa będzie miała trzy pasy ruchu. „Naprzemiennie - dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym. Ma to ułatwić wyprzedzanie przede wszystkim samochodów ciężarowych” - wyjaśnił Zalewski. Dodał, że w ramach inwestycji mają powstać również węzły drogowe ułatwiające m.in. komunikację z drogami wojewódzkimi: nr 484 Buczek-Bełchatów oraz nr 485 Pabianice-Bełchatów.

Dyrektor Iwona Zatorska-Sytyk przypomniała, że oprócz ogłoszenia przetargu na budowę obwodnicy Bełchatowa, łódzki oddział GDDKiA ogłosił kilka tygodni wcześniej przetarg na budowę obwodnicy Wielunia. Przewiduje się, że cała procedura zakończona zostanie pod koniec czerwca przyszłego roku. 13-kilometrowa trasa ma kosztować ok. 330 mln zł. Inwestycja ma być zakończona w 2016 roku, najdalej w 2017 r. (PAP)